کد خبر: ۶۸۰۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

سرداری که صنعت موشکی ایران را متحول کرد

سردار موسوی گفت: دستاوردهای موشکی، تحت شدیدترین تحریم‌های اِعمال شده از سوی دشمنان ما به دست آمده است.
سرداری که صنعت موشکی ایران را متحول کرد
آفتاب‌‌نیوز :

سردار سرتیپ پاسدار سید مجید موسوی، جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز چهارشنبه ٢١ آبان ماه در مراسم رونمایی از کتاب‌های "موشک جواب موشک" و "هفدهمین روز" که در پاسداشت شهید حسن طهرانی مقدم نوشته شده است، اظهار کرد: قطعا آنچه ما امروز به مفهوم امنیت از آن یاد می‌کنیم مرهون تلاش و شهدای دفاع مقدس و جانفشانی آن‌ها در راه انقلاب اسلامی و حفظ نظام جمهوری اسلامی است؛ البته باید به این موضوع اشاره کرد که رزمندگان دوران دفاع مقدس پس از این دوران نیز با عزم راسخ و پایمردی ادامه مسیر دادند.

جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: توان موشکی ایران در شرایطی بدست آمد که سخت‌ترین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی بود و دشمن تلاش می‌کرد از طریق در تحریم اجزا، قطعات لازم و... از دست یابی ما به موشک جلوگیری کند. اما عزم و اراده‌هایی که در این راه وجود داشت سبب شد ما امروز از قدرتمندترین کشورهای جهان و در منطقه البته بعد از روسیه و جز برترین‌ها در توان موشکی باشیم. سردار طهرانی مقدم در راس این هرم وجود داشت. او همیشه خود را در مسیر رشد علمی، فنی و تحقیقی قرار می‌داد تا همراه با تکیه به صنعت کشور به موشک بومی دست یابد.

وی ادامه داد: شهید طهرانی مقدم زمان جنگ با استفاده از دو موشکی که با اجازه مسوولان عالی‌رتبه در اختیار گرفت و با استفاده از مهندسی معکوس توانست تحول مهمی در توان موشکی جمهوری اسلامی ایجاد کند و این راه را رو به رشد تا پیش، از شهادت خود ادامه داد.

جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به سیلوهای پرتاب، سامانه موشکی، انواع موشک‌های میان برد و دور برد و قاره پیما ساخت بومی نیروی هوا فضای سپاه، عنوان کرد: دلیل اتکای سردار شهید سردار طهرانی مقدم به صنعت و دانش کشور اتکا به فرمایش رهبر معظم انقلاب و گفتمان و نوع نگاه به توان داخلی است که ثمرات زیادی برای توان دفاعی کشور داشت.

سردار موسوی افزود: امیدواریم این فرهنگ همچنان تسری پیدا کند تا نسل آینده با اندیشه‌های سردار طهرانی مقدم‌ها آشنا شده و این بار بر دوش جوانان کشور که مانند شهید طهرانی مقدم از دانش لازم برخوردار هستند، قرار بگیرد.

همچنین سردار سرتیپ پاسدار بهمن کارگر رئیس ستاد حفظ و ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این مراسم، افزود: نخستین فعالیت موشکی سپاه از کرمانشاه و پادگان شهدا با حضور سردار شهید حسن طهرانی مقدم آغاز شد و آن‌هایی که درباره او تحقیق کردند، می‌دانند که او تنها چیزی که نداشت غرور و تکبر بود و چیزی که داشت تواضع بود و در هر حالتی رفاقت می‌کرد.

رئیس ستاد حفظ و ارزش‌های دفاع مقدس یاد آور شد: سردار طهرانی مقدم در فرماندهی یگان موشکی، محیطی انقلابی، اسلامی و جهادی ایجاد کرد و همه بچه‌های حزب اللهی در کنار هم فعالیت می‌کردند تا او نیروی بازدارندگی هوافضای سپاه را به گونه‌ای جلو برده تا امروز امنیت جمهوری اسلامی در منطقه و جهان تضمین شود و این توان دفاعی را مدیون سردار شهید طهرانی مقدم هستیم.

سردار کارگر، شهید طهرانی مقدم را از معدود افرادی برشمرد که از داشتن درجه امتناع می‌کرد و گفت: او هیچگاه دنبال منافع خود نبود و امیدواریم عاقبت همه ما همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید طهرانی مقدم عاقبت بخیر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین