کد خبر: ۶۸۲۷۰۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶

منصوریان: از عملکرد خودم رضایت ندارم

سرمربی تیم فوتبال تراکتور گفت: از عملکرد خودم رضایت ندارم، چرا که بچه‌ها جان‌فشانی کردند و زحمت کشیدند.
منصوریان: از عملکرد خودم رضایت ندارم
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا منصوریان، سرمربی تیم فوتبال تراکتور در نشست خبری پس از دیدار با سپاهان که با شکست یک بر صفر تیمش همراه بود، اظهار داشت: به تیم سپاهان تبریک می‌گویم که به خواسته و 3 امتیاز مورد نظرش رسید.

وی افزود: ما بازی را خیلی خوب شروع کردیم و مدنظرمان بود که از کار تاکتیکی کرنر و ضربات کاشته خیلی سریع به گل برسیم. در موقعیت گل هم قرار گرفتیم اما نتوانستیم توپ‌های‌مان را به گل تبدیل کنیم.

سرمربی تراکتور ادامه داد: بعد از 15 دقیقه اول باز هم موقعیت‌های خوبی روی ضربات ایستگاهی و کاشته به دست آوردیم که به نتیجه دلخواه نرسیدیم.

منصوریان با اشاره به عملکرد تیمش در نیمه نخست خاطرنشان کرد: در مجموع در نیمه نخست بعد از آن ضربه سپاهان، این تیم نسبت به ما برتری داشت و به نظرم در روند کنترل تیم ما خیلی تأثیرگذار بوده و بهتر از ما کار کردند اما در شروع نیمه دوم با توجه به اینکه بخشی از تیمی که امروز بازی می‌کرد، سال گذشته سابقه بازی با سیستم 4 دفاع و یک هافبک دفاعی را با من در ذوب‌آهن داشتند، سیستم‌مان را عوض کرده و مدیریت بازی را بر عهده گرفتیم. بازی را خیلی خوب کنترل می‌کردیم و بچه‌های‌مان خیلی خوب بازی کردند.

وی افزود: تک موقعیت‌هایی در نیمه دوم روی ارسال سعید مهری و میلاد فخرالدینی داشتیم. طبیعی بود که سپاهان برای حفظ گل زده عقب بنشیند و از گل خود دفاع کند. اواخر بازی هم یک توپ نمی‌دانم به دست بازیکن حریف خورد یا نه؟! اما فکر می‌کنم در دقیقه 90 یا 91 از زاویه‌ای که دیدم توپ به دست بازیکن حریف برخورد کرد و بچه‌هایمان هم اعتراض کردند.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور با اشاره به مشکل تیمش در امر گلزنی گفت: در مجموع ما در اوایل و اواخر بازی همچنان در اتمام موقعیت دچار مشکل هستیم و مسیری جز زحمت، زحمت، زحمت و تلاش و تلاش نداریم تا بتوانیم این مشکل را رفع کنیم.

منصوریان ادامه داد: در مجموع نسبت به دو بازی گذشته آن‌قدر که بچه‌های ما خیلی خوب کار کردند رضایت کمتری دارم. در وهله اول از عمکرد خودم رضایت ندارم چرا که بچه‌ها جان‌فشانی می‌کنند و زحمت می‌کشند. از مجموعه خودمان انتظار بیشتری داشتم اول هم از خودم. حریف در نیمه دوم و عقب زمین خودش خیلی خوب کار کرد.

وی در مورد حضور مربیان بومی در کادر فنی تراکتور خاطرنشان کرد: ما زیاد در این مباحث نیستیم که مربی بومی یا غیربومی باشد. همه ایران سرای کسی است که به خاک وطنش علاقه‌مند است و به آن احترام می‌گذارد. مربی که سال گذشته در کنار آقای الهامی حضور داشت و فکر می‌کنم با توجه به سابقه‌اش از فوتبال تبریز شناخت دارد و بهترین نفری است که ما می‌توانستیم در کادر فنی‌مان داشته باشیم. آقای علی مرادی با همه مربی‌ها کار کرده و تجربیات و فلسفه تیم‌ها را به ما گفته است. بحث خودخواهی نداریم و اعتقاد دارم که هر آدمی بتواند در تبریز به گروه فنی ما کمک کند، قدمش روی چشم ما است.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور افزود: به آقای آذرنیا که بزرگ‌تر ما است، مخصوص گفته‌ایم که اگر می‌بینند در برخی حوزه‌ها کمبود داریم، به ما تذکر بدهند. اگر هم صلاح می‌دانند کسی به کادر فنی اضافه شود، بگویند. روی این مسئله حساسیت و دغدغه‌ای نداریم که همه اعضای کادر فنی از تهران، اصفهان، مشهد یا تبریز باشند. دغدغه اول و آخر ما حفظشان و اعتبار هوادار و باشگاه‌مان است.

منصوریان در مورد تغییر تاکتیک تیمش گفت: ما در نیمه دوم این بازی با 4 دفاع و یک هافبک دفاعی بازی کردیم اما لایه‌های دفاعی تیم حریف خیلی بسته بود. قبل از بازی هم گفته بودم که از نظر فیزیکی در این بازی به فرم ایده‌آل می‌رسیم. فرم ایده‌آل از نظر من این است که بتوانیم از تک موقعیت‌هایمان به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: خیلی از مسابقات امسال دیگر مثل قبل نیست که پرشورها بتوانند 2 گل را به 3 گل یا 3 گل را به 4 گل تبدیل کنند. چون فشار جمعیتی وجود ندارد. اکثر تیم‌ها با یک گل، یک ضربه کاشته و پنالتی به نتیجه ایده‌آل می‌رسند. ما باید خیلی سریع به گل برسیم چون همان‌طور که گفتم، امسال مثل سال‌های پیش نیست و اکثر بازی‌ها تک‌گل هستند. وقتی تیمی به گل می‌رسد، به سختی می‌توانید آن را از لاک دفاعی خارج کنید.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور با اشاره به تأثیر کرونا در فضای فوتبال و مسابقات گفت: در مجموع، در دوران کرونا فضای فوتبال ما به این نحو است که انگار بازی دوستانه سطح بالا برگزار می‌کنیم چرا که بدون هوادار و تماشاگر هستیم. انگار یک بازی مدرن دوستانه انجام می‌دهیم، بنابراین باید خیلی مواظب باشیم چون وقتی گل می‌خوریم، حریفان به خاطر نبود فشار هوادار، می‌تواند به راحتی از فشارهای روحی و روانی فرار کند.

منصوریان افزود: بازی ما با سپاهان، یک بازی بسیار فشرده و نزدیک است چرا که دو تیم هم‌سطح و مدعی هستند. ما متأسفانه در هفته گذشته دو بازیکن را به دلیل کرونا و دو بازیکن را به دلیل مصدومیت در زمین چمن مصنوعی از دست دادیم. ما در خط دفاعی تیکدری و خانزاده را از دست دادیم. نفرات جایگزین هم بسیار خوب بودند اما زمان می‌خواهد تا به ریتم و آهنگ نفرات قبلی برسند. سعید مهری هم دیشب و بعد از منفی شدن تست به اردوی تیم اضافه شد.

وی با اشاره به تأثیر بازی سپاهان در برنامه‌های هجومی تراکتور گفت: خیلی از زمان‌ها می‌بینید در یک بازی که می‌تواند برای شما ایده‌آل باشد، با نحوه بازی حریف، سیستم شما به هم ریزید. امروز سپاهان شکل حمله ما را به هم زد. در خیلی از بازی‌ها نمی‌توانید به ایده‌آل خودتان برسید اما با توجه به اینکه بازیکنان مباحث تاکتیکی را به خوبی انجام می‌دادند و سپاهان هم جانانه از گل زده‌اش دفاع می‌کرد، توپ و میدان خیلی از زمان‌های بازی در دست ما بود.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور در پاسخ به اینکه تیمش در امر گلزنی مشکل دارد، خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم بگوییم که مشکل ما نبود یک مهاجم شش‌دانگ است، بلکه تمام کردن موقعیت مهم است. خیلی از زمان‌ها حتماً نباید مهاجم گل بزند، بلکه هافبک‌ها کار را تمام می‌کنند. ما دچار مشکل کمبود مهاجم شش‌دانگ نیستیم بلکه دچار مشکل در اتمام موقعیت هستیم.

منصوریان افزود: در خیلی از فرصت‌هایی که ما به دست می‌آوریم، مهاجمان برای هافبک‌ها موقعیت‌سازی می‌کنند. اما فرقی ندارد، اگر خط هافبک یا مهاجم توپ را به گل تبدیل نکند، در هر حال مشکل گلزنی به اسم مهاجمان نوشته می‌شود اما نمی‌توانیم تمام مشکلات را از مهاجمان ببینیم.

وی ادامه داد: در تیم ما عباس‌زاده رفته‌رفته به فرم بدنی ایده‌آل و آمادگی لازم می‌رسد. اسدی هم امروز برای نخستین بار به زمین رفت چرا که در تمرینات فوق‌العاده بود و هم یک شوک برای حمزاوی بود تا بداند رقیب دارد. ما می‌توانیم به شرط آماده بودن عباس‌زاده از زوج او و حمزاوی در خط حمله استفاده کنیم. اما باز هم نمی‌توانیم بگوییم که حتماً باید مهاجمان ما باید گل بزنند.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور خاطرنشان کرد: فوتبال امروز دنیا شناور است، برای همین هم هافبک‌ها بیشترین گل را می‌زنند. با این حال در تمام‌کنندگی دچار مشکل هستیم و منکر این موضوع نیستم. در اکثر تیم‌هایی که حضور داشتم، فوتبال یک ضرب، دو ضرب بازی کرده و فوتبال مالکانه بسیار علاقه دارم.

منصوریان با اشاره به نتایج نامناسب تیم‌هایش در هفته‌های اول گفت: در دوران مربیگری‌ام نکته‌ای وجود دارد. هفتمین سال است که لیگ را آغاز می‌کنیم و در هر 7 سال در 3-4 هفته اول دچار مشکل می‌شویم. چه با استقلال، چه با نفت و ذوب‌آهن که در اوایل تا به فرم ایده‌آل برسیم موقعیت‌سوزی داریم و وقتی فرم و ریتم لازم را به دست می‌آوریم، به بردهای متوالی دست پیدا کرده و به اوج می‌رسیم. امسال هم خیلی تلاش کردم با اساتید و مشاوران بزرگی که کمکم می‌کنند و باعث شدند امروز به عنوان مربی روبه‌روی شما بنشینم، پیش از فصل جلسات مختلفی برگزار کردیم تا این مشکل را رفع کنیم. این عیبی است که متأسفانه چند سال است که با من همراه بوده است.

وی با اشاره به انتظارات هواداران تیمش اظهار کرد: امروز شرمنده هواداران تراکتور شدیم. اگر فضای کرونا نباشد، واقعاً در بخشی بیشتر از بازیکنان به یار دوازدهم احتیاج داریم. ورزشگاه به این بزرگی خالیِ خالی است و انگار بازی دوستانه سنگین انجام می‌دهیم. قبل از اینکه سرمربی ذوب آهن شوم، این تیم در ورزشگاه یادگار امام (ره) 4 گل از تراکتور خورد در حالی که در نیمه اول یک بر صفر پیش بود. فقط و فقط فشار جمعیت تیم ذوب‌آهن را به عقب برد چرا که تماشاگران در نیمه دوم مدام تراکتور رو تشویق می‌کردند. ما این فشار را نداریم. از خدا می‌خواهم واکسن این ویروس هر چه سریع‌تر به کشورمان برسد و هواداران را روی سکوها ببینیم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور ادامه داد: بعد از گل خوردن برای چند دقیقه تیممان به هم ریخت. توقعی برای خودمان قائل هستیم که این امروز انجام نشد و شرمنده هواداران خوبمان شدیم. وقتی تیمم شکست می‌خورد، روزهای خیلی بدی را می‌گذرانم و هم در تمرین روی این مسئله خیلی فکر می‌کنم. امیدوارم در هفته آینده از این خط سیر چند هفته اول عبور کنیم و هم اولین 3 امتیاز را برای تیم‌مان به دست بیاوریم.

منصوریان در خصوص اینکه تیمش در کورس قهرمانی خواهد بود یا خیر خاطرنشان کرد: قطعاً در کورس قهرمانی هستیم. هفته‌های اول بهترین موقعیت برای جمع کردن امتیاز است اما زمانی که در تیم‌هایم استارت زدیم شرایط بدی در هفته‌های اول داشتیم با این حال خودمان را به سرمنزل مقصود می‌رسانیم چون دستمان خیلی پر است.

وی ادامه داد: نکته‌ای که تیم ما دارد و بیشتر از کار تاکتیکی به این مسئله امیدوارم هستم و علاقه دارم، این است که تیم‌مان مثل یک خانواده است و جدا از اینکه کار تمرینی انجام می‌دهیم، مثل یک خانواده پشت سر هم هستیم. به خصوص کاپیتان‌ها و بزرگ‌ترهای تیم شکل رختکن و تمرینات را خیلی خوب درست کرده‌اند. قطعاً به هواداران می‌گوییم که به راحتی در کورس قهرمانی خواهیم بود و نگران هیچ‌چیز نباشند.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور در پایان گفت: قطعا از خودم راضی نیستم اما از بازیکنان راضی هستم چون من هدایت این کشتی را بر عهده دارم و از باخت راضی نیستم. درست است که هواداران در ورزشگاه نیستند اما هر کس که می تواند به زبان ترکی صحبت کند، می تواند از ما طلبکار باشد. امروز جوانان خوبمان را به من و اشتباه سرمربی‌شان ببخشند. قول می‌دهیم با توان وجود از پرچم تیم‌مان دفاع کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین