کد خبر: ۶۸۲۴۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶

اقدام جدید اسرائیل علیه ایران

‌نتیجه نفوذ گام به گام اسرائیل در منطقه خاورمیانه و ارتباط‌گیری این رژیم با دیگر کشورها هر روز بیش از پیش نمایان می‌شود؛ شبکه آرتی عربی خبر داده که اسرائیل در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل خواستار اتخاذ اقداماتی علیه ایران شده است.
اقدام جدید اسرائیل علیه ایران
آفتاب‌‌نیوز :

گلعا اردان نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان و ریاست شورای امنیت ضمن طرح ادعای تلاش ایران برای مستقرشدن در سوریه خواستار اتخاذ گام‌هایی علیه تهران شد.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که اسرائیل به بهانه‌های متفاوتی به مرزهای سوریه و مناطقی از این کشور حمله می‌کند و عمدتا اخباری هم از درگیری با نیروهای ایرانی در پایگاه‌های مرزی سوریه به گوش می‌رسد. به نوشته ایسنا، تل‌آویو پیش از این مدعی شده بود که ایران در بلندی‌های جولان مین‌گذاری کرده است.

جزئیات اقدام رسمی رژیم صهیونیستی علیه ایران

در بخشی از نامه به شورای امنیت آمده است: نظام سوریه به ایران و نمایندگان آن اجازه می‌دهد که از خاک سوریه و تأسیسات و زیرساخت‌های نظامی آن استفاده کنند تا حضور نظامی خود در سوریه را تحکیم بخشند.

رژیم صهیونیستی در این نامه از شورای امنیت خواست که این اقدامات را محکوم کند و ایران و نمایندگان آن در سوریه به‌علاوه زیرساخت‌های نظامی ایران در این کشور به طور کامل خارج شوند. در این نامه همچنین آمده است که اسرائیل از سازمان ملل می‌خواهد تحقیقات مفصلی در این رابطه انجام داده و نتایج آن را به اعضای شورای امنیت ارائه دهد. کورش احمدی، کارشناس ارشد حوزه روابط بین‌الملل که سال‌ها در سازمان ملل به عنوان کارشناس کار کرده است در مورد این نامه می‌گوید: «نامه سفیر اسرائیل در سازمان ملل به رئیس شورای امنیت را باید عمدتا پیوست تبلیغاتی عملیات تجاوزکارانه مستمر این رژیم علیه اهدافی در سوریه به شمار آورد.

گزارش‌های خبری، از جمله گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، حاکی از آن است که این رژیم در دو، سه سال گذشته اقدام به انجام صدها عملیات تجاوزکارانه علیه اهدافی در خاک سوریه کرده است. حتی برخی از این اقدامات، از جمله هشت فقره عملیات تجاوزکارانه اخیر، به طور صریح توسط مقامات اسرائیلی تأیید شده است. این عملیات که در حکم تجاوز آشکار به قلمرو سوریه و قتل بی‌گناهان و تخریب تأسیسات است و در مغایرت کامل با حقوق بین‌الملل انجام می‌شود، قاعدتا توسط دولت سوریه به اطلاع شورای امنیت سازمان ملل می‌رسد. در مقایسه با این عملیات تجاوزکارانه آشکار و علنی، رژیم اسرائیل ادعایی مطرح کرده مبنی بر اینکه گویا شبه‌نظامیان متحد ایران اقدام به کارگذاشتن تعدادی بمب‌های دست‌ساز در حاشیه جاده‌ای در جولان اشغالی کرده‌اند».

‌این کارشناس اضافه می‌کند که «نامه سفیر اسرائیل به رئیس شورای امنیت در حالی ارسال شده که سخنگویان اسرائیلی خود گفته‌اند که مواد انفجاری در خط آلفا پیدا شده که خارج از منطقه تحت اشغال اسرائیل است و به عنوان منطقه حائل تحت نظارت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل قرار دارد.

این در حالی است که این نیروها گزارشی راجع به این ادعای اسرائیل ارائه نکرده‌اند. به عبارت دیگر، این ادعا نیز می‌تواند جعل جدیدی برای افزایش تنش در منطقه و انجام اقدامات تجاوزکارانه بیشتر باشد. سفیر اسرائیل همچنین توجه نداشته که حضور ایران در سوریه حضوری قانونی است؛ چراکه به دعوت دولت قانونی دمشق صورت گرفته و طبیعی است که در این صورت شورای امنیت نمی‌تواند دخالتی در تعامل دولت‌های مستقل عضو سازمان ملل داشته باشد».

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
نورمحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
لطفا این غده چرکین را اینقدر بزرگ نکنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین