کد خبر: ۶۸۱۹۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

کشف بیش از ۲۶ تن موادمخدر در کشور در هفته سوم آبان/تریاک همچنان در صدر کشفیات

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۲۶ تن موادمخدر در کشور در هفته سوم آبان خبر داد و گفت: این مقدار کشفیات، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۸۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.
کشف بیش از ۲۶ تن موادمخدر در کشور در هفته سوم آبان/تریاک همچنان در صدر کشفیات
آفتاب‌‌نیوز :

ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات این هفته ۲۶ هزار و ۱۶۳ کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۴۰۹۲کیلوگرم) حدود ۸۵ درصد افزایش دارد.


وی افزود: ۲۱ هزار و ۲۱۴ کیلوگرم از مجموع کشفیات، مربوط به ماده مخدر تریاک بوده است که ۸۱ درصد کشفیات را به خود اختصاص می‌دهد.


معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان، ۱۱۰۶ کیلوگرم حشیش، ۴۸۳ کیلوگرم گراس، ۴۳۲ کیلوگرم هروئین، ۱۶۵ کیلوگرم شیشه و ۲۷۶۳ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.


اصلانی افزود: در آن هفته، مجموعاً ۷۰۲۰ متهم در ارتباط با جرایم موادمخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‎آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد، ۴۱۵۵ نفر به اتهام قاچاق و توزیع موادمخدر و ۲۷۶۸ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.


وی با بیان اینکه بالغ بر ۸۵ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد،‌ اظهار کرد: بیشترین حجم کشفیات با ۱۰ هزار و ۱۲۶ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۳۹ درصد کشفیات کشور است و خراسان جنوبی با ۴۰۷۷ کیلوگرم، کرمان با ۲۷۸۶ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۷۲۲ کیلوگرم، فارس با ۱۶۸۵ کیلوگرم و یزد با ۱۶۷۹ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۷۳ درصد از کشفیات کشور است.


به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر اصلانی اظهارکرد: طی این مدت ۴۱۴ دستگاه خودرو و ۸ قبضه سلاح توقیف شد و همچنین ۷۹ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۱۵ درصد انتظامی بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین