کد خبر: ۶۸۰۹۷۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۵

تجمع کارگران کشت و صنعت کارون چگونه خاتمه یافت؟

کارگران پیمانکاری مجتمع کشت و صنعت کارون پس از وعده کارفرما مبنی بر وعده پرداخت بخشی از مطالبات صنفی‌‌شان به تجمع شش روزه خود موقتا خاتمه دادند.
تجمع کارگران کشت و صنعت کارون چگونه خاتمه یافت؟
آفتاب‌‌نیوز :

آن‌طور که منابع کارگری گزارش داده‌اند؛ کارگران پیمانکاری کشت و صنعت کارون که از یک هفته پیش در واکنش به بی‌توجهی کارفرما به وضعیت شغلی و عدم اجرای طرح طبقه‌بندی دست به اعتراض صنفی زده بودند، به تجمع خود پایان دادند.

تعدادی از این کارگران که شمار آن‌ها به حدود هشتصد نفر می‌رسد، اظهار داشتند: چندین سال است پیگیر تبدیل وضعیت و اجرای درست طرح طبقه‌بندی مشاغل همانند کارگران رسمی شرکت هستیم که انجام نمی‌شود. همچنین برخی از کارگران در این کارخانه از دریافت بخشی از مزایای عرفی و قانونی خود محروم هستند.

به گفته کارگران؛ بعد از شش روز تجمع، کارفرما جلسه‌ای با تعدادی از نمایندگان کارگری برگزار کرد و در آن وعده پرداخت مطالبات و رسیدگی به مشکلات را داد. کارگران معترض نیز با کسب اطمینان نسبت به وصول بخشی از طلب مزدی خود و رسیدگی به مشکلاتشان، از ادامه اجتماع صنفی منصرف شدند.

به گفته آنها؛ کارفرما متعهد شده حق مرخصیِ ذخیره شده، حق غذا و حق شیفت کارگران پیمانکاری را بپردازد که در نتیجه‌ی آن، روز گذشته بخشی از مطالبات مربوط به حق مرخصی ذخیره سال گذشته کارگران پرداخت شد. همچنین کارگران خواستار عضویت در تعاونی مصرف مجتمع و بهره‌مندی از خدمات فروشگاهی آن بودند که در این خصوص کارفرما قول همکاری داد.

طبق اظهارات کارگران این مجتمع؛ کارفرما درخصوص تبدیل وضعیت کارگران پیمانکاری نیز وعده داد با اعضای هیات مدیره مستقر در تهران، در این باره صحبت کند.

این کارگران افزودند: به کارگرانی که به رویه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خود در این مجتمع که از چند سال پیش در حال انجام است، اعتراض دارند نیز قول رسیدگی داده شد.

کارگران پیمانکاری کشت و صنعت کارون در خاتمه تصریح کردند: خواسته ما پرداخت مطالبات معوقه مزدی و مشخص شدن وضعیت شغلی‌مان است که کارفرما تا امروز به این موضوع بی‌اعتنا بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین