کد خبر: ۶۸۲۲۸۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷

پلیس، یک زن را عامل حمله مشکوک تروریستی در سوئیس اعلام کرد

یک فروشگاه بزرگ چندمنظوره‌ در شهر جنوبی «لوگانو - Lugano» سوئیس روز سه‌شنبه مورد حمله قرار گرفت که به گفته پلیس عامل این حمله مشکوک تروریستی یک زن ۲۸ ساله سوئیسی است.
پلیس، یک زن را عامل حمله مشکوک تروریستی در سوئیس اعلام کرد
آفتاب‌‌نیوز :

این زن که به دو نفر در فروشگاه در شهر لوگانو حمله کرده بود، قصد داشت یکی را خفه کند و به گفته پلیس، با چاقو به گردن زن دیگر ضربه‌ وارد کرد که دیگر مشتری‌ها مانع از ادامه حملات او شدند. مظنون، این دو زن را مجروح کرده که جراحت یک نفر از آنها جدی است اما جانش را تهدید نمی‌کند. دیگر قربانی این حادثه جراحات خفیفی برداشته است.

مظنون ۲۸ ساله این حادثه، زنی ۲۸ ساله و شهروند سوئیس و ساکن منظقه ایتالیایی زبان «تیچینو – Ticino» است که پلیس پیشتر به ظن «تروریسم جهادی» تحقیقات درباره او را آغاز کرده بود.

به گفته دفتر دادستانی فدرال سوئیس، این حمله با انگیزه‌های تروریستی به چند نفر صورت گرفته است.

«نورمان گُبی - Norman Gobbi» رئیس دولت تیچینو ضمن محکوم کردن این حمله گفته که افراط گرایی نمی‌تواند در جامعه ما جایی پیدا کند.

«سباستین کورتس - Sebastian Kurz» صدراعظم آلمان هم که کشورش اوایل ماه میلادی جاری صحنه یک تیراندازی مرگبار جهادی بود، در توییتی حمله روز سه‌شنبه در شهر لوگانو سوئیس را محکوم کرد و گفت: در فکر قربانیان این حادثه بوده و برای آنها بهبودی کامل و سریع را آرزو دارد. او افزود: ما در این ساعت‌های دشوار در کنار سوئیس هستیم.

در حمله روز دوم نوامبر/۱۲ آبان در وین که پس از حملات مظنون جهادی‌ها در شهرهای پاریس و کلیسای نوتردام نیس فرانسه رخ داد، چهار نفر کشته شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین