کد خبر: ۶۸۰۷۱۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد؛

احتمال رسیدن کشته‌های کرونایی به ۱۰۰۰ نفر در روز| رئیس‌جمهور، تهران را تعطیل کند

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت که پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای تهران، کارشناسی شده و کاملا پخته است. این تعطیلی با توجه به شرایط، نیاز مهمی است و از رئیس جمهور خواستار اجرای آن هستیم. وی افزود: کاهش ساعات فعالیت اصناف و سیستم حمل و نقل عمومی، فقط موجب افزایش ازدحام که عامل تشدید شیوع کروناست فراهم شده‌است.
احتمال رسیدن کشته‌های کرونایی به ۱۰۰۰ نفر در روز| رئیس‌جمهور، تهران را تعطیل کند
آفتاب‌‌نیوز :

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت که پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای تهران، کارشناسی شده و کاملا پخته است. این تعطیلی با توجه به شرایط، نیاز مهمی است و از رئیس جمهور خواستار اجرای آن هستیم.

«محسن هاشمی» روز یکشنبه در ابتدای دویست و چهل و هشتمین جلسه شورا، با بیان اینکه روند افزایشی پاندمی کرونا در تهران و کشور به گفته مسئولین وزارت بهداشت، بزودی احتمال خطر رسیدن به آمار هزار کشته در روز در کشور را در پی دارد، اظهارداشت: محدودیت‌هایی که در هفته گذشته توسط ستاد ملی کرونا، ایجاد شد عملا تاثیر جدی در کاهش تردد و رفتار مردم ایجاد نکرده‌است.

وی افزود: با کاهش ساعات فعالیت اصناف و سیستم حمل و نقل عمومی، فقط موجب افزایش ازدحام که عامل تشدید شیوع کروناست فراهم شده‌است.

هاشمی تاکید کرد که پیشنهاد شورای شهر تهران، تعطیلی دو هفته ای تمام فعالیت‌های غیرضروری به‌شکل کامل است که تردد شهروندان را کاهش دهد و ریاست محترم جمهوری اطمینان داشته باشند که این پیشنهاد توسط کمیسیون تخصصی سلامت شورای شهر تهران مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و پس از تایید در ستاد مقابله با کرونای تهران به تایید استانداری تهران نیز رسیده و کاملا پخته است.

وی گفت: لازم است به درخواست تعطیلی دو هفته‌ای تهران و اعضای شورا و تمامی روسای دانشگاه‌های سراسر کشور و استانداری رسیدگی شود.

قراردادهای غیرقانونی منطقه پنج متعلق به دو دهه اخیر است

رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره انعکاس اخبار مربوط به تخلفات در قراردادهای مشارکتی منطقه ۵ شهرداری لازم تشکر و تذکری ارایه کرد و گفت: از دستگاههای نظارتی که پس از حدود دو دهه، به قراردادهای مدیریت شهری ورود کردند و در جهت احقاق حق شهروندان مسایل را پیگیری می کنند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: این نتیجه شفاف سازی، رویکرد نظارت موثر و تعامل مدیریت شهری در این دوره با دستگاه‌های نظارتی است که قراردادها و اقداماتی که در طول دهه گذشته اتفاق افتاده، بدقت مورد بررسی قرار گیرد و شورای پنجم از هرگونه برخورد غیرسلیقه ای، بدون تبعیض و مبتنی بر بررسی‌های کارشناسی با تمام متخلفان حمایت می‌کند.

هاشمی اظهار داشت: اما در این باره تذکری نیز به رسانه ملی دارم که در انعکاس این موضوع به گونه ای عمل کرده که مخاطب تصور می کند، تخلفات مربوط به این دوره مدیریت شهری است، در حالیکه بازرسی ها مربوط به این دوره است و تخلفات عمدتا مربوط به قراردادهایی است که در دوره دهه گذشته منعقد شده‌است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: اگر در این دوره نیز قصور یا تقصیری صورت گرفته باشد تداوم روند گذشته است و باید تمامی مقصران براساس نقش و تاثیرخود در تخلفات مورد پیگیرد و مجازات قرار گیرند.

وی تاکید کرد که انتظار ما از صداوسیما آن است که علاوه بر آنکه فرصت پاسخگویی به مسئولان فعلی مدیریت شهری در شفاف سازی این پرونده ها را فراهم کند، به پرونده های بسیار بزرگتری در شهرداری که سال هاست توسط دادسرای نیروهای مسلح و سایر نهادهای نظارتی تحت بررسی است، و شهروندان از شورای شهر انتظار ارائه اطلاعات درباره آن دارند، نیز بپردازد و به افکار عمومی درباره آن گزارش دهد.

در نشست امروز شورا ‌لایحه شهردار تهران در خصوص « اصلاح ماده ۱۱ مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا» بررسی می‌شود.

«تعیین سیاست‌های اقتصادی، جذب مشارکت بخش خصوصی در حفظ و احیای اماکن تاریخی» و لایحه شهردار تهران در «تعیین بهای خدمات صدور پروانه فعالیت ناوگان باری شهر» از دیگر موارد دستور جلسه امروز شورا است.

یک فوریت طرح « ضمانت اجرای مصوبات شورا » و طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه رایگان خدمات مجموعه های ورزشی تحت تملک شهرداری تهران،عدالت استخدامی و منوط کردن هر گونه صدور پروانه و گواهی ساختمانی به رعایت ضوابط مناسب سازی در راستای ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت» و نیز «معرفی ۸ نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران جهت انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب» در نشست شورا بررسی خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۷
کیخسرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
2
4
تعطیل نکنیم .
فرصت ها تعطیل می شود .
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
3
کرونا ایمنی جمعی که برخی از مسئولان بدنبال آن بودند ایجاد نمی کند لذا باید بدنبال تنها راههای علمی باقیمانده رفت یعنی قرنطینه وایزولاسیون وزدن ماسک اجباری وشستن مرتب دستها با آب وصابون ورعایت اجباری پروتکلهای بهداشتی تا زمانی که یک واکسن یا داروی موثری پیدا شود.اگرحتی این بیماری ایمنی جمعی ایجاد می کرد حدود پنج میلیون نفر از مردم می بایست می مردند در حالیکه ایمنی حاصله از ابتلاء به این ویروس حداکثر یک تا دوماه دوام دارد وپس از این مدت فرد شانس ابتلاء مجدد به این بیماری را دارد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
10
تعطیلی ایرادی نداره، فقط دولت باید مثل کشورهای توسعه یافته، به مردم حقوق بیکاری دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
4
همین الان طبق آمار واقعی، تعداد کشته های کرونا بالای 1000 نفره. به یاد بیارین گفته معاون وزیر بهداشت رو که گفته بود آمار واقعی 2.5 برابر آمار اعلامی هست و همچنین تخمین سازمان جهانی بهداشت رو که آمار واقعی فوت شدگان ایران رو 5 برابر می دونه. بنابراین تعداد تلفات هر روز در کل کشور بالای 2000 نفر و در تهران احتمالا بالای 1000 نفر هست
سیاوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
4
اگر تعطیل نکنید اتوماتیک هممون تعطیل میشیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
2
همین حالا هم هزارتا درروز هست.مگه نگفتن 2ونیم برابر اینیه که اعلام میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
دولت باید برای تعطیلی دوهفته به اشخاص پول به کارت هاشون واریز کند
این برنامه یعنی چه که از مردم جریمه یک میلیونی میگیرند؟
روش برخورد غلط هست
من که حقوق بگیر دولت نیستم و الان هم از کرونا کار را از دست دادم
چه کسی تو این دوهفته به من نان بده چون بیرون حکومت نظامی خواهد بود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین