کد خبر: ۶۸۰۵۳۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

تصمیم جنجالی درباره «استون‌هنج»

دولت بریتانیا با برنامه جنجالی ساخت یک جاده تونلی در نزدیکی مکان تاریخی «استون‌هنج» درحالی موافقت کرد که این تصمیم با انتقاد و مخالفت باستان‌شناسان و کارشناسان همراه است.
تصمیم جنجالی درباره «استون‌هنج»
آفتاب‌‌نیوز :

 «استون‌هنج» حلقه‌ای از سنگ‌هایی با قدمت پنج‌هزار سال است که در جنوب غربی انگلستان واقع شده و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با بازدید سالانه ۱.۶ میلیون نفر از «استون‌هنج»، این مکان از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری بریتانیا شناخته می‌شود.

روز پنج‌شنبه دولت بریتانیا با برنامه ساخت یک تونل برای جایگزینی با جاده‌ پرازدحام نزدیک «استون‌هنج» موافقت کرد. این جاده امکان تماشای «استون‌هنج» برای سرنشینان خودروها را فراهم می‌کند، اما از طرفی باعث ایجاد آلودگی صوتی برای بازدیدکنندگان این مکان می‌شود.

منتقدان، تصمیم دولت را تصمیمی شرم‌آور و شوکه‌کننده عنوان کرده‌اند و معتقدند این اقدام سبب آسیب‌پذیر شدن این مکان ارزشمند خواهد شد.

با این حال مقام‌ها معتقدند جاده کنونی باریک‌تر از آن است که بتواند ترافیک امروزه را مدیریت کند و مشکل ترافیک در این جاده مدت‌هاست که به مشکل هر روز بسیاری از افراد تبدیل شده است.

طول این تونل حدود ۳.۲ کیلومتر در نظر گرفته شده است و در نزدیک‌ترین نقطه این تونل، حدود ۲۰۰ متر فاصله تا «استون‌هنج» خواهد بود.

دولت بریتانیا در سال ۲۰۱۷ برای نخستین‌بار با ساخت این تونل موافقت کرد و انتظار می‌رود روند ساخت و ساز این تونل از سال آینده آغاز شود.

در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا، بازدید از «استون‌هنج» ممنوع است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین