کد خبر: ۶۸۱۵۱۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷

هشدار هواشناسی نسبت به مواج شدن دریای خزر و خلیج ‌فارس

سازمان هواشناسی با صدور هشداری از مواج شدن دریای خزر و خلیج فارس خبر داده و توصیه کرده است که محدودیت‌هایی در فعالیت‌های شیلاتی و تردد با شناورها اعمال شود.
هشدار هواشناسی نسبت به مواج شدن دریای خزر و خلیج ‌فارس
آفتاب‌‌نیوز :

در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است که از اواخر وقت امروز (۳۰ آبان) تا اواخر وقت شنبه (۱ آذر) شمال خلیج فارس مواج است و ارتفاع موج بین یک تا ۱.۵ متر خواهد بود.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت های فراساحل وجود دارد.

در ادامه این هشدار توصیه شده است که محدودیت‌هایی در تردد شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی اعمال شود.

اعمال محدودیت در فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه فراساحل، ممنوعیت تفریحات آبی و شنا از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی از مواج شدن دریای خزر و افزایش ارتفاع موج - بین یک تا دو متر - در این دریا خبر داده است.

بر این اساس از بعد ازظهر امروز (۳۰ آبان) تا روز یکشنبه (۲ آذر) این شرایط ادامه دارد. از این‌رو احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی و اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد.

اعمال محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه فراساحل و ممنوعیت تفریحات آبی و شنا در دریای خزر ازجمله توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین