کد خبر: ۶۸۰۷۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
در جلسه بررسی طرح های گردشگری ۴ استان؛

مونسان: سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری در دوران کرونا تعطیل نشده است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به تاکید ویژه دولت یازدهم و دوازدهم بر تامین زیرساخت‌های صنعت گردشگری گفت: سرمایه‌گذاری در این حوزه در دوران کرونا تعطیل نشده است.
مونسان: سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری در دوران کرونا تعطیل نشده است
آفتاب‌‌نیوز :

«علی اصغر مونسان» روز یکشنبه در جلسه بررسی طرح های گردشگری در استان های یزد، خراسان رضوی، کرمان و هرمزگان با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری، تصریح کرد: از سال‌های گذشته شاهد تقویت زیرساخت‌های حوزه گردشگری هستیم و تعداد زیادی طرح به‌عنوان زیرساخت‌های اصلی گردشگری آغاز شده که برخی از آن‌ها هم به بهره‌برداری رسیده‌ است.

مونسان با اشاره به حجم طرح‌هایی که در حوزه گردشگری در استان‌های مختلف کشور در حال انجام است، اظهار داشت: این طرح ها نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری در دوران کرونا تعطیل نشده است و آینده این صنعت در پساکرونا و درسال‌های آینده قطعا آینده روشنی خواهد بود.

بومگردی منجر به مهاجرت معکوس به روستاها شده است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به توسعه گردشگری روستایی اشاره کرد و افزود: یکی از کارهای جدید در حوزه تامین زیرساخت‌های گردشگری موضوع بوم‌گردی‌ها است که رونق خوبی یافته و مورد استقبال گردشگران خارجی نیز قرار گرفته است.

مونسان تصریح کرد: بوم‌گردی‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و افزایش ورود گردشگر به آن مناطق، توانسته است مهاجرت معکوس نیز ایجاد کند و افراد زیادی از این طریق صاحب کسب و کار شده‌اند.

وی گفت: در کنار بوم‌گردی‌ها، ظرفیت‌های دیگری مانند بوتیک‌هتل و نیز اقامتگاه‌های سنتی وجود دارند که در کنار سایر تاسیسات گردشگری به کمک این صنعت آمده‌اند و به تامین زیرساخت‌ها در این حوزه کمک کرده‌اند.

بررسی وضعیت ۵ پروژه گردشگری در ۴ استان با حضور وزیر میراث فرهنگی

در جلسه امروز که در محل سالن فجر وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، وضعیت ۵ طرح گردشگری محیط و پارک طبیعت‌گردی، گردشگری روستایی استان یزد، محیط و پارک طبیعت‌گردی، گردشگری روستایی خراسان رضوی، دو مجتمع گردشگری در شهرهای کرمان و نرماشیر و محیط و پارک طبیعت‌گردی گردشگری عشایری هرمزگان با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مورد بررسی قرار گرفت و دکتر مونسان دستورات لازم را در خصوص این طرح ها، صادر کرد.

در این نشست که «ساسان تاج‌گردون» معاون برنامه‌ریزی و تأمین منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دست تعدادی از مدیران این وزارتخانه، مدیران کل استان‌های یزد، خراسان رضوی، کرمان و هرمزگان و نیز سرمایه‌گذاران طرح ها حضور داشتند، وضعیت این پنج پروژه متقاضی استفاده از اراضی بالای ۱۰ هکتار تشریح شد و تصمیم‌های لازم درباره این طرح ها و برنامه‌ریزی برای رفع نواقص احتمالی انجام شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Singapore
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
وزیری که بدون کوچکترین پیشینه در این صنعت تنها بواسطه ارتباط فامیلی منصوب میشه مشخصه که نتیجه چه خواهد شد. شما همون جزیره کیش رو نابود کردی کافیه اخوی.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین