کد خبر: ۶۸۲۵۴۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲

دعوت از ۸ وزیر در نشست هفته آینده کمیسیون‌های تخصصی مجلس

وزیران نیرو، اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان، علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و راه و شهرسازی میهمان نشست هفته آینده کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی هستند.
دعوت از ۸ وزیر در نشست هفته آینده کمیسیون‌های تخصصی مجلس
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس برنامه دستور کار هفته آینده کمیسیون های مجلس شورای اسلامی، کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس روز سه شنبه یازدهم آبان ماه ادامه رسیدگی به گزارش کمیته منتخب کمیسیون در مورد طرح اصلاح و الحاق موادی از قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان را خواهد داشت.

همچنین دیگر دستور کار این کمیسیون ادامه رسیدگی به گزارش کمیته منتخب کمیسیون در مورد طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان با حضور رئیس کارگروه و کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس است.

بر اساس این گزارش، کمیسیون اصل ۹۰ هم در روز دوشنبه دهم آذرماه لایحه انتظام بخشی فرآیند واگذاری بنگاه‌های دولتی در اصل ۹۰ را بررسی خواهد کرد و روز سه شنبه یازدهم آذرماه نشست عمومی کمیسیون با حضور رئیس سازمان حسابرسی برگزار خواهد شد.

کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی روز دوشنبه هجدهم آذر عملکرد قرارگاه خاتم الانبیا از فعالیتها و چگونگی مشارکت قرارگاه در جهش تولید را با تاکید بر امور زیربنایی و صنعت پیمانکاری با حضور فرمانده قرارگاه، بررسی خواهد کرد.

این کمیسیون روز سه شنبه یازدهم آذر ماه ادامه بررسی لایحه مشارکت عمومی خصوصی و گزارش موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی در راستای کاهش تولید را در دستور کار خود قرار دارد.

کمیسیون آموزش تحقیقات فناوری روز سه شنبه یازدهم آذر ماه میزبان وزیر علوم تحقیقات و فناوری برای پاسخگویی به سوالات تنی چند از نمایندگان است، این کمیسیون روز دوشنبه دهم آذرماه درباره سند آمایش آموزش عالی کشور با حضور معاونان وزارت علوم تحقیقات و فناوری بحث و بررسی خواهد داشت.

دعوت از معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره بیمه زنان خانه دار در روز یکشنبه نهم آذرماه برنامه در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قرار دارد. همچنین روز دوشنبه دهم آذر ماه بررسی طرح لایحه مدیریت منابع و تعارض منافع و طرح در دستور کار این کمیسیون است.

کمیسیون اجتماعی روز سه شنبه یازدهم آذر ماه میزبان وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی است تا این وزیر پاسخگوی سوالات چند نماینده باشد.

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه هجدهم آذر ماه گزارش نمایندگان ناظر عضو کمیسیون در مجامع و شوراها و هیئت ها را خواهند شنید و در این روز ادامه بررسی گزارش نظارتی این کمیسیون درباره نحوه اجرای احکام قانونی مرتبط با پولشویی و حکمرانی و همچنین بررسی طرح اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی مصوب ۷ شهریور ۱۳۷۲ انجام خواهد شد.

کمیسیون اقتصادی مجلس روز سه شنبه یازدهم آذرماه گزارش نظارتی کمیسیون را در خصوص رمز ارزها موضوع ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس و طرح اصلاح موادی از قانون اوراق بهادار جمهوری اسلامی را بررسی خواهد کرد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه دهم آذرماه، اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و همچنین طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را بررسی خواهند کرد. این کمیسیون روز سه شنبه یازدهم آذر ماه بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار دارد و همچنین عصر این روز با وزیر اطلاعات و معاونان ایشان نشست مشترک برگزار می کند.

بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اعاده شده از سوی شورای نگهبان جزو برنامه دستور کار روز دوشنبه دهم آذرماه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهاست.

این کمیسیون روز سه شنبه یازدهم آذر آیین نامه تشکیلات و شرح وظایف دبیرخانه دائمی هیئت مرکزی نظارت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور را بررسی خواهد کرد و روز چهارشنبه دوازدهم آذر ماه نشست اعضای هیئت رئیسه کمیسیون و روسای کمیته ها برگزار می شود.

کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برنامه‌هایی چون بررسی طرح الحاق یک تبصره به قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی، بررسی طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و بررسی طرح الزامات اجرایی توزیع و عرضه سوخت سی ان جی در کشور را روز دوشنبه دهم آذرماه در دستور کار دارد.

ارائه برنامه اجرایی اولویت های محوله کمیسیون و بررسی طرح سهمیه بنزین سرانه خانوار و همچنین ارائه گزارش پیش‌بینی وضعیت آینده صنعت نفت ایران و جهان از دیگر برنامه‌های کمیسیون انرژی است که روز سه شنبه یازدهم آذر در دستور کار این کمیسیون قرار می گیرد.

براساس این گزارش، کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات روز شنبه هشتم آذرماه رسیدگی به پیشنهادات مطروحه در خصوص طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور، روز دوشنبه دهم آذرماه بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مختلف مرتبط با وظایف کمیسیون در نشست با رئیس مجلس شورای اسلامی و رسیدگی و اتخاذ تصمیم در خصوص پیشنهاد کمیته دیوان محاسبات و امور مالی و اموال مجلس درباره بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی و روز سه شنبه یازدهم آذر ماه بررسی عملکرد وضعیت بودجه شرکت‌های دولتی بانکها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت و استماع گزارش عملکرد بررسی اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان تبلیغات اسلامی را در دستور کار دارد.

کمیسیون بهداشت و درمان هفته آینده استماع گزارش رییس جمعیت هلال احمر و رییس سارمان بیمه سلامت و بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور را در دستور کار دارد.

وزیران صنعت معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات با دعوت کمیسیون صنایع و معاون، پاسخگوی سوالات تعدادی از نمایندگان خواهد بود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران حضور خواهد یافت و به سوالات ۱۰ نماینده پاسخ خواهد داد. کمیسیون عمران همچنین هفته آینده طرح جهش تولید و تامین مسکن ارجاعی از صحن را بررسی خواهد کرد.

کمیسیون فرهنگی هم هفته آینده میزبان وزیر ورزش و جوانان خواهد بود و وزیر نیرو برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در کمیسیون کشاورزی حضور می یابد.

افزایش بی رویه قیمت گوشت مرغ و راهکارهای افزایش ظرفیت تولید داخلی نهاده های دامی و ادامه بررسی مشکلات شیلات، دیگر برنامه های دستور کار هفته آینده کمیسیون کشاورزی است.

کمیسیون حقوقی قضایی ادامه بررسی طرح مالکیت صنعتی را هفته آینده دنبال خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین