کد خبر: ۶۸۱۱۴۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳

جزئیات آزمایش موشکی جدید آمریکا؛ رهگیری و انهدام موشک قاره‌پیما خارج از جو زمین

دریادار جان هیل، مدیر آژانس دفاع موشکی ایالات متحده در این باره گفت: «در این آزمایش نشان دادیم که چگونه یک ناوشکن مجهز به سپر دفاع موشک بالستیک می‌تواند یک موشک قاره‌پیما را رهگیری کند و شکست دهد.»
جزئیات آزمایش موشکی جدید آمریکا؛ رهگیری و انهدام موشک قاره‌پیما خارج از جو زمین
آفتاب‌‌نیوز :

آژانس دفاع موشکی آمریکا اعلام کرد که در آزمایشی موفق یک ناو مجهز به سیستم دفاع موشکی در اقیانوس آرام، یک موشک بالستیک قاره‌پیما (ICBM) را رهگیری و منهدم کند.

به گفته این آژانس موشک قاره‌پیمایی که به عنوان تهدیدی از سوی دشمن فرضی شلیک شده بود، با موشکی از نوع SM-3 از روی ناو مجهز به سپر دفاع بالستیک منهدم شده است.

شرکت ریتون، سازنده موشک دفاع بالستیک SM-3 Block IIA که در این آزمایش شلیک شده، در بیانیه‌ای جداگانه گفته است که برای اولین بار این موشک هدف خود را "خارج از جو زمین" رهگیری و نابود کرده است.

ریتون که با مشارکت شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن این موشک‌ها را تولید می‌کند، آزمایش تازه را "اولین در نوع خود" توصیف کرده که نشان می‌دهد آمریکا "گزینه‌ای قابل اعتماد برای دفاع لایه‌ای جدید در برابر تهدیدهای دوربرد دارد."

این شرکت می‌گوید موشک‌های خانواده SM- 3 تنها سلاح‌های دفاع بالستیک هستند که هم از زمین و هم از دریا قابلیت شلیک دارند.

موشک بالستیک قاره‌پیما به عنوان هدف این آزمایش از سکوی آزمایشی رونالد ریگان در جزایر مارشال به سوی آب‌های شمال شرق هاوایی شلیک شده بود.

دریاسالار جان هیل، مدیر آژانس دفاع موشکی آمریکا، این آزمایش دفاع موشکی را "دستاوردی فوق‌العاده" در مقابله با تهدیدهای احتمالی خوانده است.

آقای هیل گفت: "آژانس در حال بررسی گزینه‌هایی برای افزایش قابلیت سیستم دفاع موشکی زمین‌پایه میان‌برد با افزودن سنسورها و سیستم‌های تسلیحاتی برای دفاع در برابر تحولات غیرمنتظره در زمینه تهدیدهای موشکی است."

کارشناسان می‌گویند این آزمایش موفق برگ برنده‌ای برای جو بایدن، رئیس جمهور بعدی آمریکا در مقابل تهدید‌های احتمالی موشکی از سوی کره شمالی خواهد بود.

کره شمالی به تازگی بزرگ‌ترین موشک قاره‌پیمای خود را به عنوان سلاحی استراتژیک در یک رژه نظامی نمایش داد.

این کشور در سال ۲۰۱۷ هم دو موشک بالستیک قاره‌پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش کرده بود.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین