کد خبر: ۶۸۰۳۲۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰
خرمشهر، بیشترین آسیب تنفسی پس از باران

باران پائیزی نزدیک به ۲۰۰۰ خوزستانی را راهی بیمارستان کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مراجعه تاکنون یک هزار و ۹۶۴ بیمار با علائم تنفسی و تنگی نفس به بیمارستان‌های خوزستان در پی نخستین بارندگی‌های پاییزی خبر داد.
باران پائیزی نزدیک به ۲۰۰۰ خوزستانی را راهی بیمارستان کرد
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد: در پی نخستین بارندگی‌های پاییزی در خوزستان از شب گذشته تاکنون یک هزار و ۹۶۴ بیمار با علائم تنفسی و تنگی نفس به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کرده‌اند که یک هزار و ۷۸۲ نفر از این تعداد به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

وی افزود: ۱۵۸ بیمار نیز به صورت موقت بستری شدند و ۲۴ نفر نیز در بخش‌ها بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم مزشکی جندی شاپور اهواز گفت: عمده این بیماران مربوط به شهرهای اهواز، دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر و امیدیه بودند اما بیشترین آمار مراجعه‌کنندگان نسبت به جمعیت در خرمشهر بوده است.

وی بیان کرد: شهرداری خرمشهر حدود ۴۰ درصد درختان کنوکارپوس را هرس کرده بود؛ در هر شهری که کنوکارپوس را بهتر هرس کرده‌اند، کمترین آسیب وارد شده است.

ابول‌نژادیان با اشاره به ادامه بارندگی‌ها افزود: با توجه به تداوم بارندگی ممکن است مراجعه بیماران با علایم تنفسی باز هم ادامه داشته باشد بنابراین از مردم به ویژه افرادی که بیماری‌های تنفسی دارند می‌خواهیم همچنان از منزل خارج نشوند و درب و پنجره‌ها را ببندند. بیماران تنفسی اسپری‌های تنفسی را نیز استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اگر فردی دچار سنگینی یا درد قفسه سینه، سرفه و خس خس سینه شد حتما از اسپری سالبوتامول دو تا چهار پاف برای سه مرتبه و در فاصله هر ۲۰ دقیقه یک بار استفاده کند. پس از آن در صورت نیاز در فاصله چهار تا شش ساعت مجددا از آن استفاده کند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین