کد خبر: ۶۸۲۶۲۰
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

ضرب و جرح مرد سیاهپوست به دست پلیس فرانسه؛ ۴ مامور از کار تعلیق شدند

ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه روز پنجشنبه دستور تعلیق از کار سه مامور پلیس که تصاویری ویدئویی از آنها در حال ضرب و جرح یک مرد سیاهپوست منتشر شده است صادر کرد.
ضرب و جرح مرد سیاهپوست به دست پلیس فرانسه؛ ۴ مامور از کار تعلیق شدند
آفتاب‌‌نیوز :

یک مامور دیگر پلیس نیز که در ماموریت برخورد با این مرد سیاهپوست شرکت داشته نیز از کار تعلیق شده است. دادستانی پاریس به دنبال انتشار این تصاویر از بازرسی عمومی پلیس ملی فرانسه خواست درباره این حادثه تحقیق کند.

تصاویر ضرب و جرح مردی سیاهپوست در محله هفدهم پاریس در حالی منتشر می شود که کشمکش سیاسی در فرانسه بر سر تصویب طرح «امنیت جامع» ادامه دارد. بنا به ماده ۲۴ این طرح انتشار تصویر ماموران پلیس اگر با هدف «آسیب زدن» به آنها انجام شود ممنوع است. ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که کمیسیونی را مامور بازنویسی متن ماده ۲۴ طرح «امنیت جامع» کرده است.

مرد سیاهپوستی که شنبه شب گذشته در پاریس به دست ماموران پلیس مورد ضرب و جرح قرار گرفت از «ناسزای نژادپرستانه» این ماموران سخن گفته است. ماموران پلیس مدعی شده اند که این مرد آنها را کتک زده است. این در حالی است که در تصاویر ویدئویی منتشرشده نشانه ای از برخورد خشونت آمیز این مرد سیاهپوست با ماموران پلیس دیده نمی شود.

اریک دوپون مورتی، وزیر دادگستری فرانسه روز پنجشنبه گفت که از مشاهده تصاویر ضرب و جرح این مرد سیاهپوست «وحشت زده» شده است. ژرالد دارمنن نیز وعده داده است که خواستار حذف ماموران خاطی از پلیس فرانسه خواهد شد.

کیلیان امباپه و آنتوان گریزمن، دو عضو تیم ملی فوتبال فرانسه روز پنجشنبه در واکنش به تصاویر منتشرشده از برخورد پلیس پاریس با یک مرد سیاهپوست خواستار برخورد با «نژادپرستی» شدند.

کیلیان امباپه در صفحه توئیتر خود نوشت که تصاویر منتشرشده «غیرقابل تحمل» است. آنتوان گریزمن نیز با انتشار توئیتی نوشت: «برای فرانسه ام درد می کشم.»

وزیر کشور فرانسه درخواست منتقدان عملکرد پلیس برای برکناری دیدیه لالمان، فرماندار پاریس را رد کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین