کد خبر: ۶۸۰۳۵۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
گزارش "آشوشیتدپرس" از چالش بهشت زهرای تهران در میانه کرونا

تصاویر| "۳۵۰ جنازه در روز"؛ افزایش چشمگیر آمار فوت‌شدگان در تهران

نه در دوره وقوع زلزله‌ها و نه هنگام وقوع جنگ هشت ساله ایران و عراق سیل اجسادی که به بهشت زهرا آورده می‌شدند تا این اندازه زیاد نبوده‌اند.
تصاویر|
آفتاب‌‌نیوز :

برای بیش از نیم قرن اینجا آرامگاهی بوده که شهدای جنگ، چهره‌های سرشناس از جمله هنرمندان، متفکران و رهبران در آنجا به خاک سپرده شده‌اند. اکنون اما بهشت زهرا با چالش ناشی از شیوع ویروس کرونا مواجه شده است و آمار فوت‌شدگان بر اثر ابتلا به این ویروس افزایش یافته است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ یکی از مدیران بهشت زهرا به "آسوشیتدپرس" می‌گوید: "تمام ۵۰ سال گذشته یک طرف و هفته‌های اخیر طرف دیگر‌". او می‌گوید نه در دوره وقوع زلزله‌ها و نه هنگام وقوع جنگ هشت ساله ایران و عراق سیل اجسادی که به بهشت زهرا آورده می‌شدند تا این اندازه زیاد نبوده‌اند.

او در ادامه می‌افزاید: "در طول ۲۶۰ روز گذشته، بهشت زهرا با بحران مواجه بوده و مشخص نیست این بحران تا چند ماه دیگر ادامه خواهد یافت".

این خبرگزاری می‌افزاید: "با بیش از ۱.۶ میلیون جسد به خاک سپرده شده در مساحتی ۵ کیلومتر مربعی یا ۱.۳۲۰ هکتاری بهشت زهرا یکی از بزرگترین گورستان‌ها در جهان است‌. با این حال، این گورستان به اندازه کافی برای جای دادن فوت‌شدگان بر اثر کرونا کافی نیست.

ایران گزارش داده که بیش از ۴۰ هزار نفر بر اثر کرونا جان‌شان را از دست داده‌اند. آمار به قدری بالاست که حتی در یک روز رکورد فوت‌شدگان ظرف مدت ده ماه شکسته شده است.

مقام مسئول بهشت زهرا می‌گوید در حالت معمول روزانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ جنازه پذیرش می‌شدند اما اکنون به طور میانگین با ۳۵۰ جنازه در روز مواجه هستند‌.

روحانی‌ای که مسئول خواندن نماز میت و اجرای احکام در مورد جنازه‌ها در بهشت زهرا است، می‌گوید روزانه برای بیش از ۲۵ تا ۳۰ جنازه نماز می‌خواند.

او می‌گوید ۱۲ نفر دیگر نیز همانند او کار مشابهی را انجام می‌دهند که نشان‌دهنده افزایش چشمگیر آمار فوت‌شدگان بر اثر کرونا است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
28
ولی چه سود که مردم دیگه نا امیدند
ومیدانند که به قیمت مرگشان هم شده باید دنبال یه لقمه نان
در بیرون باشند !؟ واین حقیقت تلخ را که دولت در کارش مانده است!..؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
20
6
آفتاب نیوز رو بذارید شب نیوز.
همه اش خبرهای منفی. شکنجه گران خاموش ایرانیان!
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
8
آنهایی که در شروع بیماری با قرنطینه قم مخالفت کردندودر مقابل قرنطینه قم مقاومت کردند وقرنطینه را کاری غیر علمی می پنداشتند حالا جمع کنند.اینهایی که در اینجا دفن می شوند فقط جسد نیستند بلکه انسانهایی بوده اند که هنوز حق حیات داشته اند ودارای هویت وشخصیت فردی واجتماعی بوده اند.کسانی که با مقاومت واهمال کاری وسهل انگاری موجب شیوع بیماری درکشور شدند مسئول جانهای ازدست رفته هستند ودرآن دنیا ودر روز محشر بایدپاسخگو باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
2
1
خدایا بشر چقدر گناهکار هست که اینجور داره تنبیه میشه
کرونا میگیره از عهده یه ویروس برنمیاد دوروزه میمیره و اینقدر کثیف هست که هیچکی بهش دست نمیزنه
لا اله الا الله
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین