کد خبر: ۶۸۲۳۶۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

فراخوان گوترش برای محو همیشگی خشونت جنسی

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت فرارسیدن ۲۵ نوامبر(۵ آذر ماه) روز بین المللی محو خشونت علیه زنان، بار دیگر از جامعه جهانی خواست برای پایان دادن به خشونت مبتنی بر جنسیت اقدام کنند.
فراخوان گوترش برای محو همیشگی خشونت جنسی
آفتاب‌‌نیوز :

آنتونیو گوترش در این پیام تصریح کرد: خشونت علیه زنان و دختران چالش جهانی حقوق بشری است. همه گیری کووید ۱۹ اهمیت این مسئله را به عنوان وضعیت فوق العاده جهانی نشان داده است که نیاز به اقدام فوری در همه سطوح، در تمامی فضاها(مجازی وغیره) و توسط همه مردم دارد. پیامدهای اجتماعی و اقتصادی ناشی ازاین همه گیری به طور نامتناسبی زنان و دختران را به فقر سوق می دهد و خطر خشونت علیه آنان در حال افزایش است.

وی افزود: در آوریل سال جاری، اینجانب جامعه جهانی را ترغیب کردم تا برای پایان بخشیدن به سایه خشونت مبتنی بر جنسیت به یکباره و برای همیشه تلاش نماید. امروز این درخواست را تصریح کرده و باز عنوان می کنم.

گوترش تصریح کرد: جامعه جهانی باید ندا و تجربیات زنان و دختران را بشنود و نیازهای آنان، به ویژه بازماندگان و کسانی را در نظر بگیرد که با اشکال گوناگون و در هم تنیده ای از تبعیض روبرو هستند. همچنین باید رهبری زنان را در یافتن راه حل در اولویت قرار دهیم و مردان را درگیر این مبارزه کنیم.

«اقدام باید دربرگیرنده بودجه قابل پیش بینی و انعطاف پذیری برای سازمان های حقوق زنان باشد، سازمان هایی که اغلب در زمان بحران به عنوان نخستین پاسخگوعمل می کنند. ارائه خدمات به بازماندگان خشونت، با منابع و اقدامات کافی برای حمایت از پاسخ دهی به امور سلامت، اجتماعی و عدالت، اهمیت زیادی دارد.»

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: این اقدام ها نباید تنها بر مداخله در صورت بروز خشونت علیه زنان متمرکز باشند. باید در درجه نخست از بروز خشونت، از جمله از راه پرداختن به معیارهای اجتماعی و عدم توازن قدرت، جلوگیری شود و نظام های قضایی و پلیس نیز باید حسابرسی به عاملین خشونت را تشدید کنند همچنین به گریز از مجازات پایان دهند.

گوترش تاکید کرد: در این روز بین المللی، بیایید تلاش خود را دو چندان کنیم تا خشونت مبتنی بر جنسیت برای همیشه ریشه کن شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین