کد خبر: ۶۸۲۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶

خواست ایرانیان ساکن آمریکا از دولت بایدن چیست؟

روزنامه لس‌آنجلس تایمز امروز در گزارشی با اشاره به تنوع دیدگاه‌های سیاسی در میان جامعه آمریکایی‌های ایرانی‌تبار نوشت که اقتصاد، اشتغال و سیاست خارجی در صدر دغدغه‌های این بخش از جامعه آمریکا است.
خواست ایرانیان ساکن آمریکا از دولت بایدن چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

طبق برآورد جامعه ایرانیان مقیم کالیفرنیا، تعداد ایرانیان ساکن جنوب این ایالت به ۵۰۰ هزار تن می‌رسد. همزمان با آنکه ایرانیان مقیم جنوب کالیفرنیا منتظرند تا دولت جو بایدن به مسائل مورد نظر آنها از قبیل اقتصاد، اشتغال، سیاست خارجی و بحران کرونا رسیدگی کند، اعضای این جامعه معتقدند تصور ارائه یک راه‌حل واحد برای مسائل ایرانیانی که در طیف‌های سیاسی گوناگون قرار دارند، اشتباه است.

به نوشته لس‌آنجلس تایمز، در میان ایرانیان هم دموکرات وجود دارد و هم جمهوری‌خواه. در میان دموکرات‌ها نیز برخی خود را ترقی‌خواه و چپ‌گرا معرفی کرده و عده‌ای نیز میانه‌رو و حامی سیاست‌های بایدن هستند.

البته در بخش‌های جنوبی ایالت کالیفرنیا و در شهرهای اورنج کانتی، لس‌آنجلس و سن دیگو ایرانیان محافظه‌کاری زندگی می‌کنند که از ترامپ و از اقدام او در خروج آمریکا از برجام و درشت‌گویی علیه جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند. در واقع برخی از هواداران ایرانی ترامپ از ادعاهای او در مورد تقلب در انتخابات حمایت کرده و در این زمینه با برخی دیگر از حامیان آمریکایی رئیس‌جمهوری آمریکا همصدا هستند.

اتحادیه امور عمومی آمریکایی‌های ایرانی‌تبار در سپتامبر گذشته نظرسنجی‌ای انجام داد که نتایج آن نشان می‌دهد مهمترین مسائل مورد توجه ایرانیان ساکن آمریکا پیش از رأی‌گیری ۱۳ آبان به ترتیب عبارت بودند از اقتصاد، اشتغال، سیاست خارجی، بهداشت و درمان، تروریسم، امنیت ملی و آموزش. در این نظرسنجی مشخص شد که ۵۶ درصد پاسخ‌دهندگان در برابر ۳۱ درصد بایدن را به ترامپ ترجیح می‌دهند. ۵۷ درصد ایرانیانی که عضو هیچکدام از احزاب اصلی آمریکا نبودند از بایدن و ۱۷ درصد آنها از ترامپ طرفداری کردند.

این نظرسنجی نشان داد که حمایت از سیاست‌های ترامپ در قبال روابط دوجانبه ایران و آمریکا در میان جامعه ایرانی مقیم آمریکا سال به سال افزایش یافته به صورتیکه در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ حمایت از سیاست‌های ترامپ در برابر ایران ۲۲ درصد بود که در سال ۲۰۲۰ به ۳۱ درصد رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین