کد خبر: ۶۸۱۷۶۴
تعداد نظرات: ۸۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
ممکن است تغییری بزرگ در خاورمیانه روی دهد

استقرار بمب‌افکن‌های بی ۵۲ در خاورمیانه| اردک لنگ، قبل از ترک کاخ سفید چه برنامه‌ای دارد؟

به فاصله کوتاهی پس از اعلام خروج بخشی از نیروهای امریکایی از افغانستان و عراق با فرمان "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری امریکا ارتش آن کشور بمب افکن های بی - ۵۲ را در خاورمیانه مستقر ساخته است‌.
استقرار بمب‌افکن‌های بی ۵۲ در خاورمیانه| اردک لنگ، قبل از ترک کاخ سفید چه برنامه‌ای دارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- اکنون "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا "اردکی لنگ" است و برخلاف هر رئیس‌جمهور دیگری در آمریکا در شرایط بدی به سر می برد. در نتیجه، احتمال شگفتی‌سازشدن او و ایجاد درگیری نظامی با ایران بالا خواهد بود.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نشریه "فارین پالسی" در گزارش خود از وضعیت ترامپ به عنوان "اردک لنگ" یاد می‌کند اصطلاحی که در امریکا برای نمایندگان شکست خورده و سرانی که با مشکلات زیادی روبرو هستند استفاده می‌شود. این نشریه با اشاره به نگران‌کننده‌بودن برکناری "مارک اسپر" وزیر دفاع و برخی دیگر از مقام‌های ارشد امنیت ملی توسط ترامپ از احتمال حمله نظامی امریکا علیه ایران خبر می‌دهد.

این نشریه مدعی شده است: "فارغ از اینکه چه کسی پست‌های خالی‌مانده را پر خواهد کرد، ممکن است تغییری بزرگ در خاورمیانه روی دهد و به دولت بایدن به ارث رسد. ترامپ ممکن است پیش از 20 ژانویه نیروهای امریکایی را از افغانستان خارج ساخته و ایران را بمباران کند. این رویداد می‌تواند فصلی تازه و شلوغ را برای کارشناسان امنیت ملی رقم زند. علیرغم آنکه ترامپ در انتخابات 2016 میلادی شعار ضد جنگ داده بود اما از بهار 2017 میلادی نشان داد که با قدرت سخت امریکا مشکلی ندارد. او وعده ایجاد زرادخانه هسته‌ای را داد و علیه حکومت "بشار اسد" در سوریه به دلیل آنچه استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه مردم آن کشور خوانده بود حمله محدود نظامی را صورت داد".

این نشریه در ادامه می‌افزاید: "خروج نیروهای امریکایی از افغانستان اشتباهی فاحش خواهد بود و افغانستان را به دست طالبان خواهد انداخت. پایان دادن به جنگ‌های بی‌پایان ارتباطی به حضور نیروهای امریکایی ندارد. امریکا هنوز در آلمان و ژاپن نیروی نظامی دارد. در مورد صدور فرمان حمله به ایران ترامپ محدودیت زیادی نخواهد داشت. شرایط جنگی به رئیس‌جمهوری امریکا اجازه قانونی را می‌دهد تا نیروهای امریکایی را تا 60 روز بدون تایید کنگره در منازعه نگه دارد. واقعیت آن است که صدور فرمان حمله نظامی علیه ایران علیرغم آنکه بد است اما غیرقانونی نیست و از نظر قانونی پنتاگون موظف به اجرای فرمان رئیس‌جمهوری است. روحیات روسای جمهور نیز در این‌باره باید مورد توجه قرار گیرند. برای مثال، "رونالد ریگان" زمانی که "جیمی کارتر" در اواخر دوره ریاست جمهوری یک‌دوره‌ای خود بود، تلاش می‌کرد تا در پشت پرده مذاکرات با طرف ایرانی را دنبال کند تا از طریق چانه‌زنی دیپلماتیک گروگان‌های امریکایی در سفارت امریکا در تهران آزاد شوند. اکنون اما ترامپ با تشدید تحریم‌ها و فشار حداکثری علیه ایران قصد دارد تا مانع بر سر راه بایدن ایجاد کند. این بدترین کاری است که او انجام می‌دهد".

استقرار بمب‌افکن‌های بی - ۵۲ در خاورمیانه؛ پیامی به ایران 

همچنین به فاصله کوتاهی پس از اعلام خروج بخشی از نیروهای امریکایی از افغانستان و عراق با فرمان "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری امریکا ارتش آن کشور بمب افکن های بی - ۵۲ را در خاورمیانه مستقر ساخته است‌.

فرماندهی مرکزی امریکا روز شنبه با اعلام این خبر افزوده که این نوع از بمب‌افکن‌ها برای شناسایی هرگونه احتمال و خطر تهاجم علیه نیروهای امریکایی، شرکا و متحدان آن استقرار یافته‌اند تا در صورت مواجهه با تهدیدات توان واکنش سریع را داشته باشند.

شبکه خبری "فاکس‌نیوز" با انتشار این خبر، می‌افزاید: "این تحرکات پس از آن صورت می‌گیرند که نام "کریستوفر میلر" به عنوان سرپرست تازه وزارت دفاع امریکا اعلام شده است. ترامپ وزیر دفاع پیشین امریکا را به تازگی از مقام‌اش برکنار کرد. طبق برنامه ترامپ، قرار است ۲۵۰۰ نیروی امریکایی مستقر در افعانستان و ۲۵۰۰ نیروی امریکایی مستقر در عراق در تاریخ ۱۵ ژانویه سال آینده میلادی از آن دو کشور خارج شوند. اکنون در حدود ۴۵۰۰ نیروی امریکایی در افعانستان و ۳ هزار نیروی امریکایی در عراق مستقر هستند. هنوز مشخص نیست که بمب‌افکن‌های بی - ۵۲ دقیقا به کدام قسمت از خاورمیانه اعزام شده‌اند اما مشخص است که از پایگاه نیروی هوایی در داکوتای شمالی در امریکا پرواز کرده اند".

بی-۵۲ توانایی پرواز با سرعت‌ نزدیک به سرعت صوت تا ارتفاع ۱۵ هزار متری را دارد. این هواپیما قادر به حمل بمب اتمی یا متعارف ‌شونده و قابلیت ناوبری دقیق جهانی است. از بی-۵۲ در جنگ‌های متعارف برای مأموریت‌های تهاجمی استراتژیک، پشتیبانی نزدیک هوایی و عملیات دریایی استفاده می‌شود. بی-۵۲ در مأموریت‌های پایش اقیانوس هم کارآمد است و می‌تواند به نیروی دریایی امریکا در عملیات‌های ضدکشتی و مین‌گذاری کمک کند. این هواپیما می‌تواند در طول دو ساعت ۳۶۴ هزار کیلومتر مربع از سطح اقیانوس را دیده‌‌بانی کند.

برد عملیاتی بی-۵۲ با سوخت کامل به بیش از ۱۴ هزار کیلومتر می‌رسد در حالی‌که با سوخت‌گیری هوایی می‌تواند تا جایی که توانایی جسمی خدمه پروازی آن اجازه دهد به پرواز خود ادامه دهد. این بمب‌افکن می‌تواند به مدت ۳۵ ساعت بیش از ۱۴ هزار کیلومتر را بدون سوخت‌گیری مجدد پرواز کند. حمله به نیروگاه برق و مراکز مخابراتی بغداد در سال ۱۹۹۶ با برد ۲۹ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در طول ۳۴ ساعت طولانی‌ترین مسافتی بود که تاکنون با این هواپیما در یک مأموریت جنگی پیموده شده‌است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
48
41
سوپرایز اکتبر محقق نشد حالا دنبال سوژه جدید هستید چرا اینقدر چرغ سبز میدید که ترامپ و امثالهم هم فکر کنن نکنه باید یک کاری میکردن و نکردن چرا ایمان به اینکه توانایی ما زیاد بوده که امریکا نتونست هیچ غلطی بکنه رو زیر سوال میبرید به واقع امریکا اگه میتونست قطعا یک کاری میکرد اونم جانی مثل ترامپ اوباما خودش گفت اگه میتونستم تمام پیچ مهره های تاسیسات هسته ای ایرانو باز میکردم و منظورش اینبود اگه توانش را داشتیم تاسیسات ایران رو با بمب شخم میزدیم ولی نمیتونیم همون زمان هم اعلام کردن امریکا پدر بمبهارو برای تاسیسات ایرا ن داره آماده میکنه ولی هیچ اتفاقی نیفتاد واون پدره هم نیومد وسلام
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
انشالله که من اشتباه میکنم و فرمایشات جنابعالی صحیح باشد,اما صرفنظر از بحثهای شعاری,فقط کافی است به وقایع اخیر توجه کنید: ترامپ الان مار زخمی است و دیوانه شده واز دیوانه هر کاری ساخته است, ضمن آنکه مثل قبل دیگر دغدغه انتخاب شدن یا نشدن را ندارد و برایش مهم نیست که زمین سوخته را تحویل بایدن دهد.از طرف لابی اسراییل و عریستان در کاخ سفید هم تحت فشار است که قبل از ترک کاخ سفید ضرب شستی به ایران نشان دهدتا به اصطلاح برای خودش پرستیژ کسب کند.برکناری مارک اسپر وزیر دفاع نسبتا معتدل( که زیر بار تصمیمات شتابزده ترامپ نمیرفت) فقط در دو ماه مانده به دوره اخیر و سفر اخیر و بدون برنامه ریری قبلی پمپیو به منطقه(اسراییل و امارات و عربستان و ....)هم شاید در راستای توجیه کردن آنها از اقدامات آتی امریکا یاشد. همچنین خروج تعداد قابل توجه ای از نیروهای امریکایی از عراق و افغانستان و تعطیلی بعضی پایگاهها ,شاید برای ضربه نخوردن آنها پس از عکس العمل احتمالی ایران و تجربه عین الاسد باشد.توجه داشته باشید که انتقال بمب افکن های سنگین ب52 از پایگاه داکوتای شمالی به خاورمیانه هزینه و تدارکات و لجستیک بسیار زیادی میطلبد واگر هدف صرفا ارسال پیام هشدار برای ایران بود میتوانست آن را با ارسال چند جنگنده سبک اف 16 و نظیر آن یا انجام مانور محدودباکشورهای خلیج فارس که هزینه آن رامیپردازند .انجام دهد....باز هم تکرار میکنم:امیدوارم که همه اینها فرضیات بوده و ناشی از بدبینی امثال بنده باشدو اتفاقی نیفتد.در این دو ماه باقیمانده خدا به همه رحم کند.
فولادوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
آقا وحید جر وبحث فایده نداره،یا بهتر بگم نرود میخ آهنی درسنگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
بابا نترسید از آمریکایی ها هیچ غلطی نمی‌تواند بکتند آقای فولادوند نترس عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
آقای فولادوند نترس عزیزم هیچ اتفاقی نمی افته
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
6
78
ماجرای عین الاسد به همه ثابت کرد که ایران و آمریکا هیچ وقت با هم وارد جنگ نخواهند شد چون اگر چه در ظاهر به هم می پرند اما به موقعش معاملات و مذاکرات پنهانی می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
دقیقا
اولیائی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
16
13
اردک لنگ ترامپ
اردک لنگ بایدن
پاسخ ها
کهندانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
اردک لنگ یک اصطلاح است و توهین نیست که برای بایدن استفاده میکنید، برای رئیس جمهور شکست خورده در انتخابات تا زمان تحویل قدرت از اصطلاح اردک لنگ استفاده میشود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
10
29
یک روزی هم خبر می دادند که فلان ناو جنگی آمریکا به منطقه امد،بترسید!
ناشناس
|
Korea (Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
81
39
اگر جنگی پیش بیاد که بعیده ولی اتفاق مهمی که پیش میاد اینکه دیگه کشوری بنام اسرائیل در خاور میانه وجود نخواهد داشت بدونه شک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
نظرم مثبت بود اشتباه منفی دادم
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
اونا هم با اون همه سلاح هسته ای سیخ وایمیستن ما نابودشون کنیم :) ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
وقتی کشور خودمون کلی خسارت دید چه فرقی داره اسرائیل باشه یا نباشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
وقتی کشورمون خسارت دید نابودی اسرائیل شاید برای ما فرقی نداشته باشه ولی برای اونا خیلی فرق داره....
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
1
3
اردک لنگ
در لنگیدن هم تحریم بیشتر برایشان اسان است .

خشت کج را صحت نمایم .
حسین
|
Latvia
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
42
8
اینجوررفتارها ازیک آدم خ,دبین مقرورعجیب نیست ولی هرگزکاری نمیکنه که به ضررش تمام شودمن فکرمیکنم نمادینه ولی به لطف خداوتلاش سربازان ارتش وسپاه پاسدارن وبگفته رهبرکبیر انقلاب امام خمینی آمریکا هیچ غلطی
نمی تواندبکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
58
13
این خبر واسه اونایی هست که مثل بزدلا می ترسن و میگن حتما باید توافق و مذاکره بشه وگرنه جنگ میشه اینم نشانه و شاهدی بر مدعا
آمریکا اگه می تونست کاری بکنه اون زمان که هواپیمای RQ170 اونو به زمین نشوندیم و از نظر تکنولوژی تحقیرش کردیم وارد عمل می شد یا اون زمان که هاوک گلوبال رو در فاصله 27 کیلومتری از سطح زمین با موشک ایرانی زدیم و گرانترین هواپیمای جاسوسی آمریکا که صرفا با هدف رادار گریزی و اختفا ساخته شده رو نابود کردیم وارد عمل می شد
یا اون زمان که میگفت اگه ایران به تلافی شهادت سردار سلیمانی اقدامی بکنه 52 نقطه ایران رو می زنیم و وقتی عین الاسد با موشکهای ایرانی شخم زده شد و به قول خودشون 160 نفر ضربه مغزی شدن ، اون موقع وارد عمل می شد
هر زمان وارد عمل بشه ایران آمادگی کامل داره که کل پایگاههای آمریکا رو در منطقه نابود کنه و همشون در تیررس هستن . اما قبل از هر کاری اسرائیل رو نابود میکنیم چیزی که بارها و بارها تاکید شده روش

حالا یه هواپیما بیاد که خوراکش یه دونه موشک هست یا یه ناو بیاد که شاید سالم مصادره اش کنیم هیچ ترسی از آمریکا نیست اما از خیانتکاران داخلی خیلی باید ترسید اونایی که با دشمن همراهی میکنن و حرف دل اونا رو توی کشور میزنن
پاسخ ها
نناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
آفتاب عزیز تورو بخدا آدرس منو به این آقا بدید
تلویزیونم سوخته هزینه تعمیرش ندارم
نتونستم هزینه پیش دبستانی بچم رو بدم
خجالت بچه هامم.زن صبوری دارم مثل زنهای همسایه بخاطر نداشتن آبرو ریزی و داد وبیداد نمیکنه
خدایا تا کی صبر!چرا فقط ما صبر ومقاومت کنیم وبقیه حتی قیمت روغن رو هم ندونن!پنج کیلویی۱۶۰هزارتومان!مردیم از بس تخم مرغ وسیب زمینی آب پز خوردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
ناشناس محترم۱۳:۳۰
مگر با پذیرش خطر و با ترس از جنگ تسلیم آمریکا شویم مشکلات اقتصادی ما حل می شود؟ چرا برجام هسته ای و وعده های چشمگیر برجام را( که با بدعهدی آمریکا) تحقق نیافت فراموش کرده آید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
مشخصه بزدل کیا هستن که حرفا به مذاقشون خوش نیومده و تو دلشون میگن مبادا جنگ بشه و امریکا از این حرفا ناراحت بشه
مشکلات اقتصادی ایران ریشه در ناکارآمدی دولت داره نه چیز دیگه
یا علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
ترس برادر مرگه امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه باور کنید کلام امام را و توکل به خدا داشته باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
مشکلات اقتصادی ریشه در عدم صداقت شما داره؟
ابراهیم سالارعشایری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
51
12
آمریکا نمیتونه هیچ غلطی را بکنه
پاسخ ها
معلول انقلاب
| Sweden |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
نگرانی بابت جنگ وجود ندارد!
ماهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
پس فقط درست میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
19
4
درجواب وحید بیشترین اشتباه امثال شما این است که فکر میکنید اوباما یا ترامپ یا حالا جوبایدن تصمیم میگیرند در صورتیکه این افراد مجری سیاست کلی امریکا هستن پس نه به بودن این ویا آمدن اون دلی خوش نمیشه اگه سیاست اونها تعامل باشه فرقی نداره کی باشه واگه سیاست جنگ باشه بازم فرقی نداره با پیدایش ذخایر جدید نفت در امریکا منطقه خلیج فارس اون ارزش استراتژیکشو مثل قبل نداره و تازه با ایران هراسی درآمد بیشتری هم داره پس براش مقرون به صرفه نیست که وارد جنگی بشه که ممکنه عاقبتی خوش نداشته باشه و ممکنه با غرق شدن چند ناوشم اوبهتش از بین هم ببره امریکا فقط به فقط پای منافع حیاتی خود وامیسته چه ترامپ چه بایدن فرقی هم نداره وجود ایران براش منافع بیشتری هم داره ببینید چقدر از فروش اسلحه داره سود میبره ببینید عین الاسدخورد پهبادش هم خورد تاسیسات آرامکو خورد و اعراب دیدن که از این ترامپ هیچ آبی گرم نمیشه ترامپ تاجره و هنوز توی امریکا کار داره وبرنامه داره پس با ایران قمار نمیکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
60
13
اگر کوچترین اشتباه بکنه اسرائیل،بحرین،امارات،عربستان با خاک یکسان خواهند شد انشاالله
ما ملت امام حسینم
پاسخ ها
سیاوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
انشاالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
یک کمی یواش شخم بزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
اروپا امریکا کانادا.... از قلم انداختیا
ماهان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
بدجور جوگیرشدی
علوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
11
2
امریکا نمی تواند هیچ یا زیاد اشتباه کند .
ایران نمی تواند هیچ یا زیاد اشتباه کند .

چند دهه اولویت با پیشگیری از کاهش ارزش ریال بوده و هست .

چلوکباب با کوبیده اضافه و....خارجی ها ده ها برابر
ارزان تر از ده سال قبل در ایران میخرند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
36
5
سلام
آمریکا وترامپ قمار باز اگر دنیایی از آتش باشند
نمی تواند یک کبریت را آتش بزند
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
46
11
گفته معمار کبیر انقلاب رحمت الله علیه
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
38
5
بحمدالله ،ایران آنقدرتوان درجنگ های نامتقارن داردکه پوزه همه ایناروبه خاک بمالدودرجنگ های متقارن نیز دست کمی ازآنها،ندارد پس به لطف رهبری وسپاه وارتش ما؛اونا باید نگران باشندنه ما.
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
12
6
منافع آمریکا فقط تو عراق و افغانستان نیست خیلی جاها هست .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
10
13
اگرترامپ به نتیجه برسه که دعاوی حقوقیش به جایی نمیرسه وپیروزی بایدن قطعی هست شک نکنید که جنگ بزرگی استارت میزنه تا بتونه شش ماه ویا یک سال دیگه درکاخ سفید بمونه، ولی جمهویخواهان در امریکا خیلی قدرتمندند وگمون نکنم به راحتی ریاست جمهوری را از دست دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
مطمئنم این حرف ها برای ترساندن مردم،فراهم کردن زمینه مذاکره و دادن امتیاز در قبال هیچ است.جریانی که برای مذاکره تلاش می کند امیدوار است امیدی در مردم به نفع خود ایجاد و در انتخابات پیروز شود.تیم بایدن هم از پیروزی همین جریان در انتخابات خشنود می شود
علی کشوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
34
4
برای مومن همه چیز حل شده است وهیچ چیزی از نظر خدا بدور نیست لذا ما خداداریم که آمریکا ندارد اگر بپرسند حضرت امام چگونه برژیم شاه که آمریکا پشتش بود پیروز شد دیگه پیروزی بر آشوبهای مختلف گروهکها در اول انقلاب وسپس درجنگ عراق وودرجنگ داعش قدرتی که مارا پیروز کرد اوهست واون خدای متعال.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
خدا داشتن صرفا به گفتن نیست.رفتار و منش باید خدا گونه باشه
آگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
شما از کجا میدانید که امریکا خدا را ندارد؟ مگر آنها بنده و آفریده خداوند نیستند، در بین آنها بسیار مردمند که شاید ایمانشان و عمل شان به خداوند از من و شمای بیشتر باشد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
24
6
این هم بازی جدید شما اصلاح طلبان هست.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
31
6
باسلام ما بخدا ایمان داریم خدای ما اون خدائی که حضرت محمد صل الله علیه وآله که کودک یتیم بود به ابرقدرتهای جهانی پیروز کرد وخدای ماخدائیست که حضرت امام خمینی ره را بر حکومت شاه که پشتش آمریکابود وتوطئه های گروهکها در اوائل انقلاب راشکست داد ودر جنگ ۸ ساله عراق وحامیانش پیروز شد ودرجنگ داعش هیمنه آمریکا وحامیانش را بخاک مالید ما همون رزمندگانیم والبته ۱.باید تقوای الهی داشته باشیم۲.هیچکس بکسی ظلم نکنه واگر اینچنین کرد بر همه از نزدیکان تابقیه واجب است که از حق مردم دفاع نمایند ۴.مردم متحد باشندو پشت ولایت ۵. ودولتمردان ما بجای تکیه بدشمن بیرحم هوای کسانی را که بهشون رای دادن باشند. مردم شجاع وشریف ایران درشهادت حاج قاسم یکپارچه ومتحد شعار انتقام سخت سر دادند حالا اگر این احمق های از خدا بی خبر با پای خو شان به مهلکه آمده باشند انشاءالله حتما پیروز خواهیم شد وچه بهتر ازین.. واگرشهید هم بشیم بدست ظالمان خون خوارجهانی براه امام حسین علیه السلام رفتیم افتخاری است بسیار بزرگ.که آرزوی ماست.
ناشناس
|
Kuwait
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
1
14
من موندم تو این نظرها یا اینایی که نظر میدن یا توی دوران جنگ نبودن یا دقیقا نمی دونن جنگ چیه. اولا اگه جنگی بشه شایذ ما اهدافی رو بزنیم اما انها تمامی زیزساختهای کشور رو نابود میکنند بدون دادن یک کشته یا اوردن پیاده نظام ودر این حالت باز بازنده اصلی ما هستیم دوما حتی توی جنگ ایران با صدام ملعون هم اخرای جنگ وضعیت مالی و پشتیبانی خراب شده بود که امام با قطعنامه 598 موافقت نمودند. ضمن اینکه در این نوع جنگها بنیه مالی و نظامی و تکنولوزی بسیار مهم است که در حال حاضر متاسفانه بنیه مالی ما در وضعیت مطلوبی نمی باشد و امریکا هم خودش وضعیت مالی خوبی دارد و هم اینکه همسایگان برادر بهش کمک نیز خواهند کرد که این اتفاق قبلا نیز افتاده است. به لحاظ تکنولوژی هم بایستی واقعیت را قبول کرد که انها در حال حاضر بالاتر می باشند. بله ما نیرو های پرشهامت و نترس و بی باک زیادی داریم اما این جنگ با یک همسایه دیوار به دیوار نیست و کشور انها هزاران کیلومتر از ما دورتر میباشد. لذا بازنده نهایتا در چنین جنگی ما هستیم در نهایت لذا که انشاالله هیچگاه برای کشور اتفاق نیوفتد تا این دیوانه شرش را کم کند و برود . خوشبختانه بنظر من مسولین رده بالای کشور هیچگاه احساسی عمل نخواهند کرد و عاقلانه درین باره ها تفکر و اقدام می نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
بله اگگگگگگگگر جنگ بشود.............
سرباز آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
16
3
خدا بیامرزد سردار را پس ۴۰ سال داشت چیکار می کرد که شما ها می ترسیدبا اقتدار به اقا خامنه ای اعتماد داشته باشید وبه سربازان گمنامش که مثل بعضی ها نون به نرخ روز خور نیستند.درسته سردار نیست ولی سردارانش اماده وآموزش دیده اند .ما دنبال بهانه می گردیم که انشالله اسراییل ودشمنان اسلام وخائنان را با خاک یکسان کنیم.تمام امکاناتش رو هم به روز دادیم.اگه آقا فرمان بده ۳ دقیقه اسرائیل رو با خاک یکسان می کنیم راه را سردار عزیزم هموار کرد.پس نترسید .امثال ترامپ را به خاک وخون می کشیم.عزیزان من هم مثل شما مشکل اقتصادی دارم.ک
پاسخ ها
نناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
این اخرش رو بهتر باور کردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
4
7
دلواپسا تو کشور شعار میدن بعد یواشکی مذاکره و معامله.
نامناشنای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
11
1
ترامپت واقای پیمپیو فقط حرف میزنن مگرزدن ایران شوخیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
11
2
امریکا حرکتی انجام بده اسراییل باخاک یکسان هست مطمعن باش
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
14
1
ترامپ بیا جلو ضرب شصتی بهت نشون بدیم که توتاریخ ثبت بشه. همه جا را داغون میکنیم اقتصاد کل دنیا به لجن کشیده میشه. اول از همه آمریکا. تمام برج ها و مراکز لاکچری نابود میشه. چاه های نفت عربستان وامارات دود میشه میره هوا. اسرائیل محومیشه. انتقام خون حاج قاسم با حماقت حمله آمریکا محقق میشه. تنگه هرمز به آتشکده تبدیل میشه. تنگه باب المندب هم تبدیل به ویرانه میشه. هیچ جا سالم نمیمونه اگر موشک یا راکتی به خاک ایران اصابت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
تمام اینا که میگی درست، فقط چی سر ما میاد ما از جنگ نمیترسیم اگه ده تا بزنیم،۵تا میخوریم و پنجاه سال باید تلاش کنیم تا دوباره بسازیم،به خاطر همین استراتژی ما کاملا دفاعیه نه تهاجمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
زهی آدم متوهم. ما با صدام 8 سال کلنجار رفتیم آخرش هم مجبور به صلح شدیم الان با دنیا و آمریکا بجنگی و پیروز بیرون بیایم؟ اصلا چرا جنگ ؟ تو دنیای امروزی حرف های داعش گونه خریداری نداره
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
9
2
مگه آمریکایااسرائیل عقلشون روازدست دادن که به ایران حمله کنند.
علیرضا علی کرمیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
11
1
ترامپ بدجوری به وحشت افتاده همین روزاسکته می کنه
نورمحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
8
3
هنوز در هر دو کشور آدمهایی هستند که عقل در سر داشته باشند ضمن آنکه اسرائیل بعنوان گروگان در منطقه وجود دارد و آمریکا کاری نمیکند که هستی فرزندش را بخطر بیندازد همه این تحلیلها و اخبار بنوعی بازی با روان مردم و بالانگهداشتن نرخ دلار و توجیه گرانیهاست تا مردم بجای دعا جهت نزول ارزانی بفکر دعا برای به تاخیر افتادن حمله خیالی آمریکا باشند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
9
4
ترامپ به گور پدرش خندید که که بخواهد همچنین غلط زیادی بکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
8
6
جناب 13.30نناشناس که مردی از بس سیب زمینی آپز خوردی یکم از وبگردیت کم کن اول برو خرج بچه هاتو تلویزیون سوخته پیش و پس دبستانی وفلانتوبده بعد بیا بشین تو اینترنت زار بزن اگه نداری اینجا چیکار میکنی بله تو مملکت ما مردم نیازمند وبیچاره و اونایی که واقعا ندارن کم نیستن اما شما جزئ اونا نیستی فقط داری کاسبی میکنی خداوندا به مردم نیازمند واقعی مملکت ما کمک کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
9
2
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند چه ترامپ بماند چه نماند بایدن هم از ترامپ چیزی کم ندارد هر دو رئیس جمهور یک حکومتند که ساختارش بر اساس جنایت و چپاولگری است اما امروز ایران با دیروزش فرق دارد کسانی که این گزارشها را تهیه می کنند ملت ایران را از لولو نترسانند لولو را ممه خورده ملت را از بمب‌افکن‌های بی - ۵۲ می ترسانند شاید خداوند اراده کرده که بدست ملت رشید ایران جنایتکاران تاریخ ادب شوند و تجهیزاتشان بی مصرف شوند
با این کارها نمی توانید دنبال مذاکره خفت بار باشید
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
11
1
ما باید در هر حال اماده دفاع باشیم. هرچند بعید میدانم غلطی بکند. انشاالله جنگ رخ ندهد. اما اگر غلطی کرد باید پاسخ بیادماندنی بهش بدیم.
کیخا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
7
0
خرمشهر را خدا ازاد کرد
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
8
3
ملت ایران بایک قماربازحرفه ای طرفه بایدخیلی مواظب باشیم کسی که باکلک نه تنهامردم امریکا که دنیا رابه بازی گرفته است
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
11
0
لعنت برترامپ
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
10
0
هیچ غلطی نمی‌تواند بکند
فرزان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
4
5
یادمه که بچه بودم رفته بودم کشور آذربایجان یک نفر مغازه دار میگفت جرج بوش میخواد حمله کنه به ایران و تا امروز باز حرفش هست یا جنگ کنید یا صلح تکلیفمون یکسره بشه خسته شدیم از این وضیعت میگن واسه یک زندانی بدترین چیز بلا تکلیفی هستش که کی آزاد میشه ما هم بلاتکلیفیم ولی اینم بگم امریکا حمله کنه من جنگ برو نیستم اگه عربستان حمله کنه اولین نفر میرم جبهه
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
10
2
سلام.‌ الان باید بترسیم؟نترسیم؟ ما آب از سرمون گذشته هرغلطی بکنه جوابشو هم‌ میبینه.‌ ایرانی جماعت مثل بقیه نیست که بزاره یه اجنبی بیاد تو خاکشو و به ناموسش نگاه چپ کنه.
یک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
1
2
ترامپ با بیش از هفتاد میلیون رای که بسیاری از مخالفانش که سالها بی تفاوت به زمان رای گیری ریاست جمهوری آمریکا را به پای صندوقها با آرایش سیاسی ونظامی امروز خود گذر به چهار سال آینده در صورت پیروزی
Nima
|
Canada
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
15
برای اینکه متوجه شوید آیا مردم ایران دشمنی و تحریم را می خواهند یا مذاکره و رابطه با امریکا یک راه هست برگزاری رفراندوم هر چه مردم خواستند عمل شود.
فریدونکناری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
3
0
هیچ اشتباهی نمی تواند بکند .
بشر جایز اشتباه است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
1
7
جنگ = ویرانی = خونریزی = نابودی
خداوند همه جنگ طلبان را اصلاح کند اگر اصلاح نشدند نابودشان کند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
8
0
الان که همه چیز از دست داده هیچی براش مهم نیست مثل شیر یا روباه (زخمی)که داخل قفسیی کرده باشند احتمال دارد بلایی سر خود بیاورد.
قاسم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
9
0
این همه بحث لازم نیست . اگر این احمق کله زرد بخواد کاری بکنه خدارو شکر ایران آماده و هوشیاره و جواب سختی میده چه یه عده دوست داشته باشند چه نداشته باشند دفاع واجب و عقلی هستش حالا هر شرایطی پیش بیاد . نمیشه که بترسیم و جوابش رو ندیم. لازم به ذکره که الان ما کنار مرز های آمریکا حضور داریم الکی که ونزولا رو نگرفتیم لازم به پاسخ باشه اونجا میدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
1
8
بد موقع است بی اعتمادی مردم بالاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
5
1
همه بدبختی ما بخاطر ترسی هست که اصلاح طلبان غر از امریکای ترسو دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
3
0
ایکاش سامانه دفاعی آزمایش میشد
پاسخ ها
کشته های هواپیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
قبلا تست شده نگران نباش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
8
0
خدانکنه ،جنگ چیز خوبی نیست .اما ازاین ترامپ نامردتر این پمپئو ست اینا میخان کشوربزرگمون ۶کشور کوچیک بشه ک با تدبیرودرایت اقا این مشکل هم حل میشه
سام
|
Germany
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
3
2
این بی ۵۲ ها همگی هسته ای هستند و کاری به ایران ندارن و می‌خوان جای دیگه رو با بمب‌های نسل پنجم اتمی بزنن
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
6
1
اون زمانی جنگ میشه که آمریکا بتونه با مذاکره ایران رو ضعیف کنه و مثل برجام هسته ای برجام موشکی رو اجرایی کنه
برجام منطقه ای رو اجرایی کنه
بتونه از تمام تاسیسات نظامی ما به بهانه هسته ای بازدید کنه
بتونه نخبگان کشور رو شناسایی و ترور کنه
کاری که در عراق کرد و بعدش به راحتی آب خوردن با خیانت و ترس فرماندهان جنگی اش کشور رو دو دستی تقدیم آمریکا کردن
اما اگه بدونه که با یه غلط کوچیک چند برابر پاسخش رو میدیم اونوقت حساب کار دستش میاد
یادتون نرفته که کشتی نفت کش ایرانی توسط انگلیس مصادره شد
اما رهبری فرمودن جوانان مومن تلافی میکنن و دو روزه نشد که یه نفت کش بزرگتر مصادره شد

فکر نکنین دنیا دنیای خواهش و التماس هست که تو رو خدا نفت کش منو آزاد کنین اونا هم بگن باشه . همونجور که دولت هر کاری کرد نتونست با مذاکره یه کار کوچیک آزادسازی نفت کش رو انجام بده تا زمانی که ما هم تلافی کردیم
حالا اگه آمریکا بدونه با حمله به ایران اسرائیل نابود میشه عمرا بخواد چنین کاری بکنه
یادتون باشه که تا شعاع 2500 کیلومتری تمام پایگاههای آمریکا شناسایی شدن و در تیررس هستن . شهرهای موشکی آماده اقدام سریع هستن
ناشناس
|
France
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
0
5
من نمیفهمم چرااسرائیل رابگفته خودشان درسه چهاردقیقه نابودنمیکنن که اینهمه گرفتاری
برای مردم ما ایجادنکنن..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
1
4
ما از گرسنگی و شرمندگی جلو زن و بچه می میریم..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
2
این چندمین مقاله شما در رابطه با جنگ طی هفته گذشته است؟ خیالتان راحت مردم شما را شناخته اند.
حسین کمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
2
0
ترامپ باایران جنگ نخواهد کرد چون اعراب را ازایران باید برای دوشیدن بترسونه اما اگر بتونه تهدیدش عملی بکنه خودش تودردسری بزرگ میندازه که دیگه هیچ کجای خاورمیانه برای نیروهاش امن نیست درضمن باد قلدریش خالی واعتبارش ازدست میرودودرضمن اعرابی که دشمن هستند باید منتظر عواقب دشمنیشان باشند .
افشین دارابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
0
0
البته خیلی ها از کنار این تحریمها دارند به نان و نوا میرسند وپول پارو میکنند وخیلیها هم دوست ندارند توی مملکت ارامش برقرار بشه چون بهانه ای دارندکه همه چیز رو گردن امریکا بیندازند.بهرحال هیچکس توی این مملکت دلش بحال مردم بدبخت که نان ندارند بخورن نمیسوزه و فقط دنبال کینه و عداوت وجناح بازی سیاسی هستند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین