کد خبر: ۶۸۲۳۲۷
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
"دولت جدید آمریکا سیاستهای ترامپ را محکوم و جبران کند"

روحانی: خدا را شکر که شرِ ترامپ کم شد/ پیشنهاد به جو بایدن؛ حل مساله ایران و آمریکا آسان خواهد بود اگر...

روحانی گفت: دولت آتی آمریکا امیدواریم در اولین قدم‌هایش سیاسیت‌های ترامپ علیه مردم ایران را محکوم کند و آنها را جبران کند. اگر چنین روحیه‌ای در دولت آینده امریکا وجود داشته باشد حل مساله آسان است؛ ایران و آمریکا می‌توانند به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ بازگردند؛ و این می‌تواند حل بزرگی برای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد و مسیر و شرایط را کاملا تغییر دهد.  سیاست ما همانطور که بارها تاکید کردیم، تعهد در برابر تعهد، اقدام برابر اقدام، کاهش تنش برابر کاهش تنش، احترام برابر احترام.
روحانی: خدا را شکر که شرِ ترامپ کم شد/ پیشنهاد به جو بایدن؛ حل مساله ایران و آمریکا آسان خواهد بود اگر...
آفتاب‌‌نیوز :

رییس جمهوری، یکی از مظاهر بزرگ پیروزی ملت ایران و شکست قطعی دشمن در جنگ اقتصادی را پایان دوره ترامپیسم عنوان کرد و گفت: امیدواریم دولت آینده آمریکا در اولین قدم‌هایش سیاست‌ها و اقدامات ضد حقوق بشری و تروریستی ترامپ را به صراحت محکوم و سیاست‌های نادرست آن را جبران کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تبریک روز بسیج و سالروز فرمان امام خمینی۰ره) در سال ۵۸ گفت: بسیج در همه دوران و در دوران دفاع مقدس نقش مهمی ایفا می‌کند و بسیج یکی از یادگارهای مهم امام راحل است که همیشه می‌توانیم از آن برای حفظ استقلال، منافع ملی، رشد و توسعه کشور و حمایت از مردم استفاده کنیم.

رییس جمهوری ادامه داد: وقتی شرایط نامساعدی مانند زلزله و سیل پیش می‌آید یکی از نیروهایی که باسرعت به صحنه می‌شتابد بسیج است که امیدواریم روزبه‌روز بتوانند به خدمات خود نسبت به این مردم بزرگوار کشور ادامه دهند.

روحانی با سپاسگزاری و تشکر ویژه از ملت ایران بابت مقاومت در برابر دشمنان اظهار کرد: ملت ایران برابر تحریم اقتصادی توانست موفق شود. ما دو دفاع مقدس داشتیم، یکی دفاع مقدس ۸ ساله برابر صدامیان و دیگر دفاع مقدس مقابل جنگ اقتصادی ترامپیان که در هر دو جنگ موفق و پیروز شدیم.

رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: در جنگ نخست ملت ما تنها مقابل شرق و غرب قرار گرفته بود، با استقامت توانست به پیروزی دست یابد. در جنگ دوم هم تنها بودیم و کسی ما را یاری نکرد. این سربازان خط مقدم جبهه مقدس اقتصاد، کشاورزان کارگران، صادر کنندگان و مردم بودند که مقاومت و ایستادگی کردند و ما را به پیروزی رساندند.

رییس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: یکی از مظاهر بزرگ پیروزی ملت ایران و شکست حتمی دشمن در این جنگ اقتصادی در دوران ترامپیسم است. آدمی که بدترین جنایت‌ها را در تاریخ علیه دولت‌ها و ملت‌های مستقل مانند ایران و فلسطین انجام داد.

رییس جمهوری اضافه کرد: عوامل شکست این آدم سیاست‌های غلط خارجی‌اش بود، سیاست‌های غلط بهداشتی و اقدام نژادپرستانه اش و غیرقابل اعتماد بودن برای همه بود. هم برای خارج و هم برای داخل. آدمی که امروز حرف می‌زند آیا یک ثانیه بعد به آن عمل می‌کند یا بلافاصله با توییتر بعدی راه و مسیر دیگری را انتخاب می‌کند. او مسیر عوام فریبانه و پوپولیستی را ادامه داد و خدا را شکر که این شر از سر مردم آمریکا و سر مردم منطقه کوتاه شد.

روحانی اظهارداشت: دولت آتی آمریکا در برابر آن همه اقداماتی که چهره آمریکا را تخریب کرد، باید کارهای بزرگی را انجام بدهد و بتواند تا حدی اشتباهات گذشته را جبران کند.

وی یادآورشد: ما امیدواریم دولت آینده آمریکا در اولین قدم‌هایش سیاست‌ها و اقدامات ضد حقوق بشری و تروریستی ترامپ را به صراحت محکوم کند و سیاست‌های نادرستی که دولت قبلی در طول ۴ سال اعمال کرد را جبران کند.

رییس جمهوری اضافه کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران همانطور که بارها ما تأکید کردیم تعهد در برابر تعهد، اقدام در برابر اقدام، کاهش تنش در برابر کاهش تنش، احترام در برابر احترام، تعهدات بین المللی دربرابر تعهدات بین المللی است.

روحانی افزود: اگر چنین اراده‌ای در حاکمان آینده آمریکا وجود داشته باشد، به نظر من حل مسئله بسیار آسان است. ایران و آمریکا هر دو می‌توانند تصمیم بگیرند و اعلام کنند که به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برمی‌گردند. هم ما به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برمی‌گردیم، هم آمریکا به ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ برگردد. این می‌تواند حل بزرگی برای بسیاری از مسائل و مشکلات باشد و مسیر و شرایط را کاملاً تغییر بدهد و بعد مراحل بعدی را می‌شود در بخش‌های مختلف ادامه داد گره اصلی با یک اراده و تصمیم می‌تواند باز شود.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه ملت بزرگ ایران با مقاومت بزرگ خودش این دستاورد را در صحنه بین‌المللی امروز مشاهده می‌کند گفت: برنامه های ما بر این مبنا نیست که فردا چگونه خواهد شد، برنامه‌های ما بر مبنای شرایط سخت هست و ما این برنامه را تدوین کردیم.قبلاً هم گفتم که ما برنامه ۹ ماهه را بر مبنای شرایط سخت تدوین و اجرا کردیم. اما درعین حال همواره چنین بود که اگر مشکلی برای مردم در زندگی آنان پیش آمده است از طریق فشارهای غیر انسانی و ناحق کاخ سفید بوده است و هر زمانی که آنها به تعهدات بین‌المللی برگردند، شرایط عوض خواهد شد.

روحانی خاطرنشان کرد: در طول ۴ سال قبل از ۹۷ ( از ۹۷ تا امروز در شرایط جنگ اقتصادی هستیم)، که در آن زمان شرایط تحریم و فشار بود، اما شرایط جنگ نبود، توانستیم با تلاش ملت، همه دست اندرکاران، دولت و دیگر قوا، آمار و ارقام را که برای دوران بلندمدت تاریخ ایران مقایسه کنیم، دستاوردها قابل ملاحظه است.

رییس جمهوری افزود: اگر شرایط اقتصادی ۳ سال ۹۴ ، ۹۵ و ۹۶ قبل از شروع جنگ اقتصادی را با ۴۱ سال قبل از آن یعنی از ۵۸ تا ۹۷ مقایسه کنیم، در بسیاری از شاخص‌های مهم اقتصادی پیشرفت ملموس را می‌بینیم. رشد تولید ناخالص ملی ما در متوسط ۴۱ سال ، یک و نیم است. اما در سه سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ رشد اقتصادی ما به طور متوسط۴.۷ درصد بوده است. یعنی رشد اقتصادی به طور متوسط بیش از سه برابر شده است.

تورم سه ساله ۹۴، ۹۵ و ۹۶ در مقایسه با ۴۱ سال پس از انقلاب، نصف شد

روحانی درباره صادرات غیر نفتی در ۴۱ سال گذشته گفت: صادرات غیر نفتی در ۴۱ سال گذشته به طور متوسط ۱۰ میلیارد دلار بود که در این سه سال به طور متوسط به بیش از ۳۰ میلیارد دلار رسیده است یعنی بیش از سه برابر متوسط ۴۱ سال بوده است.

رییس جمهوری ادامه داد: متوسط تورم در ۴۱ سال پس از انقلاب، ۱۹ و نیم درصد بوده است که در این سه سال متوسط تورم ۱۰.۲ دهم درصد بود یعنی تورم تقریباً در این سه سال در مقایسه با ۴۱ سال پس از انقلاب نصف شده است. این مقایسه ها نشان می دهد که دولت جمهوری اسلامی ایران در طول سه سال چهار سال قبل از جنگ اقتصادی سیاست درست و قابل مقایسه و قابل ارائه با دوره‌های بلند مدت تاریخی اقتصادی ایران از حیث رشد اقتصادی داشته است.

وی اضافه کرد: در این سه سال بعد از جنگ اقتصادی هم حتی این عملکرد قابل مقایسه است؛ در این سه سال که زیر بار جنگ تمام عیار اقتصادی بودیم باز هم ملت ما مقاومت و ایستادگی کرد و با وجود مشکل بزرگ امسال یعنی کرونا، مهر ماه امسال نسبت شهریورماه امسال یعنی در بازه زمانی یک ماهه، رشد تولید صنعتی ما که رشد صادرات هم در کنار آن است ۷۵ درصد شد. یعنی مردم ما در سخت ترین شرایط بهترین تلاش‌ها را انجام دادند.

رییس دولت دوازدهم بابت این پیروزی از ملت ایران تشکر کرد و گفت: این تشکر بابت ایستادگی و مقاومت و پیروزی این ملت است؛ امروز ملت پیروز است و فردا هم پیروز خواهد بود.

روحانی، قدردانی دیگر خود را از اجرای طرح هوشمند محدودیت ها از شنبه اول آذر ماه ابراز و تصریح کرد: مردم ما در این چند روز کار بزرگی انجام دادند در این دو هفته‌ای که در بسیاری از شهرها به عنوان شرایط قرمز، برخی شهرها به عنوان شرایط نارنجی و شهرهایی هم به عنوان شرایط زرد اعلام شده است، طبق آمار شب گذشته قرارگاه، مراعات دستورالعمل‌ها به طور متوسط بیش از ۹۰ درصد بوده است و بعضی از موارد رعایت دستورالعمل ها به ۹۹ درصد و برخی موارد هم ۹۸ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه مردم ما کار بسیار بزرگی انجام دادند، ادامه داد: می‌دانم انجام این کار چقدر سخت است. مغازه دار کوچکی که کسب و کار خود را تعطیل می‌کند و مغازه خود را می‌بندد؛ کارگری که در کنار کسب و کار فعالیت کارگری می‌کرد و بیکار شده است. همه اینها را می‌دانیم که بر مردم بسیار سخت می گذرد، اما همه مردم به صحنه آمده اند و واقعاً کار بزرگی انجام داده‌اند.

شرایط در هفته‌های بعد بهتر می‌شود

روحانی اضافه کرد: در خیابان‌ها و بازارها می‌بینیم که مردم چه کار بزرگی در این زمینه انجام داده‌اند و چه حماسه بزرگی خلق کردند، شبیه آنچه در ایام فروردین آفریدند و توانسته اند این ویروس را مهار کنند، این بار هم این کار انجام خواهد شد و در پایان همین دو هفته خواهیم دید شرایط تغییر خواهد کرد.

رییس جمهوری با اشاره به جلسه شب گذشته با روسای کمیته های ستاد کرونا اظهار کرد: وزیر بهداشت در این نشست بسیار خوش‌بین بود که هفته‌های آینده شرایط بهتری خواهیم داشت.

روحانی تاکید کرد: جز با همکاری، فاصله گرفتن از یکدیگر و رعایت دستورالعمل های بهداشتی راهی برای مقابله با این ویروس وجود ندارد و هر کس بگوید راه دیگری هست گزاف گفته است. البته شاید در آینده بشر به واکسن و دارو هم برسد اما امروز راهی جز این وجود ندارد.

دستورات ویژه رهبری به وزیران صمت و نفت برای جهش تولید

روحانی با قدردانی از رهبر معظم انقلاب گفت: تشکر بابت نشست دیروز اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی در محضر ایشان است. ایشان دستورات مهمی در این نشست صادر کردند که امروز در آغاز نشست‌های دولت همه این دستورات را بار دیگر مرور کردیم و به همه اعضای دولت و وزرا دستور داده شد این کار انجام بگیرد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب مواردی را در زمینه جهش تولید دستور دادند و در زمینه مسئله کسری بودجه، مسائل مربوط به نظام بانکی، حمایت از اقشار کم درآمد جامعه نکاتی را بیان کردند و همه اینها در دستور کار ما خواهد بود.

رییس دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: در زمینه جهش تولید دو دستور ویژه به وزیر صمت و وزیر نفت دادند و هر دو باید در زمینه تولید برنامه‌ریزی کنند. به آنها دستور داده شد تا برنامه‌های خود را آماده کنند و به ستاد اقتصادی دولت بیاورند اگر لازم بود در شورای عالی هماهنگی های اقتصادی مسئله جهش تولید را دنبال می‌کنیم.

روحانی ادامه داد: به وزارت جهاد کشاورزی هم مسئولیتی در زمینه نهاده‌ها محول شده است که آن هم به جهش تولید مربوط می شود. سازمان برنامه و بودجه باید این سیاست را برای بودجه تا پایان امسال و همچنین برای تدوین بودجه سال آینده دنبال کند؛ البته بودجه سال آینده تا هفته آینده بر مبنای دستورالعمل هایی که ایشان صادر کرده‌اند آماده می شود.

وی گفت: رهبری همچنین برای حمایت از اقشار کم درآمد و صرفه جویی‌های لازم در زمینه آب و گاز نکاتی را بیان کردند و به وزرای مربوطه دستور داده شد این موارد را دنبال کنند. دستوراتی را که ایشان صادر کردند، سریعتر در مراجعی که داریم چه دولت و چه ستاد اقتصادی بررسی می کنیم تا این بحث‌ها را برای اجرا و عمل به مرحله نهایی برسانیم.

به حضور حداقلی کارمندان اکتفا شود

رییس جمهوری با اشاره به جلسه شب گذشته با روسای کمیته‌های کرونا، گفت: در این جلسه گفته شد تراکمی که در ساعتی از روز مثل صبح، ظهر و عصر وجود دارد و کارمندان باعث تراکم در بحث حمل و نقل شده اند، تصمیمی گرفته شد که این تصمیم از شنبه هفته بعد مصوب و اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: به همه وزرا دستور داده خواهد شد این یک سوم کارمندان که در نقاط قرمز گفته شده، سر کار بروند، اگر حضور آنان برای هفته آینده ضرورت ندارد مجازند هر مقدار که ضرورت دارد سر کار بروند.

روحانی خاطرنشان کرد: ادارات می‌توانند حضور نیروها را کاهش دهند و از یک سوم به یک چهارم یا یک پنجم برسانند و هر مقداری که ضرورت دارد هفته آینده سر کار بروند.

وی افزود: اگر حضور کارمندان ضرورت ندارد، هر چه تعداد کارکنان کمتر شود باعث خلوت‌تر شدن خیابان‌ها و کمتر شدن ترافیک در اتوبوس‌ها و مترو خواهد شد بنابراین به حداقل ضروری کارمندان اکتفا کنند.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: بقیه بخش‌هایی که ضرورت ندارد را تعطیل کنند چون برای ما بسیار مهم است که در پایان این هفته به شرایط بسیار مناسبی برای صحت مردم دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: وقتی شرایط عادی شد مردم راحت‌تر می‌توانند به فعالیت های خود بپردازند و در آن زمان خدماتی که کمتر ارائه شده را جبران کنند؛ البته این بحث من مربوط به غیر از خدمات ضروری است و خدمات ضروری مانند آب، برق، گاز، شهرداری و بهداشت و درمان شرایط متفاوت است که قبلا هم اعلام شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
2
7
تا 4 سال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
10
18
مردم هیچ وقت شانس نداشتند
شما هم چند ماه دیگه میرید
و نفر بعدی به هیچ صراطی مستقیم نخواهدبود ....
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
1
7
این دفعه ۱۲۶۷ بار است
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
13
من از بیگانگان هرگز نالم
............ان اشنا کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
4
10
گویا این آقای روحانی...
می‌دونه از این حرف بعضی چطور آتیشی میشن ، باز میگه.
پاسخ ها
فولادوند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
خوشم ازاینش میاد خوب میسوزونه
ال یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
8
10
بایدن به نفع ایران است .
اگر کوره های فرصت سوزی خاموش باشند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
18
شما ها که می گفتید برای ما فرقی ندارد کی برنده باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
چون میدونستن در هر صورت مذاکره می کنن
ناشناس
|
Canada
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
2
21
ملت ایران در جنگ تحریم اقتصادی پیروز شد یعنی چه؟ اولا تحریم تمام نشده ثانیا شما بفرمایید دیگر چه بلایی سر ملت باید بیاید که نیامده است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
2
9
ولی اگه ترامپ می شد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
که نشد.............
دلارداری؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
2
12
ترامپ ۷۳ میلیون رای داشت رای کمی نیست
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
1
6
پس برجام دو و سه که قرار بود اجرا شود چطور شد ؟
بهلول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
13
واقعا متاسفم اتفاقا برای ما خوب بود همه فهمیدن تحریم ها با ادمهای داخلی اثر دارد وگرنه ادمهای داخلی رو حذف کنیم تحریم اثری ندارد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
5
8
از جوی بایدن به تو هیچی نمی رسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
4
7
اقای روحانی هنوز سه ماه دیگه مونده بهتر ادبیات دیبلماسی رو با این دیونه بیشتر مراعات کنید
ناشناس
|
France
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
3
6
انشاله بقیه شر ها هم از سر ملتهای منطقه کم شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
1
13
تو که می گفتی برای ما فرقی ندارد . خیالت راحت چه ترامپ باشد چه نباشد دولت تو هیچ راهکاری ندارد . به کی باید گفت که مرغ قیمتش این قدر شده . حتا برای دو روز هم که شده باشد . چه سیاستی داری بقیه اجناس و موارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
شرکتهایی که مرغ تولید نکردند( شرکتهایی که جوجه یک روزه تولید نکردند و.....)باید محاکمه شوندو وزارت صمت باید جوابگو باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
3
4
هنوز خطر ترامپ موجوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
هنوز شر ترامپهای داخلی هست.
ناشناس
|
Singapore
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
عجب مردمی شده ایم هز کسی فقط و فقط به فکر منافع فرد یا سازمان خودش هست منظوره از مردم تک تک آدمهای داخل ایرانه طرف حاضره دنیا نابود شه اما دلاری که خریده گرون شه
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
خدایا شکر که آمریکا از برجام خارج شد
خدایا شکر ک شر ترامپ کم شد
ایرانی نا امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
0
ترامپ مرغ وتخم مرغ رو اینجور سرسام آور گرون کرده مگه همه نمیگید آمریکا هیچ غلطی نمیکنه بیخبری از بازار مردم رو بیچاره کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
همیشه دنبال مقصرگشتیم غافل از اینکه مقصر خودماهستیم.
بنظرم ترامپ برای ملت خودش خوب کار کرد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین