کد خبر: ۶۸۲۴۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
شوک به فوتبال جهان؛

مارادونا درگذشت

دیگو مارادونا، اسطوره آرژانتینی فوتبال جهان روز چهارشنبه در سن ۶۰ سالگی در حومه بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین درگذشت و دنیای فوتبال را به شوک فرو برد. سخنگوی دیگو مارادونا ضمن تائید خبر مرگ او گفت که بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین به دنبال سکته قلبی درگذشت. دیگو مارادونا دو هفته پیش به دنبال عمل جراحی مغز از بیمارستانی در بوئنوس آیرس مرخص شده بود.
مارادونا درگذشت
آفتاب‌‌نیوز :

دیگو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال جهان امروز و به دلیل حمله قلبی در سن ۶۰ سالگی درگذشت.

در حالی که رسانه های دنیا خبرهای ضد و نقیض زیادی از وضعیت مارادونا منتشر می کردند، روزنامه «مارکا» اسپانیا اعلام کرد این اسطوره فوتبال بعد از عمل جراحی، دچار مشکلات قلبی و تنفسی شده و جان خود را از دست داده است.

مارادونا پیش از این به خاطر وجود تومور در مغزش تحت عمل جراحی قرار گرفته بود اما بعد از مدتی مجددا حالش بد شد و از دنیا رفت.

گلی که به «دست خدا» مشهور شد

این اسطوره فوتبال دنیا سابقه اضافه وزن زیاد، حملات قلبی و هپاتیت را داشت.

مارادونا که متولد ۱۹۶۰ میلادی بود، یکی از فوتبالیست های تکرار نشدنی تاریخ فوتبال جهان محسوب می شد. وی سابقه بازی در تیم هایی چون بوکاجونیورز آرژانتین، بارسلونا و سویا اسپانیا و ناپولی ایتالیا را داشت و در عرصه مربیگری، علاوه بر تیم ملی آرژانتین در تیم هایی مثل الوصل و الفجیره امارات کار کرده بود.

وی اخیرا سرمربی تیم جیمناسیا آرژانتین بود.

شاید بتوان گل مارادونا در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ به تیم انگلیس را جنجالی ترین گل تاریخ فوتبال توصیف کرد. مارادونا در آن مسابقه موفق شد گل دوم آرژانتین را به دور از چشم های داور با دست وارد دروازه انگلیس کند تا تیمش به مرحله بعد صعود کند.

مارادونا بعد از آن بازی، از این گل به عنوان «دست خدا» نام برد.

از بازیکنان ایرانی، محمدرضا خلعتبری که در حال حاضر در تیم سپاهان بازی می کند، برای چند ماه شاگرد مارادونا در تیم الوصل امارات بود.

فدراسیون فوتبال آرژانتین درگذشت مارادونا راتایید کرد

بر این اساس فدراسیون فوتبال آرژانتین درگذشت دیگو آرماندو مارادونا را رسما تایید کرد.

مارادونا درگذشت

دیگو مارادونا در سال ۱۹۸۶ موفق شد به همراه تیم ملی فوتبال آرژانتین قهرمان مسابقات جام جهانی در مکزیک شود. از او به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان یاد می شود.

دفتر رئیس جمهوری آرژانتین روز چهارشنبه به دنبال انتشار خبر مرگ دیگو مارادونا اعلام کرد که سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام خواهد شد.

باشگاه فوتبال ناپولی در ایتالیا که دوران طلایی خود را با دیگو مارادونا تجربه کرده بود به دنبال درگذشت او با انتشار پیامی در شبکه های اجتماعی به وی ادای احترام کرد. دیگو مارادونا در سال های ۱۹۸۷ و ۱۹۹۰ با باشگاه ناپولی قهرمان «سری آ» شده بود.

یکی از به یادماندنی ترین لحظات زندگی حرفه ای دیگو مارادونا بی شک روز ۲۲ ژوئن سال ۱۹۸۶ در جریان بازی تیم ملی فوتبال آرژانتین با انگلستان در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی رقم خورد. بازیکن شماره ۱۰ تیم آرژانتین در آن روز در برابر ۱۱۵ هزار تماشاگر توپ را با دست وارد دروازه انگلستان کرد.

داور تونسی این مسابقه حرکت دست دیگو مارادونا را ندید و در نتیجه گل را پذیرفت. دیگو مارادونا بعدها درباره این مسابقه گفت: «من این گل را کمی با سر و کمی هم با دست خدا به ثمر رساندم.»

این عبارت دیگو مارادونا باعث شد تا گل او در برابر انگلستان به «دست خدا» مشهور شود. با این حال آزمایش مثبت دوپینگ دیگو مارادونا در سال های بعد و سپس اعتیادش به کوکائین کارنامه حرفه ای او را لکه دار کرد.

مارادونا درگذشت

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
9
حیف. افسوس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
0
0
میگن ملکه کل فیفا رو خونش دعوت کرده که جشن بگیره
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین