کد خبر: ۶۸۱۹۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

نگرانی از سوق پیدا کردن مردم به محافل خصوصی در پی اعمال محدودیت‌های شبانه

درمان ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: محدودیت‌های شبانه ممکن است، مردم را به بعضی از نشست‌ها در منازل و محافل خصوصی سوق دهد که این موضوع بسیار خطرناک است.
نگرانی از سوق پیدا کردن مردم به محافل خصوصی در پی اعمال محدودیت‌های شبانه
آفتاب‌‌نیوز :

«نادر توکلی» معاون درمان ستاد مقابله با کرونا با اشاره به انتقاد معاون مستعفی وزارت بهداشت در رابطه با شتابزدگی در اخبار مربوط به ساخت واکسن کرونای داخلی، بیان کرد: در نظر داشته باشید که ساخت واکسن مسئله ساده‌ای نیست، بنابراین نمی‌توانم در رابطه با اینکه آیا شتابزدگی وجود داشته یا نه، نظر بدهم، اما آنچه مسلم است، این است که فرآیند واکسن فرآیندی است که نیاز به کار تیمی شدید، مراحل مختلف آزمایشگاهی و مهارت پایدار دارد و بنابراین مسیر بسیار مهمی را باید طی کند.

توکلی در مورد انتقاد دیگر معاون مستعفی مبنی بر مشکلات ادغام طب سنتی و نظام شبکه بهداشت افزود: طبیعتا مردم ما وقتی بیمار می‌شوند به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی مراجعه می‌کنند و از طرفی مراکز طب سنتی در دانشکده‌ی دانشگاه‌ها وجود دارد و کلینیک‌های طب سنتی موجود است.البته موضوع مورد بحث نیاز به یک همکاری خیلی مشخص با حوزه بهداشت و درمان دارد، اما ملاحظات زیادی هم طبیعتا نیاز دارد که در غیر این صورت مساله‌ساز می‌شود.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای تهران افزود: در حقیقت اگر ادغام اینها شرایط خیلی خوبی نداشته باشد و هر کدام پروتکل‌های مشخصی نداشته باشند، این موضوع مسئله‌ساز خواهد شد، به هر حال دانشکده‌های طب سنتی مورد تایید وزارت بهداشت هستند و در قالب آنها کلینیک‌هایی فعالیت می‌کنند که اگر افراد تمایل به مراجعه به کلینیک‌های طب سنتی دارند باید حتما به مراکز مورد تایید مراجعه کنند.

وی در مورد تاثیر محدودیت‌ها بر میزان شیوع کرونا تاکید کرد: اگر محدودیت‌های کرونایی از طرف مردم همراهی نشود و مراعاتی در سطح فردی و خانوادگی صورت نگیرد، میزان مشکلات ما به واسطه کرونا بیشتر خواهد شد، محدودیت‌هایی که از روز شنبه اعمال شد، منجر به تعطیلی مشاغل غیرضروری مثل پاساژها و فروشگاه‌های بزرگ شد که طبیعتا می‌تواند به کاهش تجمع کمک کند.

توکلی افزود: طبق بررسی‌ها پاساژها و فروشگاه‌ها محل تجمع غیرعادی در دو الی سه ماه گذشته در سطح تهران بوده‌اند و وقتی مردم در ساعت عصر و شب به این مراکز مراجعه نکنند، ممکن است به بعضی از نشست‌ها در منازل و محافل خصوصی سوق پیدا کنند که این موضوع بسیار خطرناک است. در مستندات علمی در مورد اعمال محدودیت‌ها این نظر وجود دارد که محدود کردن نشست‌های خصوصی چند نفره بیشترین تاثیر را در کنترل ابتلا به کرونا دارد.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: بنابراین اگر همراهی مردم نباشد، محدودیت‌ها اثربخشی نخواهد داشت و این در حالی است که با همراهی مردم و کنترل بیماری میزان ورودی بیماران به مراکز درمان به تعادل می‌رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
همین مردم میتونند تجمع نکنند و ویروس منتشر نشود . دوماه مردم دندون ورجیگر بگذارند ورفت وآمد را حذف کنند مشکل حل میشود والا عزیزان همه ازدست خواهند رفت وپشیمانی بعدی فایده نخواد داشت .

خدایا به همه تحمل عطا کن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین