کد خبر: ۶۸۱۱۸۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱

ناوالنی از کرملین به خاطر ادعاهای جاسوسی شکایت کرد

چهره اپوزیسیون روسیه از کرملین به خاطر ادعاهایی دال بر اینکه وی با سرویس اطلاعات آمریکا همکاری کرده است، شکایت کرد.
ناوالنی از کرملین به خاطر ادعاهای جاسوسی شکایت کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه تلگراف، الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس کرملین که پس از مسمومیت با نوعی گاز اعصاب هفته‌ها در کما بود، گفت: شکایتی را علیه دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خاطر اظهاراتش درباره همکاری و روابط من با سازمان سیا تنظیم کرده‌ام.

وی در پستی در اینستاگرام که در آن پسکوف را یک "دروغگو سیبیلو" توصیف کرده بود، گفت: معمولا از مبلغین شکایت نمی‌کنم اما موضوع مهم در اینجا این است که پسکوف صرفا شخصی نیست که کارش دروغ ‌پراکنی باشد. او معاون رئیس دفتر کاخ ریاست جمهوری روسیه است.

این در حالی است که پسکوف از اظهارنظر درباره این شکایت علیه خودش امتناع کرده است.

ناوالنی ۴۴ ساله که پیش از منع شدن از نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ میلادی کمپین قابل توجهی را در سراسر روسیه به راه انداخته بود، در اوت سال جاری میلادی به طور کاملا ناگهانی در هواپیمایی از سیبری به مقصد مسکو بیهوش شد و سه هفته در کما بود.

چندین آزمایشگاه اروپایی به طور مستقل تایید کردند که ناوالنی با گاز اعصاب نوویچوک مسموم شده بود؛ ماده‌ای که به دوران جماهیر شوروی باز می‌گردد و از آن در حمله سال ۲۰۱۸ میلادی به سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روسیه و دخترش استفاده شده بود.

ناوالنی انگشت اتهام را به طرف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به عنوان تنها شخصی که می‌توانسته دستور حمله با گاز اعصاب نوویچوک را صادر کند، نشانه گرفته است.

اتحادیه اروپا ماه گذشته تحریم‌های را علیه شش مقام روس و یک مرکز تحقیقات شیمیایی به خاطر مسمومیت ناوالنی اعمال کرد.

این در حالی است که کرملین هرگونه مشارکت در این حمله را رد کرده و متعهد شده تا با ممنوعیت صدور ویزا برای مقامات اروپایی اقدامات تلافی‌جویانه‌ای را علیه اروپا اعمال کند.

اولین بار ادعای همکاری ناوالنی با سازمان اطلاعات آمریکا توسط ویاچسلاو وولودین، رئیس پارلمان روسیه مطرح شد که ناوالنی را به جاسوسی برای سازمان سیا متهم کرد.

پسکوف در سپتامبر سال جاری میلادی به این اتهامات اشاره کرد و مدعی شد که ناوالنی با کارشناسان سازمان سیا همکاری می‌کند و هر حرفی که وی می‌گوید در حقیقت چیزهایی‌ است که آنها در دهانش انداخته‌اند.

ناوالنی در سپتامبر سال جاری میلادی از بیمارستانی در برلین مرخص شد و برای ادامه درمان همچنان در آلمان به سر می‌برد. وی متعهد شده به محض بهبودی کامل به روسیه بازگردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین