کد خبر: ۶۸۰۶۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴

امیر حاتمی: آماده تامین نیازمندی‌های دفاعی عراق هستیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران آماده است برای تقویت قدرت دفاعی عراق، نیازمندی‌های نیروهای مسلح عراق را تامین و برآورده نماید.
امیر حاتمی: آماده تامین نیازمندی‌های دفاعی عراق هستیم
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی در دیدار با جمعه عناد سعدون وزیر دفاع جمهوری عراق با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محور مقاومت بویژه شهیدان سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی وشهید ابومهدی المهندس اظهار داشت: این دو فرمانده حق بزرگی بر گردن ملت‌های ایران و عراق و منطقه و بشریت دارند و رزمندگان محور مقاومت و ملت‌های ایران و عراق از خون قهرمانان خود نخواهند گذشت.

امیر حاتمی با بیان اینکه امروز عراق از امنیت بهتری نسبت به گذشته برخوردار است، گفت: از روند سیاسی و ثبات و امنیت عراق و تمامیت ارضی کشور برادر همسیه‌مان کماکان حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی گفت: در استقرار امنیت در منطقه همکاری‌های خوبی بین دو کشور ایران و عراق در جریان مبارزه با تروریسم برقرار بوده است و آن را الگوی مناسبی ارزیابی می‌کنیم و توسعه و آبادانی عراق را لازمه استقرار ثبات و امنیت در آن کشور می‌دانیم و برای مشارکت در بازسازی و توسعه عراق آماده‌ایم.

وی گفت: اراده سیاسی رهبران دو کشور ایران و عراق در بالاترین سطح برای تعمیق روابط گسترده وجود دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه محدود به سال‌ها و دهه‌های اخیر نبوده؛ بلکه این شرایط متاسفانه در سده‌های گذشته کمابیش بوده و همه آنها ناشی از دخالت بیگانگان و قدرت‌های استعمارگر و مستکبر بوده و امروز منطقه، شرایط بسیار حساس و دشواری را سپری می‌کند.

امیر حاتمی اضافه کرد: چنانچه مقاومت ملت، نیروهای مسلح و دولت عراق و سوریه در مقابل متجاوزین و تروریست‌های جنایتکار نبود چه بسا منطقه وضعیت نا معلوم و خطرناکی داشت.

وی گفت: رفتارهای قدرت های بزرگ و در راس آنها شیطان بزرگ آمریکا نشان داد طرح‌های طولانی مدتی را برای نا امن سازی منطقه طراحی کرده‌اند.

وزیر دفاع یادآورشد: معتقدیم که کشورهای منطقه باید خود، امنیت منطقه را تامین و مدیریت کنند و تا زمانی که نیروهای فرامنطقه‌ای حضور و دخالت داشته باشند دستیابی به ثبات و صلح امکان پذیر نخواهد بود. در این بین روندی که اخیراً شدت بیشتری به خود گرفته روابط پنهانی برخی دولتها با رژیم صهیونیستی است که آشکار شده است و آن را خیانت به تمام ملت‌های مسلمان می‌دانیم.

امیر حاتمی گفت: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران با داشتن ظرفیت‌ها و زیرساخت های فراوان که ماحصل تحریم‌های ظالمانه دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، این آمادگی را دارد تا برای تقویت قدرت دفاعی عراق، نیازمندی‌های نیروهای مسلح عراق را تامین و برآورده نماید.

جمعه عناد سعدون وزیر دفاع جمهوری عراق هم در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در ایران به عنوان کشور دوست، برادر و همسایه اظهار داشت: نخستین هدف ما در این سفر تحکیم و تقویت روابط دو کشور و هدف دیگرمان که با جمعی از فرماندهای عالی‌رتبه نیروهای مسلح عراق در ایران حضور پیدا کرده‌ایم آشنایی با دستاوردهای علمی و فناورانه جمهوری اسلامی ایران و کسب تجارب ارزنده در حوزه دفاعی است.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم در سایه تبادلات دو جانبه ایران و عراق توانمندی‌های نیروهای مسلح عراق برای مبارزه و نابودی تروریسمی که همچنان ریشه‌های آن در منطقه فعال هستند را تقویت کنیم و بر این اساس تا نابودی کامل آنها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

جمعه عناد سعدون گفت: افتخار می‌کنیم که در کوتاه ترین زمان ممکن توانستیم داعش را در عراق شکست دهیم و ملت عراق هرگز کمک‌های مستشاری و تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران برای بیرون راندن و شکست داعش را فراموش نخواهند کرد و همواره قدردان جمهوری اسلامی ایران برای کمک و حمایت‌های بی‌دریغ برادرانه از ملت و دولت عراق هستیم.

جمعه عناد سعدون وزیر دفاع عراق عصر امروز شنبه به دعوت رسمی وزیر دفاع و در سفری رسمی وارد تهران شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین