کد خبر: ۶۸۱۸۷۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳

شکایت سیاهپوستان میشیگان آمریکا از ترامپ

شماری از سیاهپوستان ایالت میشیگان آمریکا گفته اند که از دونالد ترامپ رئیس جمهوری و ستاد انتخاباتی اش به اتهام تلاش های هدفمند برای ابطال آرای شهروندان آمریکایی - آفریقایی به منظور بازگرداندن نتیجه رای گیری به نفع ترامپ، شکایت کرده اند.
شکایت سیاهپوستان میشیگان آمریکا از ترامپ
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از شبکه ای بی سی نیوز؛ نکته اصلی این شکایت ، تلاش های ستاد ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت میشیگان با جلوگیری از تایید نتایج بخش وین در شهر دیترویت و تلاش برای تهدید و ارعاب مقام های ایالتی، شهری و محلی برای وادار کردن آنان به تعویض کارکنان حوزه های رای گیری است.

بر اساس این دادنامه؛ محور اصلی راهبرد ترامپ و دستیارانش ابطال آرا در شهرهای دارای اکثریت ساکنان سیاهپوست است. متهمان به منظور محروم کردن صدها هزار شهروند از حق رای، با تکرار ادعاهای نادرست و سراسر بی پایه درباره تقلب، مقام های ایالت میشیگان و محلی را برای شمارش نکردن آرای بخش وین در شهر دیترویت زیر فشار قرار می دهند.

ترامپ که دوره ریاست جمهوری اش در ۲۰ ژانویه (اول بهمن) به پایان می رسد و باید جای خود را به جو بایدن رئیس جمهوری منتخب و پیروز انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) بدهد، روز جمعه با نمایندگان میشیگان و همچنین نمایندگان جمهوری خواه بخش وین گفت وگو کرد.

این هیئت میشیگان شامل مایک شرکی رهبر اکثریت جمهوری خواه سنای ایالتی و لی چتفیلد رئیس مجلس نمایندگان این ایالت، پس از ۲ ساعت حضور در کاخ سفید، با رد تلاش های ترامپ گفتند: نامزدهایی که بیشترین رای را به دست آورده باشند، برنده انتخابات به شمار می روند.

ترامپ و همکارانش از چند هفته پیش ساکنان دیترویت و فیلادلفیا را با جمعیت بزرگ اقلیت ها، به سازماندهی و اجرای تقلب گسترده انتخاباتی متهم کرده اند، اما برای این ادعای بی اساس خود، هیچ مدرکی ارایه نکرده اند.

ترامپ با گذشت حدود ۲ هفته از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و حتمی شدن شکست او، از پذیرش نتیجه آن خودداری می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین