کد خبر: ۶۸۱۰۳۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

توضیحات همتی درباره مصوبات شورای عالی بورس

رئیس کل بانک مرکزی ضمن تشریح جزئیات جلسه دیروز شورای عالی بورس، اعلام کرد: بانک مرکزی تأسیس صندوق‌های جدید سرمایه گذاری بادرآمد ثابت توسط بانک‌ها را بلامانع می‌داند.
توضیحات همتی درباره مصوبات شورای عالی بورس
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر همتی در پستی اینستاگرامی درباره جلسه روز گذشته شورای عالی بورس، نوشت: به منظور تقویت بازار سرمایه و نیز ارتقاء نقش بانک‌ها در اطمینان ‌بخشی به فعالیت سرمایه‌گذاران در آن بازار ، موارد زیر را به عنوان نظر بانک مرکزی درجلسه عصر دیروز شورای عالی بورس اعلام و تأکید کردم :

وجود و گسترش فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار سرمایه، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران است. ضمن توصیه به افزایش ظرفیت سرمایه‌گذاری در اینگونه صندوق‌ها، بانک مرکزی نیز برای کمک به تحقق این موضوع در خصوص صندوق‌هائی که بانک‌ها مدیریت صندوق را به عهده دارند، افزایش سقف صندوق‌های با درآمد ثابت را تا مبلغ سی هزار میلیارد تومان بلامانع می‌داند.

بانک مرکزی تأسیس صندوق‌های جدید سرمایه گذاری بادرآمد ثابت توسط بانک‌ها را بلامانع می‌داند.

برای شرکت‌های تأمین سرمایه متعلق به بانک‌ها که متقاضی افزایش سرمایه هستند، تمهیدات لازم برقرار خواهد شد و از تسهیلات فوق نیز برخوردار خواهند بود.

با توجه به نرخ سیاستی اعلام شده، بانک مرکزی نسبت به این نرخ در بازار بین بانکی پایبند و برنامه‌ریزی لازم در همین رابطه انجام داده است.بانک‌ها نیز توافق کرده‌اند با توجه به شرایط برخی از بانک‌های ناتراز، نرخ سودبین بانکی را حداکثر ۲۰ درصد تعیین و عملیاتی کنند.

عدم رعایت نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به هیچ وجه مجاز نیست.لذا،بانک‌ها ملزم به رعایت نرخهای مصوب سود سپرده‌ها هستند. بازرسان حوزه نظارت بانک مرکزی تخلفات گزارش شده در بانک‌ها را از روز شنبه شروع به رصد کرده‌اند و برای اعمال قانون گزارش خواهند داد.

در جلسه دیروز شورای عالی بورس مصوب شد تا سقف صندوق‌های سرمایه گذاری بردرآمد ثابت از ۳۰ به ۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد و امکان تاسیس صندوق برای بانک‌های فاقد صندوق، فراهم و اجازه تاسیس بیش از یک صندوق برای بانک ها نیز صادر شد.

همچنین، در این جلسه بانک مرکزی مکلف شد تا امور صدور مجوز برای صندوقهای سرمایه گذاری وابسته به نهادهای مالی مرتبط با بانک‌ها، تسریع و تسهیل کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین