کد خبر: ۶۸۲۱۹۹
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
در دادگاه ترکیه؛

دوست خاشقجی از تهدید او توسط مقام سعودی قبل از مرگ خبر داد

یکی از دوستان نزدیک "جمال خاشقجی" روز سه‌شنبه به دادگاهی در ترکیه گفت که این روزنامه‌نگار مقتول سعودی، از سمت افراد نزدیک به محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی پیش از قتل احساس تهدید کرده بود.
دوست خاشقجی از تهدید او توسط مقام سعودی قبل از مرگ خبر داد
آفتاب‌‌نیوز :

 محاکمه متهمان قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگاری که در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید، به صورت غیابی در ترکیه از سر گرفته شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، این دادگاه در استانبول دادرسی دوم را با محاکمه غیابی ۲۶ مظنون سعودی در قتل ستون‌نویس واشنگتن‌پست، از جمله دو دستیار سابق ولیعهد قدرتمند سعودی برگزار کرده است.

خاشقجی، ستون‌نویس ۵۹ ساله روزنامه واشنگتن‌پست و منتقد برجسته ولیعهد محمد بن سلمان، رهبر بالفعل عربستان سعودی، آخرین بار در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۱۸ هنگام ورود به کنسول‌گری سعودی در استانبول دیده شد. او برای گرفتن اسنادی مربوط به ازدواج قریب‌الوقوع خود با نامزد ترکش "خدیجه جنگیز" به آنجا رفته بود.

این قتل، خشم بین‌المللی را برانگیخت و چهره محمد بن سلمان را مخدوش کرد.

محاکمه در ترکیه، جدای از محاکمه‌ای در عربستان برگزار شد که پس از دادرسی غیرعلنی در ماه سپتامبر، ۵ حکم اعدام را لغو کرده بود.

دادستان‌های ترکیه احمد العسیری، معاون سابق سازمان اطلاعات سعودی و سعود القحطانی، مسئول رسانه‌ای کاخ سلطنتی عربستان را به دادن دستور در این زمینه و ترتیب دادن زمینه قتل متهم کرده‌اند.

"ایمن نور"، مخالف سیاسی مصری و دوست دیرینه خاشقجی به دادگاه ترکیه گفت که این روزنامه‌نگار برای او شرح داده که شخصاً مورد تهدید قحطانی قرار گرفته است.

رسانه‌های ترکیه به نقل از گفته نور به دادگاه نوشتند: جمال گفت که خانواده‌اش از سوی قحطانی مورد تهدید قرار گرفته است.

نور اظهار کرد: خاشقجی زمانی که در واشنگتن دی‌سی زندگی می‌کرد به تماس تلفنی از سمت قحطانی اشاره کرد و گفت که او، فرزندان جمال را می‌شناخته و می‌دانسته که آن‌ها کجا زندگی می‌کنند. خاشقجی در حال گریه بود که این عادی نبود و گفت که می‌ترسد.

خدیجه جنگیز، نامزد خاشقجی هم در دادرسی روز سه‌شنبه که به ۴ مارس (۱۴ اسفند) موکول شد، شرکت کرد.

محاکمه ترکیه از نزدیک مورد نظارت مدافعان حقوق بشر قرار گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین