کد خبر: ۶۸۱۹۳۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶

هشتمی فیروزجا در پایان روز اول تورنمنت ۱.۵ میلیون دلاری شطرنج/ کارلسن بازهم فیروزجا را شکست داد

علیرضا فیروزجا، نابغه ایرانی شطرنج جهان باز هم مقابل کارلسن شکست خورد.
هشتمی فیروزجا در پایان روز اول تورنمنت ۱.۵ میلیون دلاری شطرنج/ کارلسن بازهم فیروزجا را شکست داد
آفتاب‌‌نیوز :

شب گذشته (یک‌شنبه) اولین رویداد تور ۱.۵ میلیون دلاری شطرنج با حضور چهره‌های برتر شطرنج جهان پیگری شد.

علیرضا فیروزجا، نابغه ایرانی شطرنج جهان که در این رقابت‌ها حضور دارد به مصاف حریفان خود رفت. او در دور اول مقابل حریف هندی به تساوی رسید، در دور دوم مقابل وسلی سو آمریکایی به پیروزی ارزشمند دست یافت. فیروزجا در دو بازی بعدی خود مقابل بازیکنانی از روسیه به دو تساوی رسید.

دور پنجم اولین روز این رقابت‌ها بسیار حساس دنبال شد چرا که بازهم فیروزجا مقابل کارلسن قرار گرفت. علیرضا فیروزجا که با مهره سیاه بازی می‌کرد مقابل نفر اول شطرنج جهان بازهم شکست خورد.

با این نتایج فیروزجا ۲.۵ امتیازی شد و به طور مشترک با دینگ لیرن چینی در رده هشتم قرار گرفت.

آنیش گیری، نابغه هلندی با چهار امتیاز در صدر این رقابت‌ها قرار گرفته است. مگنوس کارلسن هم با ۳.۵ امتیاز تعقیب کننده جدی صدر مسابقات است.

اولین رویداد تور ۱.۵ میلیون دلاری شطرنج از روز یک‌شنبه با چهره‌های برتر شطرنج آغاز شد. در این مسابقات چهره‌هایی مانند مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، دینگ لیرن، هیکارو ناکامورا، لوون آرونیان و ماکسیم واشیه لاگراو حضور دارند. هم‌چنین علیرضا فیروزجا، نابغه جوان شطرنج جهان هم در این مسابقات دست به مهره می‌شود.

این رقابت با حضور ۱۶ شطرنج باز مطرح شطرنج جهان درحال برگزاری است. هشت نفر برتر این مسابقات می‌توانند مجوز حضور در مسابقات بعدی این تورنمنت که ۲۰۰ هزار دلاری جایزه داشته و در دسامبر برگزار می‌شود را به دست بیاورند.

نفر اول این رقابت‌ها ۳۰ هزار دلار را به جیب خواهد زد. هم‌چنین نفرات دوم و سوم این مسابقات به ترتیب ۱۵ و ۷ هزار دلار را برنده خواهند شد. هشت بازیکن برتر پس از سه روز مبارزه با یکدیگر به مرحله حذفی این دیدار قدم خواهند گذاشت. میانگین ریتینگ بازیکنان در این رقابت‌ها ۲۷۵۸ بوده و هفت بازیکن از ۱۰ بازیکن برتر جهان در این مسابقات دست به مهره می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین