کد خبر: ۶۸۲۵۰۲
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
با اشاره به پایان دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ

واکنش روحانی به شکست ترامپ: چند هفته دیگر قلدرها به زباله‌دان ریخته می‌شوند

رئیس جمهوری با اشاره به پایان دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا گفت: آنهایی که می‌خواستند ملت ایران سال ۹۷ جشن سالگرد پیروزی انقلاب خود را نبینند و آنها وارد ایران شوند، همه سرنگون شدند و همه دوران قلدری‌هایشان پایان یافت و چند هفته دیگر به زباله دان ریخته می‌شوند.
واکنش روحانی به شکست ترامپ: چند هفته دیگر قلدرها به زباله‌دان ریخته می‌شوند
آفتاب‌‌نیوز :

رییس جمهوری گفت: اقتصاد ایران اقتصادی بزرگ و مقاوم است و ایران می‌تواند نیازمندی‌های منطقه و حتی جهان را در برخی از موارد ارزان‌تر و راحت‌تر تأمین کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت نفت که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان ما می خواستند ما را تحریم کنند و ایران را منزوی کنند و در شرایطی که با تصور خام خود می خواستند ما را نسبت به آینده کشور مایوس کنند، در یک هفته شاهد افتتاح ۳ طرحی هستیم که ارزش آن ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: برای افرادی که در این مدت علیه ملت ایران طراحی‌های شوم کردند، باورکردنی نیست که ما در یک روز در ایران ۳۰ هزارمیلیارد تومان طرح و پروژه مهم را به افتتاح برسانیم.

روحانی با بیان اینکه برای این طرح‌ها رقمی حدود هزار میلیارد دلار هزینه شده، در خصوص اهمیت طرح اوره و آمونیاک گفت: محصولات این طرح صادراتی است و ما در داخل امکاناتی داریم که نیاز ما را تامین کند بنابراین هم جهش صادرات و هم جهش تولید است.

وی همچنین درخصوص طرح فرآورش ۵۰ هزار بشکه در روز گفت: با این مدل فرآورش اولین بار است که در این صنعت قدم گذاشتیم و کار را برای ما بسیار آسان کرده است.

رییس جمهوری با تاکید بر اهمیت مسئله مخازن نفت در کشور گفت: یکی از طرح‌های اساسی که کشور نیاز دارد تاسیس مخازن بزرگ هم برای نفت و هم برای معیانات و هم برای گاز است. علت این که ما گاهی در گاز در زمستان مشکلاتی داشتیم به خاطر ذخیره مخازن است که البته در این سال ها مشکلی نداریم و امروز شاهد این طرح بزرگ در سه استان خوزستان و بوشهر و چهارمحال بختیاری بودیم.

روحانی افزود: ایران ثابت کرد که در این سه سال جنگ، البته قبل از آن هم در دوران تحریم هم مقاومت و ایستادگی کرد. اما در این سه سال در یک جنگ بودیم و با همه توان روبروی ملت ایران آمدند و شکست مفتضحانه خوردند.

رییس جمهوری ادامه داد: آنهایی که می خواستند در سال ۹۷ ملت ایران جشن ۲۲ بهمن نبیند و آنها وارد ایران شوند، همه سرنگون شدند و همه دوران قلدری‌های آنها پایان یافت و چند هفته دیگر به زباله دان تاریخ ریخته می شوند. این ملت ایران بود که مقاوم ایستاد و پیروز شد و این دشمنان ایران بودند که دچار شکست شدند.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران نشان داد که یک اقتصاد بزرگ و مقاوم است. فکر نمی کنم در منطقه هیچ کشوری چنین قدرتی داشته باشد که بتواند در سه سال جنگ مداوم رویارو بایستد و پیروز شود که این عظمت، ‌قدرت و تاب آوری ملت ایران در سایه خوداتکایی مردم و درون زایی است البته ژئوپلتیک ایران یکی از نکات اساسی است.

روحانی یادآور شد: ملت ایران همیشه با فرهنگ خود کار بزرگی کرده است. اما ایران یک نقطه مهم از نظر جایگاه جغرافیایی و ژئوپلتیک است که هیچ قدرتی در دنیا نمی تواند ایران را نه برای منطقه و نه برای جهان حذف کند خیلی ها آمدند که ایران را از بین ببرند و نتوانستند.

روحانی با بیان اینکه برای ما و برای ملت ما و دنیا، آینده ایران بسیار مهم است، گفت: آینده امیدوارکننده هم برای ایران هم منطقه مهم است. ایران آباد و پیشرفته تنها برای مردم ایران مهم نیست بلکه برای منطقه و جهان است.

وی اضافه کرد: ایران به خاطر قابلیت های بسیار بزرگی که دارد، می تواند نیازمندی های منطقه و حتی جهان را در برخی از موارد ارزان تر و راحت تر تامین کند.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: این قابلیت ها امروز در سایه تلاشهای اندیشمندان، دانشمندان و دانشگاهیان ایجاد شده است. در دانشگاه های ما کارهای بسیار خوبی انجام می‌شود و این همه مهندسانی که تربیت می‌شوند، سرمایه بسیار بزرگی هستند.

رییس دولت دوازدهم با مهم خواندن سرمایه انسانی، اظهار کرد: اگر بتوانیم در صنعت دارای یک جهش و شتاب بسیار ارزشمند باشیم به ارکان آن نیازمندیم که رکن نخست آن، سرمایه است. در واقع اگر سرمایه نباشد نمی توانیم کاری انجام دهیم.

روحانی درباره طرحی که امروز با مشارکت سرمایه گذار خارجی افتتاح شد، گفت: امروز طرحی با سرمایه خارجی افتتاح شد و سرمایه خارجی و داخلی در کنار هم با پروژه‌های عظیم و بزرگی داریم، می توانیم تحولات بسیار بزرگی را در صنعت و سایر حوزه ها مانند خدمات وکشاورزی شاهد باشیم.

رییس دولت تدبیر و امید موضوع دوم مورد نیاز برای جهش تولید را مواد اولیه برشمرد و گفت: خوشبختانه در بسیاری از این موارد، خصوصا در بخش پتروشیمی مواد اولیه و گاز در اختیار ما است و این خیلی مهم است.

وی ادامه داد: اگر از جای دیگر این مواد اولیه را بیاوریم معلوم نیست به صرفه و اقتصادی باشد. در بسیاری از موارد در صنعت پتروشیمی، نفت، گاز، فولاد، مس و آلومینیوم خیلی از صنایع بزرگ کشور، مواد اولیه را در اختیار دارند و این یکی از نکات بسیار مهم است‌

رییس جمهوری تکنولوژی را مسئله سوم برای جهش تولید ذکر کرد و گفت: تکنولوژی نباشد، حداقل استفاده را با قیمت گران و غیررقابتی می توان برد. گاهی چیزی تولید می‌کنیم که با دنیا نمی توانیم رقابت کنیم. درحالی که در تولید باید بتوانیم با جهان در حال رقابت باشیم و محصولات خود را صادر کنیم و این تکنولوژی هم باید داخلی و هم خارجی باشد.

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان ما پیشرفت های بسبار خوبی در همه زمینه ها دارند. از تکنولوژی خارجی هم استفاده کردیم و باز هم استفاده می کنیم. هیچ وقت آمریکا و دشمنان ما نتوانستند مانع شوند و در جایی که نیاز داشتیم تکنولوژی را از خارج به داخل کشور آوردیم.

وی اضافه کرد: البته با وجود تحریم و فشارها، گاهی تکنولوژی گرانتر و گاهی ارزانتر می شود اما به اصل وارد کردن تکنولوژی به کشور نتوانست مانع ایجاد کند.

رییس دولت دوازدهم پایه چهارم جهش تولید را بازار عنوان و تصریح کرد: اگر چیزی را می خواهید تولید کنید، باید تقاضا و بازار باشد. بخشی از بازار، بازار داخلی است و بخش بزرگی از بازار، بیرون است میلیاردها نفر جمعیت در بیرون است و به ۸۰ میلیون جمعیت داخلی نباید نگاه کنیم. باید جمعیت یک میلیارد و سیصد و یک جمعیت متنوع را ببینیم و اینجاست که می‌تواند تعامل سازنده ما موثر باشد.

وی با بیان اینکه تعامل سازنده در کنار قدرت ملی مفید است، افزود: التماس، تعامل سازنده نیست. تعامل سازنده یعنی قدرت ملی و یعنی در جایگاهی قرار بگیریم که آنها به ما نیازمندند و ما هم علاقه مندیم با آنها تجارت و تعامل داشته باشیم؛ بخریم و بفروشیم.

رییس جمهوری گفت: امروز در کشور ما این چهار اصل وجود دارد و ملت ما در یک مسیر صحیح و درستی قرار گرفته است. کسی هم نمی‌تواند از افکار عمومی ملت فاصله بگیرد. در جمهوری اسلامی ایران همه حرکت های ساختاری ما بر مبنای مردم‌سالاری است.

وزرای نفت، جهاد کشاورزی و صمت طرح های خود را به ستاد اقتصادی ارایه کنند

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پیش از بیان سخنان خود و در جریان افتتاح طرحهای ملی وزارت نفت گفت: نکته ای که مقام معظم رهبری روز سه شنبه بر آن تاکید کردند درخصوص جهش تولید باید سه اقدام مهم انجام شود.

وی افزود: در مساله خودروسازی، صنعت نفت و در مساله نهاده‌های دامی که امیدوارم سه وزیر ما زنگنه، رزم حسینی و خاوازی تلاش کنند که هرچه سریعتر طرح خود را به ستاد اقتصادی ارایه کنند تا تصویب کنیم که سریعا اجرایی شود.

روحانی در جریان افتتاح پتروشیمی لردگان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: این پروژه ظرف ۴ سال می تواند کل سرمایه گذاری خود را برگرداند.

روحانی افزود: اگر سالانه ۲۴۰ میلیون دلار درآمد این پروژه باشد معنی آن این است که ظرف ۴ سال با ظرفیت کامل کار کند کل سرمایه گذاری را بر می گرداند.

وی ادامه داد: این موضوع برای مردم و سرمایه گذاران ما مهم است که طرح عظیم و بزرگ صنعتی که رقمی بالای ۸۰۰ میلیون دلار در آن هزینه شده است بتواند ظرف ۴ سال کل سرمایه گذاری را برگرداند.

رییس جمهوری یادآور شد: ۸۰ درصد پرسنلی که برای تکمیل این پروژه تلاش می کنند و بعدا هم برای اداره این پروژه فعال خواهند بود بومی هستند که این بسیار مهم است که یک پژوه عظیمی در یک استان فعال می شود بتوانیم از نیروهای بومی آن استان استفاده کنیم.

رییس جمهوری همچنین در افتتاح واحد فرآورش ۵۰ هزار بشکه‌ای نفت خام غرب کارون گفت: تولیدی که در این چند سال در غرب کارون داشتیم به ۶ برابر رساندیم که یک افتخار ثبت شده برای صنعت نفت ما در کشور است.

وی ادامه داد: باید این حرکت بسیار ارزشمند را برای حفظ سرمایه ملی ایران به عنوان یکی از افتخارات ملی ثبت کنیم. سرزمینی که شما ایستادید سرزمین جهاد و شهادت از آغاز جنگ است. عملیات خیبر، بدر کربلای ۴ و همه طرحهای بزرگ و مهمی که در این منطقه اجرا شد افتخارش برای رزمندگان و بسیجیان و ارتش و سپاهی است که در این سرزمین فداکاری کردند و در تاریخ ثبت شد.

روحانی گفت: در این پروژه با طرح نوعی مواجه هستیم. یعنی اگر برای تاسیس فرآورش نفت خام حدود ۵ سال زمان نیاز داشتیم و امروز این تاسیسات ظرف یک سال ایجاد شده است و این طرح جدیدی است که می تواند ادامه پیدا کند و حتی زمان به کمتر از یکسال هم برسد.

وی افزود: نکته مهمتر این که یک سرمایه گذار خارجی در این پروژه سرمایه گذاری کرده است. البته از این نظر مهم است که دشمنان همواره تلاش می‌کنند که ایران مرکز سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی نشود و این پاسخ قاطعی از طرف ایران و از طرف شرکت‌هایی است که دوست دارند با ایران کار کنند و نشان می دهد که ایران جاذبه‌های خود را برای سرمایه گذاری دارد.

رییس جمهوری ادامه داد: البته امروز صدها مورد شاهد سرمایه گذاری در دوران تحریم و جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران هستیم. این نکته امیدوار کننده‌ای برای همه آنهایی است که در سراسر دنیا علاقمند سرمایه گذاری در ایران هستند و دولت و ملت ایران از حضور سرمایه خارجی در چارچوب قوانین و مقررات خود استقبال می کنند.

روحانی در مراسم افتتاح مخازن متمرکز ذخیره سازی میعانات گاز پارس جنوبی هم گفت: پارس جنوبی به عنوان کارگاه توسعه بزرگ ایران است و استان بوشهر این افتخار را دارد که یک مرکز مهم انرژی در کنار خود دارد.

وی یادآور شد: بزرگترین مخازن گازی ما در این منطقه است و ایران در سطح جهان از حیث داشتن مخازن گاز ایران اول است. در مساله تولید هم قدم به قدم گام‌های جدیدی را برداشتیم.

رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید موفق شدیم ۱۵ فاز و ۱۵ طرح مهم پارس جنوبی را به اتمام برسانیم در حالی که در دولت‌های گذشته فقط ۱۰ فاز به اتمام رسیده بود. این به معنای تلاش، فعالیت و ایثار مهندسین و کارگران و آماده کردن صفحه روابط خارجی بر مسیر تعامل سازنده است که امروز شاهد این تحولات بزرگ هستیم.

وی ادامه داد: بسیار خوشحالیم که امروز ذخایر و تاسیسات بزرگی برای ذخیره سازی به طور متمرکز در این منطقه داریم و می‌توانیم ۴ میلیون بشکه در این ذخایر ذخیره کنیم. همانطور که مهندس زنگنه گفتند با داشتن این مخازن می توانیم ۴۵ روز در میعانات گازی مدیریت کنیم که برای ما بسیار حایز اهمیت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
کهندانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
2
مطمئن هستید خبر را درست تنظیم کرده اید؟؟ سی هزار میلیترد تومان ارزش پروژه ها و سرمایه گذاری هزار میلیارد دلاری؟؟؟ هر دلار را سی تومان در نظر گرفته اید؟ ارقام به هم نمیخورد و یه جای کار اشتباه است.
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
1
5
کاشکی اینجور بشه ولی جناب روحانی قلدرهای زیادی در دنیا همچنان قلدری میکنند!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
2
2
مشکل ایران داخلیه وگرنه با همون برجام میشد کشور رو به رفاه اقتصادی رسوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
0
1
واکنش روحانی به شکست ترامپ: چند هفته دیگر قلدرها به زباله‌دان ریخته می‌شوند
البته با توجه به اینکه انتخابات در آمریکا برا ما فرقی نمی کند ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
1
1
فقط احمد نژاد .... ما به احمدی نژاد رای میدهیم فقط احمدی نژاد دیگه هیچ کس ... آقای احمدی نژاد بهترین رئیس جمهور است ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
1
3
روزنامه آفتاب نگران است چون اصلاح طلب ها در انتخابات آینده شکست مفتضحانه ای خواهند خورد ...
داداشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
1
1
«اقتصاد ایران نشان داد که یک اقتصاد بزرگ و مقاوم است!!»
داداش می خوای یه نگاه به ماهم بندازی؟
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
ترامب چند هفته دیگر ریس جمهور،!!!!!!!!!!!

دیگه خبری از او نمی ماند!!!!!!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین