کد خبر: ۶۸۱۲۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۸۶ - ۱۴:۳۱
دبیرکل حزب اعتدال و توسعه خبر داد:

اعلام موجودیت جریان سوم در هفته‌های آینده

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدباقر نوبخت، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه، در پایان کنگره این حزب، از اعلام رسمی موجودیت جریان سوم طی هفته‌های آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، نوبخت در کنگره حزب اعتدال و توسعه در خصوص رویکرد این حزب در انتخابات مجلس هشتم گفت: با توجه به این‌که حزب ما باید در راستای استراتژی اعتدال حرکت کند، اعتدال و توسعه به عنوان جریان میانی دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب موضع خود را در انتخابات حفظ می‌کند، البته درخواستهایی هم از سوی احزاب برای اتحاد صورت گرفته است اما با وجود تمامی این درخواست‌ها، همچنان معتقدیم که حزب باید در جایگاه خود اقدام کند.

وی گفت: در برابر دو جریانی که سال‌ها از شکل‌گیریشان می‌گذرد و در قالب احزاب مختلف فعالیت می‌کنند، جریان سوم باید بسیار قدرتمندتر در صحنه ظاهر شود تا بتواند با جریانات دیگر رقابت کنیم، نگاه ما «نه این و نه آن نیست» بلکه شعار ما «هم این و هم آن است» و باید از همه نیروهای کشور استفاده کند.

نوبخت با بیان اینکه «معتقد هستیم اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان به تنهایی نمی‌توانند کار کنند» افزود: به اعتقاد ما هر یک از این جریان‌ها دارای  توانایی هستند که باید از آنها برای توسعه کشور استفاده کرد.

وی افزود: برخی از رقبای ما همه از امکانات عمومی در راستای فعالیت سیاسی خود بهره‌مند می‌شوند و برای رقابت در این عرصه  ضرورت تشکیل  یک جریان میانه‌رو احساس می شود.

نوبخت با بیان این‌که «درهفته های گذشته با تشکلهای زیادی  مذاکره شده است» گفت: آنان اعلام آمادگی کرده‌اند که میانه‌روی کنند و به نظر می‌رسد که ما ظرف هفته آینده و پس از جلسات قطعی با دوستان، اعلام موجودیت جریان سوم در کشور را داشته باشیم و جریان میانه‌رو را معرفی کنیم.

وی افزود: ما در بسط گفتمان اعتدال موفق بوده ایم. اهداف ما بر پایه کرسی‌های مجلس یا شوراهای شهر نیست بلکه باید گفت اکنون اعتدال به عنوان رویکرد غالب در جامعه سیاسی کشور پذیرفته شده است. تشکل‌هایی که پیش از این اعتدال رابه محافظه‌کاری تعبیر می‌کردند، امروز آن را پذیرفته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین