کد خبر: ۶۸۱۷۸۹
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
گفته شده که این افراد بر اثر فوران آتشفشان کشته شدند

تصاویر| کشف اسکلت مرد ثروتمند و برده‌اش در پمپئی

بقایای این دو مرد در اتاقی در زیرزمین یک ویلای بزرگ کشف شده‌اند. اسکلت آن دو در زیر لایه‌ای از خاکستر در عمق ۲ متری زمین قرار گرفته بود.
تصاویر| کشف اسکلت مرد ثروتمند و برده‌اش  در پمپئی
آفتاب‌‌نیوز :

به تازگی اسکلت مردی ثروتمند و مرد دیگری که برده‌اش بوده کشف شده‌اند. این دو نفر بر اثر فوران دو هزار سال پیش آتشفشان وزوو در پمپئی ایتالیا کشته شده‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ مرگ آنان زمانی رخ داده که فوران مواد مذاب آتشفشان باعث نابودی این شهر تاریخی روم باستان در نزدیکی ناپل در سال ۷۹ پس از میلاد مسیح شده بود‌.

بقایای این دو مرد در اتاقی در زیرزمین یک ویلای بزرگ کشف شده‌اند. اسکلت آن دو در زیر لایه‌ای از خاکستر در عمق ۲ متری زمین قرار گرفته بود. یکی از این دو مرد احتمالا بین ۳۰ تا ۴۰ سال و دیگری بین ۱۸ تا ۲۳ سال سن داشته‌اند. احتمال می‌رود آن دو در تلاش برای فرار هنگام فوران آتشفشان جان خود را از دست داده‌اند‌.

پمپئی در کنار هرکولانیوم و بسیاری از مجموعه ویلاهای اطراف در منطقه عمدتاً به صورت ویرانه زیر ۴ تا ۶ متر خاکسترهای آتشفشانی و خاک بر اثر آن فوران که در سال ۷۹ پس از میلاد اتفاق افتاد مدفون شد.

این احتمال مطرح بوده‌است که مردم این شهر به دلیل گازهای سمی حاصل از آتشفشان کشته شده‌اند. پژوهش‌های دیگر نشان داده‌اند که آن‌ها به خاطر حرارت بالا جان باخته‌اند. برخی نیز طبق نامه‌هایی که ۲۵ سال پس از این ماجرا نوشته شده به این نتیجه رسیدند که مردم به خاطر استشمام خاکسترهای آتشفشان خفه شده‌اند. این شهر پس از آتشفشان به مدت ۱۵۰۰ سال مدفون شد. این شهر به صورت کاملاً اتفاقی در سال ۱۵۹۹ میلادی کشف شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین