کد خبر: ۶۸۱۹۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

ساخت فیلمی جنجالی درباره سپاه قدس توسط یک ایرانی

هالیوود در سالگرد شهادت سردار سلیمانی با ساخت فیلم «کافر» سعی در تطهیر چهره نیروهای آمریکایی کرد و کار را نیز به یک ایرانی‌الاصل آمریکایی سپرد.
ساخت فیلمی جنجالی درباره سپاه قدس توسط یک ایرانی
آفتاب‌‌نیوز :

«داگ راولینز» روزنامه‌نگار مسیحی آمریکایی برای نشستی درباره گفت‌وگوی ادیان به مصر می‌رود و در این سفر توسط سپاه قدس ربوده و به ایران آورده شده و بسیار شکنجه می‌شود و در پایان یک گروه مسیحی زیرزمینی، او را نجات می‌دهند!

در ادامه این گزارش درباره عوامل فیلم آمده است: جیمز کاویزل در نقش داگ راولینز، کلودیا کاروان در نقش همسر راولینز، هال اوسان در نقش فرمانده سپاه قدس (رمزی)، بازیگر ایرانی‌الاصل بیژن دانشمند در نقش قاضی دادگاه و رئیس‌ قوه قضائیه و نور طاهر در نقش مینا که در فیلم «سنگسار ثریا میم» نیز حضور داشت. کارگردان فیلم هالیوودی کافر، سیروس نورسته، سابقه ساخت فیلم «سنگسار ثریا میم» را نیز در کارنامه خود دارد؛ «سی آی ای» سرمایه‌گذاری خاصی روی این فیلم انجام داده است.

کیهان در ادامه می‌نویسد: در فیلم «کافر» در سکانس ربودن داگ راولینز از مصر، دوربین در حالت لانگ شات است، ماشین‌های سپاه قدس و پرچمی که تکان می‌خورد بازنمای فیلم‌هایی است که از داعش منتشر شده است. داگ راولینز که جیمز کاویزل نقش آن را بر عهده‌ دارد تا پایان فیلم شکنجه‌هایی را متحمل می‌شود که یادآور فیلم «مصائب مسیح» است و رفرنس مهم کار خود بازیگر و نمایش حلول دوباره از مسیح در جسم داگ راولینز است. در فیلم مصائب مسیح شاهد تفکر ضد صهیونیستی مل گیبسون و با بازی جیمز کاویزل در نقش مسیح بودیم، حالا هالیوود با کلیشه برعکس سعی دارد ورق را به سمت ایوانجلیست‌های مسیحی یهودی برگرداند و اینجا جای یهود را با جمهوری اسلامی تغییر داده تا تفکرات ضد بشری خود را با مظلوم‌نمایی در قالب یک فیلم جای دهند.

در بخش دیگری از این گزارش می‌خوانیم: سیروس نورسته فردی است که برای سالگرد شهادت سردار ملی کشورش فیلمی خیانت‌بار و توهین‌آمیز ساخت تا چهره تروریست ارتش آمریکا را تطهیر کند. این در حالی است که در خود هالیوود، مایکل مور و رابرت دنیرو با این عمل جنایت بار مخالفت کرده و آن را محکوم کردند.

کیهان در ادامه با اشاره به ایثارگری‌های مسیحیان ایران در دوران دفاع مقدس، می‌نویسد: سپاه قدس در نبرد با نیروهای تکفیری پیش‌قدم بود و در شهرهایی مثل بیجی عراق که مسیحی هستند با کمک مستشاری ایران آزاد شدند و مردم مسیحی بیجی فرزندان فاطمه را فرستاده مریم مقدس می‌خواندند. اکنون در آستانه سالگرد ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی، فیلم توهین‌آمیز «کافر» توسط هالیوود اکران می‌شود. در سکانس پایانی فیلم، داگ راولینز در هنگام فرار، نارنجکی به سمت رمزی فرمانده عملیات پرتاب می‌کند و او را به قتل می‌رساند و با نگاه محبت‌آمیزی شکنجه‌گر خود را می‌بخشد و برای او دعا می‌کند؛ این سکانس اوج استیصال آمریکاست چون سردار سلیمانی حتی به گفته دشمنانش فرماندهی قابل احترام و کاریزماتیک بود.

در بخش دیگری از این گزارش با تاکید بر اینکه «با نزدیک‌شدن به سالگرد شهادت سردار سلیمانی، هالیوود سعی دارد ضمن تطهیر چهره تروریست ارتش آمریکا، از سپاه پاسداران چهره‌ای غیر واقعی بسازد»، آمده است: داعش ساخته دست دولت تروریست آمریکا است و در سال ۲۰۱۶ بسیاری از سران آمریکا با صراحت به ساخت و تشکیل داعش توسط دولت آمریکا اعتراف کردند و حالا با وجود این اعترافات، نورسته پس از گذشت یک سال از شهادت سردار، اقدام به ساخت یک فیلم موهن‌ کرده و جای قاتل و مقتول و شکنجه‌گر و شکنجه‌شده را تغییر می‌دهد تا به مقصود خود برسد. این ایران نبود که رسوایی ابوغریب و گوانتانامو را به بار آورد بلکه سربازان تروریست آمریکا این جنایات را مرتکب شده‌اند و هیچ بعید نیست فیلم بعدی این مزدوران در این مورد باشد.

کیهان در ادامه به بررسی فنی این فیلم پرداخته و نوشته است: «کافر» یک فیلم ضعیف و شعارزده است. طراحی لباس‌ اشتباهات فاحشی دارد. لباس روحانیون به درستی طراحی نشده و سپاه قدس را مانند نیروهای ابتدای انقلاب نمایش می‌دهد و از رشد فزاینده سپاه از روی عمد یا جهل غفلت می‌کند.

در این فیلم ظاهرا به ماجرای جیسون رضائیان نیز اشاره شده است. کیهان در این‌باره می‌نویسد: فیلم «کافر» سعی دارد شکست جاسوسی آمریکا را تبدیل به یک حماسه تاریخی کند و دستگیری جیسون رضائیان را بخاطر مسائل مذهبی و مخالفت وی و مقاومت بیان می‌کند و شکست آمریکا و پرداخت بخشی از پول‌های بلوکه‌شده ایران در جریان تبادل جیسون رضائیان را کتمان و یک دروغ بزرگ را جایگزین واقعیت می‌کند و همکاری گروه‌های زیرزمینی مسیحی در ایران را جایگزین تبادل کرده. سریال «گاندو» توانست واقعیت‌هایی درباره شخصیت و جاسوسی‌های جیسون رضائیان بیان کند که نورسته تلاش می‌کند در فیلم «کافر» شکست جاسوسی را تبدیل به حماسه مردمی علیه ایران جلوه دهد، درحالی که ایران در این مبادله به پول‌های بلوکه‌شده و آزادی ۲۱ تاجر زندانی‌شده در آمریکا رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
5
8
کیهان خودش فاسد بد تر از آمریکاست
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
2
4
خیانتی که یک ایرانی به هموطن خودش میکنه از تحریم های آمریکا بدتره،
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین