کد خبر: ۶۸۱۹۲۱
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
تبلیغات

شناسایی عوامل مستقیم افزایش قیمت میلگرد

فعالان بازار فولاد با اندازه گیری میزان درصد رشد به این نتیجه رسیده‌اند که، بازار هم در فصل‌های معنی خریدار خود را دارد و هم با تغییر نرخ ارز، میزان فروش خود را به صورتی نسبی مورد هدف قرار می‌دهد. حال به بررسی قیمت میلگرد‌های فولادی و میزان درصد رشد قیمتی آن‌ها خواهیم پرداخت.
شناسایی عوامل مستقیم افزایش قیمت میلگرد
آفتاب‌‌نیوز :

از آنجایی که تغییر قیمتی آهن آلات به عوامل متعددی بستگی دارد و هر لحظه با نوسانات بسیاری تغییر پیدا خواهد کرد، بنابراین مهندسان در حوضه ساخت و ساز تمایل دارند تا به صورت لحظه‌ای از قیمت محصولات فولادی با خبر شوند. به همین دلیل برخی از رسانه‌ها در تلاش‌اند تا با اطلاع رسانی از لحظه به لحظه قیمت‌ها قیمت‌ها را به ساختمان سازان ارائه دهند. اما هم اکنون به بررسی عواملی می‌پردازیم که می‌تواند قیمت میلگرد را با نوساناتی مواجه کند. عاملی که اقتصاددانان بر آن تاکید زیادی دارند، میزان تقاضا و همچنین نسبت عرضه می‌باشد.

در صورتی که میزان تقاضا زیاد‌تر از حد عرضه باشد، این مسئله بوجود می‌آید که قیمت محصولات بارگیری میان عرضه قیمت‌ها را با چالش مواجه می‌کند و قیمت‌ها تاحدودی بالاتر می‌روند. اما وقتی میان عرضه و تقاضای هر محصول تغییر کند به همان نسبت و اندکی بالاتر قیمت محصولات فولادی را تغییر خواهد داد؛ بنابراین با دقت لازم این مسئله را مورد بررسی قرار داد تا خریدار بتواند در بازه زمانی مورد نظر نیاز خود را برطرف کند. دیگر عاملی که توانسته بر قیمت محصولات فولادی تاثیر بسزایی بگذارد هم میزان عرضه محصولا فولادی می‌باشد و هم قیمت ماده‌ی اولیه می‌باشد.

قیمت ماده اولیه با توجه به اینکه می‌تواند تاثیر مستقیمی را بر قیمت‌ها بگذارد، پس میزان بهره برداری آن نیز این ابهام تغییر قیمتی را برطرف خواهد کرد. هزینه‌ی انرژی برای تولید مواد اولیه و همچنین جداکردن ناخالصی‌های موجود این تغییر قیمتی را به وجود آورده است و، اما مهم‌ترین عاملی که می‌تواند قیمت میلگرد را تحت تاثیر زیادی قرار دهد به طریقی که قیمت‌ها به صورتی لحظه‌ای تغییر کنند عامل تغییر در نرخ ارز می‌باشد. قیمت میلگرد با توجه به تغییرات قیمت ارز نموداری صعودی و نزولی را در پیش خواهد گرفت. از آن جایی که کشور ایران به عنوان صادر کننده‌ی میلگرد به شمار می‌آید، پس قیمت میلگرد تحت این شرایط هم دچار دگرگونی خواهد شد. کشور ایران با رتبه سنجی در میزان تولید آهن آلات امکان صادرات آهن آلات را به وجود آورده، به همین دلیل کارخانه‌ها در تلاش اند تا با افزایش تولید خود بتوانند نقش مهمی را هم در این زمینه ایفا کنند. پس قیمت محصولات فولادی در کشور با توجه به موارد ذکر شده با نوسان قیمت ارز تغییر می‌کند و قیمت‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. قیمت ارز و مواد اولیه تا کنون توانسته اند این جرقه را در ذهن ما ایجاد کنند که با تهیه و تولید در بخش داخلی و عدم نیاز به واردات می‌توانیم قیمت را به صورتی ناگهانی تغییر داده. نوساناتی که در بازار ارز اتفاق می‌افتد فقط یک تغییر در داخل کشور نیست بلکه روندی جهانی را می‌پیماید تا قیمت‌ها را دچار دگرگونی کند. می‌توان گفت تغییر نرخ ارز عاملی نیست که به تنهایی بتواند آن چنان قیمت‌ها را با دگرگونی زیادی مواجه کند؛ بنابراین نتیجه می‌گیریم با تغییر قیمت دلار قیمت دیگر محصولات نیز تغییر پیدا می‌کند. قیمت محصولات فولادی نیز به این صورت با توجه به تغییر شاخص قیمت‌های جهانی تغییر پیدا خواهد کرد. این تغییر قیمتی همراه با تغییر قیمت جهانی است. تغییر قیمت فولاد در سطح جهانی نوسانات خود را طی خواهد کرد. همه‌ی عواملی که ذکر شد نشانگر این است که تغییر قیمتی فقط بر حسب یک عامل نبوده است.

شناسایی عوامل مستقیم افزایش قیمت میلگرد

تکلیف بازار بی ثبات آهن آلات:

بازار آهن آلات در چند روزه‌ی اخیر با عواملی مواجه شده است. این عوامل تغییرات ناگهانی قیمت آهن آلات و همچنین تغییر ناگهانی قیمت ارز توانسته بازار آهن را با چالش‌هایی مواجه کند. چالش‌های ناگهانی از جمله افت بورس و به هم ریختن شاخص سهام‌های بورسی قیمت‌ها را تغییر داده تا جایی که کنترل بازار آهن از دست واسطه گران هم خارج شده بود. واسطه گران در بازار با تغییر قیمت اندک آهن آلات بازار را با نوسانات صعودی مواجه می‌کنند. بالا و پایین رفتن شاخص‌های قیمتی در بازار آهن آلات در بازار آهن آلات سبب شد تا سهامداران از این بازار گل آلود ماهی بگیرند و بتوانند سهام‌های خود را به صورتی منطقی به فروش برسانند. اما این بی ثباتی ادامه پیدا نکرد و دولت با کنترل سهام‌های بورسی فولاد توانست این آشفتگی را بهبود بخشد و، اما حال بازار آهن آلات با پایین آمدن نرخ ارز توانسته بازار را با روندی ثابت به پیش ببرد. بازار آهن آلات در چند روزه‌ی اخیر رنگ آرامش را به چهره‌ی خود دیده است. این آرامش نسبی در بازار محصولات فولادی توانسته میزان عرضه و تقاضا را به روندی نرمال برساند به صورتی که هم تولید کنندگان و هم مصرف کنندگان با این آرامش نسبی توانسته اند تقاضا و عرضه‌ی خود را بهبود بخشند. بهبود قیمت‌ها در بحبوحه‌ی اوضاع نابسامان کلی کشور‌ها خرید و فروش را به تعادل خود رسانده. بازار بی ثبات آهن آلات با پیشروی و توسعه‌ی فعالیت خود توانسته وضعیت بازار فعلی را به گونه‌ای میان خریدار و فروشنده‌ها معاملاتی برقرار شود را حفظ کند. پس خرید آهن در چند روزه‌ی اخیر به سمت و سوی توسعه پیشرفته است. منظور از توسعه میزان مطلوب بودن خرید می‌باشد.

شناسایی عوامل مستقیم افزایش قیمت میلگرد

بازار بی ثبات قیمت میلگرد:

قیمت میلگرد در چند روز اخیر باتوجه به شرایط آب و هوایی و همچنین تغییر نوسانات ارزی توانسته تعادل را در بازار حفظ کند. شرایط آب و هوایی به این گونه است که اگر میزان بارندگی در حد معمول باشد میتوان بارگیری را انجام داد. باتوجه به اینکه میزان بارندگی عاملی مستقیم برای شرایط بارگیری می‌باشد، پس بر قیمت میلگرد و یا هر محصول دیگری تاثیر خواهد گذاشت. عامل دیگری که میتواند علاوه بر شرایط آب و هوایی بر قیمت تاثیر به سزایی بگذارد، تغییر نوسانات ارزی است. این عامل به طریقی مهم است که میتواند آینده بازار میلگرد را با ابهاماتش مواجه کند. فعالان بازار فولاد با اندازه گیری میزان درصد رشد به این نتیجه رسیده‌اند که، بازار هم در فصل‌های معنی خریدار خود را دارد و هم با تغییر نرخ ارز، میزان فروش خود را به صورتی نسبی مورد هدف قرار می‌دهد. حال به بررسی قیمت میلگرد‌های فولادی و میزان درصد رشد قیمتی آن‌ها خواهیم پرداخت.

در این شرایط بازار فعلی آهن آلات به خصوص میلگرد، در انتظار کاهش قیمت می‌باشد. حال باید اقداماتی را که جهت کنترل قیمت میلگرد می‌باشد را بازبینی کرد. با بازبینی اقدامات انجام شده جهت کنترل قیمت‌ها به این نتیجه می‌رسیم که دولت تلاش کرده تا قیمت‌ها تغییر زیادی نکنند، اما بعضی از عوامل از دسترس دولت خارج می‌باشد. یکی از این عوامل، تغییر نرخ دلار می‌باشد. نرخ دلار با بالا رفتن خود می‌تواند میزان تقاضا را با مشکل مواجه کند. از جمله محصولاتی که به صورت مستقیم و سریع تغییر میکند قیمت میلگرد A۳ و قیمت میلگرد A۲ می‌باشند. این دو محصول بسیار پرکاربرد بودن در ساختمان سازی و همچنین تولید و عرضه به صورت گسترده میتوانند تغییرات زیادی را مشاهده کنند. متقاضیان خرید در بازار با مشاهده‌ی درصد رشد قیمت آهن میتوانند خرید خود را تکمیل کنند. اما تغییرات لحظه‌ای قیمت محصولات به خصوص قیمت ورق‌های فولادی و قیمت میلگرد برای خرید با مشکلاتی مواجه میشوند. استعلام قیمت آهن آلات از سایت‌های معتبر این امکان را به خریدار می‌دهد تا با خیالی آسوده بتواند خرید خود را انجام دهد. به طور مثال با مراجعهبه سایت‌های مرجع قیمت آهن آلات، میتوانید از اعلام قیمت‌ها اطمینان خاطر پیدا کنید. سایت‌های مرجع قیمت آهن آلات با رائه‌ی قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت میلگرد، قیمت ورق‌های فولادی، قیمت نبشی، قیمت تیرآهن و دیگر محصولات فولادی و مواد اولیه‌ی ریخته‌گری امکان مشاهده‌ی همه‌ی قیمت‌ها از کارخانه‌های مختلف را میدهند. آهن پویا به عنوان مرجعی برای اعلام قیمت محصولات فولادی اعتماد را در میان مشتریان خود افزایش می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین