کد خبر: ۶۸۰۴۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

یک رژیم غذایی مناسب برای بدن؛ از فواید برای قلب تا دشمنی با سرطان

از آنجایی که یک رژیم غذایی سرشار از مواد غذایی گیاهی و فرآوری نشده به طور طبیعی حاوی سدیم کمی است، دنبال کردن این برنامه غذایی به معنای احتمال کمتر ابتلا به پرفشاری خون است.
یک رژیم غذایی مناسب برای بدن؛ از فواید برای قلب تا دشمنی با سرطان
آفتاب‌‌نیوز :

رژیم غذایی می تواند نقش مهمی در حفظ سلامت قلب ایفا کند و به نظر می رسد یک رژیم غذایی دوستدار قلب می تواند فوایدی فراتر از حفظ و تقویت سلامت این اندام ارائه کند.

به گزارش "ایزی هلث اپشنز"، مشخص شده است غذا خوردن به شیوه ای که به کاهش کلسترول و سلامت کلی قلب کمک می کند در کاهش خطرات مرتبط با سرطان، زوال عقل، آرتریت و بیماری های دیگر نیز نقش دارد. کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی که زندگی فرد را در معرض خطر قرار می دهند نقش مهمی در افزایش طول عمر انسان دارد.

در ادامه با برخی فواید مصرف یک رژیم غذایی حاوی مواد غذایی کامل و دوستدار قلب، مانند رژیم غذایی مدیترانه ای، در پیشگری از ابتلا به بیماری های دیگر بیشتر آشنا می شویم.

ضد التهاب است. به زبان ساده، التهاب موجب درد می شود. از این رو، زمانی که واکنش التهابی در بدن را کنترل می کنید، می توانید ناراحتی یک بیماری مزمن مانند آرتریت را کنترل کنید. التهاب می تواند موجب آسیب های دیگری نیز شده و به عنوان مثال، عملکرد سرخرگ ها، اندام های متابولیک و مغز را مختل کند. این شرایط می تواند در بروز مسائل سلامت مختلف از جمله بیماری رگ های خونی، دیابت، چاقی، سرطان و بیماری آلزایمر اثرگذار باشد.

کاهش وزن را تقویت می کند. همه به کاهش وزن خود نیاز ندارند، اما چاقی یک عامل خطر برای بسیاری از انواع سرطان محسوب می شود. حفظ وزن سالم می تواند به کاهش احتمال ابتلا به سرطان کمک کند.

به کنترل فشار خون کمک می کند. از آنجایی که یک رژیم غذایی سرشار از مواد غذایی گیاهی و فرآوری نشده به طور طبیعی حاوی سدیم کمی است، دنبال کردن این برنامه غذایی به معنای احتمال کمتر ابتلا به پرفشاری خون است. نتایج یک بررسی نشان داد که خطر سرطان های کلیه، کولورکتال و پستان در افراد مبتلا به پرفشاری خون بیشتر است.

قرار گرفتن در معرض سموم مختلف را کاهش می دهد. پرهیز از مواد افزودنی و نگهدارنده و ترکیباتی که در غذاهای فرآوری شده و دودی وجود دارند، خطرات مرتبط با ابتلا به سرطان های معده و کولورکتال را کاهش می دهد. دنبال کردن یک رژیم غذایی گیاهی می تواند به تحقق این هدف کمک کند.

به کاهش مصرف قندهای افزوده کمک می کند. ارتباط بین دیابت و رژیم غذایی یک مورد پیچیده است، اما دانشمندان، پزشکان و متخصصات تغذیه موافقند که چند دستورالعمل ساده می تواند به حفظ سطوح قند خون سالم کمک کند. مصرف سبزیجات غیرنشاسته ای یکی از مواردی است که باید در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین