کد خبر: ۶۸۱۹۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹

روزهای آخر ترامپ و چوب‌هایی که لای چرخ بایدن می گذارد

رای دهندگان تصمیم گرفته اند که جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا باید در چهار سال آینده این کشور را هدایت کند. اما دونالد ترامپ و مقامهای ارشد دولتش در مسائل مختلف اعم از جنگ، محیط زیست، عدالت کیفری، تجارت، اقتصاد و مسائل دیگر دارند آنچه که می‌توانند انجام می‌دهند تا تغییر مسیر را دشوارتر سازند.
روزهای آخر ترامپ و چوب‌هایی که لای چرخ بایدن می گذارد
آفتاب‌‌نیوز :

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دو هفته گذشته در کاخ سفید به ابراز خشم درباره انتخابات "دزدیده شده" پرداخته و از پذیرفتن واقعیت شکستش خودداری کرده است. اما از لحاظ دیگر او جوری عمل می‌کند که انگار می‌داند به زودی باید آنجا را ترک کند و نشانه‌ای از تمکینی که روسای جمهور آمریکا به طور سنتی در روزهای آخر ریاست جمهوری در قبال جانشینهایشان نشان می‌دهند بروز نمی‌دهد.

به گزارش نیویورک تایمز، ترامپ در چهار سال گذشته زمان چندانی را صرف تفکر درباره سیاست نکرده اما میل زیادی به حمله به رقبایش نشان داده است. مقام‌های ارشد دولتش با تشویق وی در حال رقابت با زمان هستند تا سربازان را از افغانستان خارج کنند، اجاره‌های مربوط به اکتشاف نفت را در آلاسکا به دست بیاورند، چین را مجازات کنند، اعدام‌ها را اجرا کنند و هر گونه برنامه‌ای که بایدن ممکن است برای بازگرداندن دوباره توافق هسته‌ای با ایران داشته باشد را دفع کنند.

دولت ترامپ در برخی موارد همچون اعدامها و اجاره‌های نفت، برنامه ریزی می‌کند تا در فاصله چند روز یا حتی چند ساعت قبل از افتتاح ریاست جمهوری بایدن در ۲۰ ژانویه اقدام کند.

منصوب شدگان سیاسی ترامپ در طیف وسیعی از وزارتخانه‌ها و آژانسها مشغول تلاشی فوق العاده هستند تا نگذارند بایدن میراث رئیس‌جمهور فعلی را برچیند. آنها مشغول پر کردن جاهای خالی در کمیته‌های علمی، تلاش برای تکمیل قوانینی که استانداردهای محیط زیستی را تضعیف می‌کنند، معرفی قضات و عجله به خرج دادن برای تاییدشان در سنا و همچنین تلاش برای حذف قوانین بهداشت و سلامتی که سالها برقرار بوده‌اند، هستند.

در یک مورد جدید، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا از تمدید برنامه‌های مهم قرض‌دهی اضطراری که فدرال رزرو برای کمک به حفظ جریان اعتبارات به شرکتها، دولتهای ایالتی و محلی و دیگر بخشهای نظام مالی استفاده می‌کرده خودداری کرد.

او همچنین در جهت پس گرفتن بخش زیادی از پولی که از آنها حمایت می کند عمل کرده، و قابلیت بایدن برای استفاده از اختیارات گسترده بانک مرکزی برای تخفیف تبعات اقتصادی مربوط به ویروس را مختل ساخته است.

تری سالیوان، پروفسور علوم سیاسی و مدیر اجرایی پروژه انتقال قدرت کاخ سفید، گروهی غیرحزبی که چند دهه انتقال قدرتهای ریاست جمهوری را مطالعه کرده، گفت، ترامپ مثل روسای جمهور قبلی که به نحوه شکل دادن به میراثشان در روزهای آخر ریاست جمهوری اهمیت می‌دادند رفتار نمی کند.

او بیان کرد: اقتصاد در حال لنگیدن است و آنها هیچ کاری در قبال مزایای بیکاری انجام نمی‌دهند.

این آخرین هنجاری است که ترامپ از بین برده در حالی که در تضاد شدید با آخرین رئیس جمهور جمهوریخواهی است که قدرت را به یک دموکرات واگذار کرد.

برخی مشاوران ترامپ تلاشی برای پنهان کردن این حقیقت که هدف اقداماتشان بی اثر کردن گزینه‌های سیاسی بایدن حتی قبل از شروع به کار وی است نمی‌کنند.

یک مقام دولت که نامش را فاش نکرد گفت، در روزهای آینده اعلامیه‌های بیشتری به ویژه در ارتباط با چین منتشر خواهد شد در حالی که مشاوران ترامپ معتقدند بایدن برای بهبود روابط با چین تلاش می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
1
ترامپ =هیتلر آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
هیتلرهمیشه زنده است .ابرمردتاریخ
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین