کد خبر: ۶۸۱۲۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰

مدیرکل آژانس: فعالیت چشم‌گیری در نطنز صورت نگرفته است

مدیرکل «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» درباره گزارش جدید این آژانس در مورد راستی‌آزمایی اجرای «برجام» گفت که فعالیت چشم‌گیری در تاسیسات هسته‌ای «نطنز» صورت نگرفته است.
مدیرکل آژانس: فعالیت چشم‌گیری در نطنز صورت نگرفته است
آفتاب‌‌نیوز :

«رافائل گروسی» روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران در وین توضیح داد که بر اساس یافته‌های بازرسان آژانس، کارخانه غنی‌سازی سوخت در نطنز از وضعیت آزمایشی به آماده بهره‌برداری تبدیل شده، اما هنوز فعالیتی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه این مساله فراتر از تعهدات ایران در برجام است، خاطر نشان کرد که این تحول در برآیند فعالیت‌های هسته‌ای ایران چندان چشم‌گیر به شمار نمی‌رود.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیروز نیز با انتشار گزارشی کوتاه، اعلام کرد که بازرسان آژانس در تاریخ ۱۴ نوامبر (۲۴ آبان)، آغاز تزریق گاز «یو اف شش» به یک زنجیره ۱۷۴ سانتریفیوژی «آی.آر.ام دو» در کارخانه غنی‌سازی سوخت در نطنز را راستی‌آزمایی کردند.

پیشتر برخی رسانه‌های خارجی با استناد به این خبر مدعی شدند که این اقدام گامی دیگر از سوی ایران برای نقض توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی به شمار می‌رود که در آن تهران تنها مجاز است تا اورانیوم غنی شده را با دستگاه‌های نسل اول انباشته کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین