کد خبر: ۶۸۱۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

اوباما از دلایل افزایش محبوبیت ترامپ در میان سیاه‌پوستان گفت

رئیس جمهوری سابق آمریکا در مصاحبه با آتلانتیک یک تئوری درباره چرایی افزایش محبوبیت دونالد ترامپ در میان مردان سیاه‌پوست در انتخابات ۲۰۲۰ در مقایسه با انتخابات ۲۰۱۶ ارائه داد.
اوباما از دلایل افزایش محبوبیت ترامپ در میان سیاه‌پوستان گفت
آفتاب‌‌نیوز :

براساس نظرسنجی پس از انتخابات ان‌بی‌سی، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب حمایت ۸۰ درصد رای‌دهندگان مرد سیاه‌پوست را به دست آورد و این میزان برای هیلاری کلینتون در سال ۲۰۱۶ به میزان ۸۲ درصد بود و به ترتیب برای اوباما در ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ به میزان ۹۵ درصد و ۸۷ درصد شده بود.

اوباما در گفت‌وگو با نشریه آتلانتیک تاکید کرد: جالب است – مردم درباره این حقیقت که ترامپ میزان حمایت‌ها از خودش را در میان مردان سیاه‌پوست در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ افزایش داد و رپرها که هر از گاهی از ترامپ حمایت کردند، می‌گویند. باید به خودم یادآوری کنم که اگر شما به موسیقی رپ گوش کنید، همه آن درباره زرق و برق، زن و پول است.

او ادامه داد: بسیاری از ویدیوهای رپ از همان تدابیر موفقیت‌آمیز بودن دونالد ترامپ استفاده می‌کنند. همه چیز روکش طلا دارد. این به خودش اشاره دارد و به فرهنگ نفوذ می‌کند.

این رئیس جمهوری سابق با یادآوری گفت‌وگوهایش با میشل اوباما، بانوی اول سابق گفت که تربیت آنها در زمینه‌های طبقه متوسط به این معنی است که "هر روز تحت این معنا قرار نمی‌گیرند که اگر این موارد را ندارید، به نوعی شایسته نیستید."

اوباما گفت: آمریکا همواره یک سیستم طبقه‌ای دارد –غنی و فقیر، نه فقط نژادی بلکه اقتصادی—اما وقتی من بزرگ می‌شدم این در چشممان نبود. بعد شما سبک‌ زندگی افراد ثروتمند و مشهور را می‌بینید و این حس را دریافت می‌کنید که یا شما به آنها می‌رسید یا اینکه بازنده هستید. و دونالد ترامپ روی آن جنبش فرهنگی متمرکز شد که اکنون عمیقا در فرهنگ آمریکایی ریشه دوانده است.

علت دیگری که ظهور ترامپ مایه شگفتی باراک اوباما شد، حضور بیش از اندازه او در تلویزیون بود، خصوصا اینکه این از دورانی نشات گرفت که او مجری‌گری برنامه "کارآموز" در ان‌بی‌سی را بر عهده داشت. اوباما گفت: به اعتقاد من، این نشانگر قدرت تلویزیون در این فرهنگ است که گاهی من آن را از دست می‌دهم چون زیاد به تماشای تلویزیون نمی‌پردازم. قطعا برنامه‌های نمایش واقعی تلویزیونی (رئالیتی شو) نگاه نمی‌کنم. و گاهی اوقات چیزهایی را از دست می‌دهم که پدیده بودند. اما فکر می‌کنم که در آنجا تغییری ایجاد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین