کد خبر: ۶۸۰۸۰۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶

هشدارها به شهردار کرج رنگ جدی به خود گرفت

دویست و بیست و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج در حالی سپری شد که سه عضو شورای شهر کرج نطق پیش از دستور خود را با تذکر و هشدار جدی به شهردار کرج پیش بردند، عدم پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر، استخدام فامیلی و عزل و نصب‌ها در شهرداری از جمله مسائل مطرح شده توسط اعضای شورای شهر کرج بوده است.
هشدارها به شهردار کرج رنگ جدی به خود گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

دویست و بیست و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج، عصر امروز در حالی به پایان رسید که نطق پیش از دستور چند عضو شورای شهر با انتقادات جدی از مجموعه شهرداری همراه بوده است.

تذکرات به کم کاری‌های شهردار کرج دفترچه ای صدبرگی را سیاه می‌کند

در این میان مهدی حاجی قاسمی، رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر کرج در خصوص عدم توفیق شهرداری در اجرای پروژه های اولویت دار به شهردار کارت زرد داد و گفت: تذکرات به کم کاری های شهردار کرج دفترچه ای صدبرگی و حتی بیشتر را سیاه می کند و گرچه پاسخ متنی به تذکرات داده می شود، در عمل شاهد خروجی لازم نیستیم.

در تیر ماه 99 طرحی را مصوب و مقرر کردیم تا شهرداری کرج تا پایان سال جاری نسبت به تکمیل و بهره برداری از 29 طرح اولویت دار اقدام نماید که شامل مهمترین نیازهای شهر و مطالبات شهروندان می شد و در ادامه شهردار مکلف گردید جدول زمانبندی پیشرفت و افتتاح آنها را تقدیم شورا نماید که متاسفانه طبق جدول ارسال شده اکثر طرح های اولویت دار به عنوان میراث های نیمه تمام ما برای دوره های آینده به جای خواهد ماند و این نه قابل قبول است و نه چیزی که به شهردار تکلیف شده!

این مسئول با اشاره به پروژه های کلکتور شهیدشمس، پیاده راه رجایی شهر، پارکینگ طبقاتی خانواده، سوله های ورزشی، زمین های بازی، قرائت خانه ها، تکمیل بلوار شهید ناصربخت و... که شهرداری کرج مدعی بهره برداری از آنها در مورخ های پس از شهریور 1400 شده، تصریح کرد: درصد جذب برخی پروژه ها حتی کمتر از یک صدم است و تصور می کنیم شهردار کنونی نیز همچون شهردار اسبق صرفاً به فکر پرداخت حقوق کارکنان است و باید گفت این ملاک عملکرد نیست!

عضو هیأت رئیسه شورای شهر کرج خاطر نشان کرد: بین ما و آیندگان تفاوتی نیست، بهره بردار پروژه در امروز و فردا شهروندان هستند اما ما قصد داشتیم با به ثمر نشاندن پروژه های نیمه تمام به مردم گزارش عملکرد ارائه کنیم، شورا با بررسی و کارشناسی فراوان نسبت به اولویت بندی پروژه ها بر اساس نیازهای موجود اقدام کرده بود که متاسفانه در کمتر از سه مانده تا پایان سال شاهد دستانِ خالی شهردار و مجموعه اش نسبت به اراده و مطالبه نمایندگان مردم هستیم، این قابل قبول نیست!

حاجی قاسمی در پایان با تاکید بر اینکه عده ای در بدو هشدار و تذکر بنده در جایگاه ریاست کمیسیون تخصصی عمران نسبت به عملکرد تقریباً صفر شهرداری کرج در خصوص تکمیل پروژه های نیمه تمام برچسب اختلافات شخصی می زدند، اذعان داشت: امروز شاهدیم شهردار محترم که منتخب دوره کنونی شورای اسلامی شهر است، برای تکمیل پروژه ها در سالها و دوره های بعدی قول مساعد می دهد و موفق به انجام کارهای مهمی نشده است.

انتقاد اعضای شورای شهر کرج از تاخیر در اجرای پروژه‌ها/طرح سوال کلید خورد؛ شهردار کرج وقت پاسخگویی ندارد!

رحیم خستو، سخنگو و نائب رییس و سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه پیشرفت تعدادی از این پروژه‌های عمرانی شهر کمتر از یک یا 2 درصد است و در تا پایان سال نمی توانیم شاهد افتتاح آنها باشیم، گفت: پروژه مربوط به باغ کتاب، تئاتر شهر و تعدادی از طرح‌ها در حوزه آب و چاه‌هایی که قرار بود حفر شود از جمله طرح ‌ایی بود که اعضای شورا نسبت به آنها انتقاداتی داشتند.

وی با بیان اینکه انتظار ما از شهرداری این است که با جدیت بیشتری اجرای این پروژه فرهنگی بزرگ را دنبال کنند، یادآور شد: از طرفی به کار گیری کودکان کار توسط پیمانکاران شهرداری از دیگر مواردی است که از سوی مدیران استانی واکنش‌های جدی داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدیرانی که در انتخاب نیروهای زیرمجموعه و مسؤولان واحدها آزادی عمل و اختیار ندارند، انگیزه ای برای بقا و ماندگاری نخواهند داشت، گفت: همچون مدیرعامل معزول سازمان فرهنگی، ورزشی که نقشی در انتصاب کلیدی ترین مهره‌های سازمان نداشت و در حالی که وی مسؤولیت داشت، دستورات مدیر سابق اجرایی می شدند.

خستو تحولات اخیر سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری کرج را متذکر و ادامه داد: با وجود گذشت 10 روز از عزل مدیر سازمان هنوز سرپرست محترم برای تغییر امضاء به بانک مراجعه نکرده است؛ مدیری که طی چهار ماه سکانداری دستوراتش به خوبی پیش نمی رفت چون کادر مدیریتی سازمان را خودش انتخاب نکرده بود و حتی تا امروز دستورات مدیرعامل قبل تر از وی اجرایی می شود و در این شرایط خواهش میکنم بر تن و پیکر زخمی سازمان نمک بیشتری نپاشید.

خستو در پایان با بیان اینکه بنده نسبت به تذکر و طرح سوال از شهردار اقدام نموده ام که ظاهراً ایشان فرصتی برای پاسخگویی درخواست نکرده اند که آن را استنکاف تلقی می کنم، گفت: بنده کارمند شهرداری نیستم و شیوه عملکرد اعضاء نظارتی است و ابزار نظارت هم نقد و تذکر و سوال است و شهردار باید پاسخگوی نمایندگان مردم باشد و همه این مراحل در قانونی به شفافیت بیان شده است.

استخدام‌های شهرداری بر اساس فامیل بازی است

سارا دشتگرد، عضو شورای شهر کرج نیز در نطق پیش از دستور ضمن ارائه تذکرات به شهردار کرج داد بیان کرد: روزهای پایانی ماموریت ما در شورا در حال سپری شدن است و بنده تنها چیزی که در ذهنم خواهد ماند آزار و اذیت هایی است که افراد سواستفاده جو با شیطنت ذهن دستگاه‌ها و ارگان‌های ناظر و غیر ناظر را با اخبار و اطلاعات خلاف واقع از موضوعات مهم منحرف می‌نماید.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: یکی از موضوعات مورد تذکرم در خصوص نیروهای شهرداری که در سنوات گذشته به خشونت در شورای دوره سوم و چهارم حدود 2 هزار نفر نیرو جذب شهرداری شدند و باری که بر دوش مدیریت شهر قرار داده اند از بستگان درجه یک مثل خواهر و برادر و عروس و داماد گرفته تا زن و شوهر آنها و بستگان درجه چندم به خصوص آمار 300 نفر نیروی کارگری موقت که همزمان با شروع دوره پنجم در شهریور ماه 96 جذب شهرداری شده اند است در این راستا بنده به عنوان نماینده مردم شهر از شهردار درخواست ارائه اسامی افرادی که در سنوات گذشته جذب شهرداری شدند و فامیلی های یکسان دارند و آمار 300 نفر استخدام نیروی کارگری موقت در شهریور 96 را دارم.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین