کد خبر: ۶۸۱۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

آسوشیتدپرس:مکرون پشت درهای بسته در یک دیدار بالقوه ناخوشایند با پمپئو/الیزه پذیرای وزیرخارجه موقت آمریکا نبود

در حالیکه تلاش‌های ۴ ساله دولت تحت حاکمیت دونالد ترامپ برای اجرای طرح فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران ناکام مانده و شکست خورده است ، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در آخرین روزهای عمر دولت این کشور به فرانسه رفت تا علیه ایران و حزب الله فعالیت کند.
آسوشیتدپرس:مکرون پشت درهای بسته در یک دیدار بالقوه ناخوشایند با پمپئو/الیزه پذیرای وزیرخارجه موقت آمریکا نبود
آفتاب‌‌نیوز :

وزیر خارجه آمریکا در پاریس در ارتباط با ایران و حزب الله بدون حضور رسانه های گروهی با "ایمانوئل مکرون" رئیس جمهور فرانسه به گفت وگو نشست.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، این گزارش می افزاید دو طرف در این دیدار تهدیدهای شکل گرفته علیه امنیت جهانی و تلاش های بکار رفته جهت مبارزه با افراط گرایی و همچنین نقش ایران در منطقه خاورمیانه و تاثیر حزب الله بر کشور لبنان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای گفت که پمپئو بر اهمیت ائتلاف با کشورهای آن سوی اقیانوس اطلس و وحدت و یکپارچگی در میان کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی " ناتو" (NATO)و همچنین تلاش های بکار رفته جهت رویارویی با حزب کمونیست چین تاکید کرد.

سفر وزیر خارجه آمریکا به فرانسه در حالی انجام می شود که خبرگزاری آسوشیتدپرس نوع برخورد الیزه با وی را یک استقبال ناخوشایند توصیف کرد.

این خبرگزاری نوشت: رییس جمهوری فرانسه پشت درهای بسته در یک دیدار بالقوه ناخوشایند با مایک پمپئو دیدار کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس امانوئل مکرون تنها ۹ روز پس از اظهار تبریک به جو بایدن برای کسب پیروزی در انتخابات آمریکا، در یک دیدار بالقوه ناراحت کننده پشت درهای بسته با پمپئو نماینده عالی دیپلمات دونالد ترامپ ملاقات کرد.

پس از این دیدارها هیچ یک از طرفین حاضر نشدند در مورد سفر کم اهمیت پمپئو به پاریس و آغاز سفر به هفت کشور اروپا و خاورمیانه صحبت کنند.

به نوشته آسوشیتدپرس، اهداف سفر سه روزه پمپئو به پاریس در میان شیوع بیماری همه گیر کرونا مشخص نیست.

دفتر مکرون سفر برنامه ریزی شده پمپئو و دیدارهای وی در کاخ الیزه ریاست جمهوری را به عنوان یک دیدار با حسن نیت توصیف کرد.

کم اهمیت بودن سفر پمپئو به پاریس آنچنان برجسته است که با گذشت ساعت ها از دیدار وزیر امور خارجه آمریکا با مقامات ارشد دولت فرانسه هنوز هیچ کنفرانس مطبوعاتی از طرف طرفین برنامه ریزی نشده است.

سفر منطقه‌ای پمپئو به اروپا و کشورهای خاورمیانه از جمله فلسطین اشغالی، امارات، قطر و عربستان در حالی صورت می‌گیرد که اکثر رهبران جهان نتایج انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی بایدن را پذیرفته‌اند، اما پمپئو همچنان در کنار ترامپ و برخی از جمهوریخواهان این نتایج را نپذیرفته و امید آن را دارد که ترامپ بار دیگر رئیس جمهوری شود و به گفته او "انتقال قدرت به نرمی به جای دولت بایدن به دولت ترامپ صورت گیرد".

برخی از ناظران نیز بر این باروند که این سفر وزیر خارجه آمریکا؛ گامی در راستای حمایت از ترامپ شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری و در واقع سرپوشی است بر شکست ترامپ در برابر رقیب دمکرات خود است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین