کد خبر: ۶۸۱۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲

ضربه کاری سپاه پاسداران به قاچاقچی های سوخت در خلیج فارس /سردار تنگسیری: ۲۰ شناور خارجی را توقیف کردیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: پس از صدور مجوز برای مقابله با صید غیرمجاز "ترال"، ۲۰فروند شناور خارجی توقیف و صید آنها بین مردم که دچار مشکلات اقتصادی بودند تقسیم شد.
ضربه کاری سپاه پاسداران به قاچاقچی های سوخت در خلیج فارس /سردار تنگسیری: ۲۰ شناور خارجی را توقیف کردیم
آفتاب‌‌نیوز :

سردار علیرضا تنگسیری ظهر امروز در حاشیه آیین آغاز ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس بوشهر با بیان اینکه "به‌مناسبت هفته بسیج امروز ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس در استان دارالحماسه بوشهر آغاز شد" اظهار داشت: استان بوشهر بیش از ۲هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که امروز عملیات ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس آغاز شد و ان‌شاءالله با همت مسئولان و مجریان این باغ موزه ساخته می‌شود.

وی، بیان کرد: استانی که در ۳جبهه مبارزه با استعمار، استکبار و رژیم بعث دارای کارنامه درخشان است و شهدایی تقدیم کرده و حماسه‌هایی آفریده‌اند لازم بود باغ موزه‌ای در شان شهدای عزیز ساخته شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه "ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان بوشهر فقط مربوط به رزمندگان نیست" گفت: عزیزان ما در شرکت نفت، نیروهای مردمی که از لنج‌ها و شناورهای خود در عملیات خیبر و والفجر۸ بکارگیری کردند این افراد هم اثرگذار هستند و نیروهای شرکت نفت که تلاش کردند اقتصاد ایران در ۸ سال دفاع مقدس تعطیل نشود، واقعا ایثار کردند چراکه عزیزان در جزیره خارگ مردانه در برابر حملات دشمن ایستادند که در اسکله آذرپاد خارگ به چشم دیدم هنگام حمله دشمن به کشتی، نیروهای شرکت نفت در خارگ و مستقر در سکوهای نفتی نگذاشتند صادرات نفت قطع شود.

سردار تنگسیری با بیان اینکه "به تعداد روزهای دفاع مقدس جزیره خارگ بمباران شد" خاطر نشان کرد: مردم و نیروهای شرکت نفت در جزیره خارگ در این دوران در برابر دشمن ایستادند و لازم بود یک باغ موزه‌ای در شان مردم ولایت‌مدار استان بوشهر ایجاد شود که با تلاش این عزیزان ساخته می‌شود.

وی، به نقش نیروی دریایی سپاه برای مقابله با قاچاق سوخت و صید ممنوعه ترال افزود: باید در جاهایی که تور به کف بستر دریا اصابت و مرجان‌های دریایی تخریب نکند و خطری برای دیگر صیدهای صنعتی نداشته باشد به طوری که تعطیل نشود از صید ترال استفاده کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه بیان کرد: ما شرایطی دیدیم اولاً از محیط ما بیگانگان نباید استفاده کنند و اگر قرار است صید ترال انجام شود تصمیم نهایی مجلس اتخاذ می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر قرار است صید ترال انجام شود درجایی صورت بگیرد که خطراتی متوجه محیط زیست نباشد یعنی انتهای تور ترال مرجان‌های کف دریا را تخریب نکند چراکه نابودی مرجان‌های دریایی صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست دریایی وارد می‌کند چون درختچه‌هایی کف دریا هستند که مواد غذایی آبزیان را تامین می‌کنند.

سردار تنگسیری، با بیان اینکه "صید صنعتی سبب می‌شود صید سنتی از بین برود و بسیاری از مردم بیکار می‌شوند" گفت: این نوع صید«ترال» در خلیج فارس نباید انجام شود چراکه صید ترال در خلیج فارس معنا و مفهوم ندارد و کشورهای دیگر این کار نمی‌کنند.

وی مکان مناسب برای صیدترال را در شمال اقیانوس هند دانست و تاکید کرد: صید ترال باید در جاهایی که تور آن به کف و بستر دریا اصابت نکند انجام شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر مقابله با صید ترال گفت: آن چیزی که در مجلس تصمیم‌گیری می‌کند و قانون می‌گوید نیروی دریایی سپاه آن را عملی می‌کند و آن چیزی که ماهیگیران و صیادان به صورت سنتی و انتظاری انجام می‌دهند باید حق و حقوقشان در خلیج فارس و دریای عمان حفظ شود.

سردار تنگسیری، از توقیف ۲۰ فروند شناورهای خارجی در صید ترال توسط نیروی دریایی سپاه خبر داد و بیان کرد: پس از اطلاع و صدور مجوز برای مقابله با صید غیرمجاز ترال ۲۰ فروند شناورهای صیادی خارجی توقیف کردیم و صید آنها بین مردمی که دچار مشکلات اقتصادی بودند تقسیم شد.

وی، با بیان اینکه "سیاست این نیرو بر اساس تصمیم‌گیری مجلس انجام می‌شود" خاطرنشان کرد: از صاحبان شناورهای صنعتی تقاضا می‌شود با توجه به بزرگی شناورها و اینکه می‌توانند در اعماق بزرگ و دریاهایی بروند که تورشان بستر دریا را تخریب نکند تا نان دیگران آجر و جوانان بیکار نشوند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به قاچاق سوخت و نقش مهم این نیرو در مقابله با قاچاقچیان تصریح کرد: لطماتی که قاچاق سوخت به کشور وارد می‌کند قابل تحمل نیست و به شدت با قاچاقچیان برخورد می‌شود چراکه تاکنون هم برخورد شده و ادامه دارد.

سردار تنگسیری با تاکید بر برخورد با سرمنشأ قاچاق سوخت تصریح کرد: تاکنون ۲۵ فروند کشتی قاچاق سوخت توسط نیروی دریایی سپاه توقیف و بلافاصله تحویل قوه قضائیه شد.

وی، با بیان اینکه "حدود ۲۵ میلیون لیتر سوخت قاچاق تاکنون کشف و تحویل مراجع شده است" گفت: با تلاش‌های انجام شده در قاچاق سوخت داریم به صفر نزدیک می‌شویم و آخرین کشفیات سوخت قاچاق مربوط به کشتی‌هایی با پرچم پاناما است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه "اینها می‌خواهند به ما ضربه بزنند" خاطرنشان کرد: وقتی فرآورده ما به دست یک راننده و کشاورز با مشکل می‌رسد و به راحتی به یک خارجی فروخته شود اینها می‌خواهند به ما ضربه بزنند.

سردار تنگسیری با اشاره به اینکه "در قاچاق سوخت محکم در مقابل کسانی که قانون را رعایت نکنند و لطمه به کشور بزنند ایستاده‌ایم" افزود: در مقابله با قاچاقچیان سوخت، کالای قاچاق و مواد مخدر ایستاده‌ایم و سرمنشأ آنها را می‌گیرم.

وی با تاکید مبارزه مستمر با قاچاقچیان سوخت، کالا و مواد مخدر بیان کرد: توصیه می‌شود به اقتصاد کشور ضربه وارد نکنند و کمک کنند اما سعی کرده‌ایم درگیر نشویم ولی قطعا کوتاه نمی‌آییم و نیروی انتظامی هم کوتاه نمی‌آید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه آمادگی و رصد این نیرو را دائمی دانست و افزود: نیروهای مسلح با توجه به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا باید دائماً آماده باشند.

سردار تنگسیری با بیان اینکه "روزبه‌روز بر این آمادگی‌ها افزوده می‌شود" گفت: در منطقه حضوری با صلابت داریم و در فراتر از منطقه و فراساحل هم در آینده ماموریت انجام می‌دهیم تا بتوانیم از منافع جمهوری اسلامی و سیادت دریایی حراست کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین