کد خبر: ۶۸۱۳۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰

گفت‌وگوی وزیران خارجه روسیه و چین درباره برجام

 «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و « وانگ یی » وزیر خارجه چین در گفت وگویی تلفنی درخصوص مسائل مهم بین المللی ازجمله مساله حفظ برجام گفت و گو وتبادل نظر کردند.
گفت‌وگوی وزیران خارجه روسیه و چین درباره برجام
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: لاوروف و وانگ یی درخصوص وضع جاری همکاری های راهبردی روسیه و چین که در شرایط پیچیده اقتصادی و اپیدمیولوژی همچنان توسعه می یابد، تبادل نظر کردند.

در این مکالمه تلفنی به برنامه زمانی تماس های در سطح عالی و نیز مسائل مربوط به همکاریهای عملی در چارچوب دوجانیه و نیز در قالب اجرای توافق های سران دو کشور در مورد برنامه توسعه اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ابتکار چینی یک کمربند یک مسیر توجه خاص شد.

وزیران خارجه روسیه و چین، از هماهنگی فشرده دو کشور در عرصه بین المللی، در وهله اول در سازمان ملل و شورای امنیت و شورای حقوق بشر و در سازمان همکاریهای شانگهای و در چارچوب گروه بریکس ابراز رضایت و خرسندی کردند.

دو طرف به هماهنگی مواضع خود در مورد دستور کار بین المللی ازجمله وضع بلاروس، کشورهای آسیای مرکزی و مساله حفظ برجام برای حل و فصل وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران پرداختند.

چین و روسیه از طرف های برجام هستند که برخلاف کشورهای غربی با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران مخالفت می کنند و خواهان اقدامات عملی برای حفظ این توافق بین المللی و اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت درباره برنامه هسته ای ایران هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین