کد خبر: ۶۸۲۷۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

توصیه وزیر به حضوری شدن کلاس اولیها بعد از تعطیلات دوهفته ای

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برخی مشکلات اخیر شبکه شاد گفت: یک بخشی مربوط به زیرساخت فنی و بخش دیگر مربوط به کاستی های نرم افزاری است که شناسایی شده و در حال ترمیم است. این کار با توسعه زیرساخت ها و رفع اشکالات فنی در حال انجام است و تیم مسئولین فنی به ما نوید داده اند که در یکی دو هفته آینده این مشکل هم برطرف خواهد شد.
توصیه وزیر به حضوری شدن کلاس اولیها بعد از تعطیلات دوهفته ای
آفتاب‌‌نیوز :

محسن حاجی میرزایی صبح امروز در برنامه تلویزیونی شبکه پنجم سیما با بیان اینکه در دوران کنونی روش آموزش، نقش خانواده و دانش‌آموز، روش ارزشیابی و ارتباط گرفتن دانش‌آموز با معلم و همچنین معلم با دانش‌آموز تغییر کرده است گفت: روش نظارت مدیران بر انجام ماموریت‌های مدرسه نیز تغییر کرده و تمامی اینها در این شرایط متفاوت برای آموزش و پرورش رقم خورده است.

وی افزود: آموزش در شرایط کرونا، آموزش در بحران است؛ بحران یعنی اینکه حال هیچکس حال طبیعی نیست و همه در این شرایط ویژه و نگران، کار را دنبال می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کار کردن در این شرایط برای همه سخت و پیچیده است گفت: همه تلاش ما این است که محیط کار مناسبی را برای همکاران خود مهیا کنیم و ماموریت خود را به درستی انجام دهیم. به دنبال این هستیم که دانش‌آموزان در این شرایط آسیب نبینند و محتوای آموزشی به درستی به آنها منتقل شود تا افت تحصیلی پیدا نکنند و ترک تحصیل نیز نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به پیشینه و دلایل راه اندازی شبکه شاد گفت: ایجاد مجموعه ای با توانمندی ارائه خدمت به همه دانش آموزان و معلمان کار قابل توجهی بود. شرکت همراه اول زیرساخت های شبکه شاد را فراهم کرد و بهترین متخصصان ایرانی امروز درگیر کار روی شبکه شاد هستند و می توانند شهادت دهند هر روز وضعیت بهتری را نسبت به روز قبل تجربه کرده ایم.

حاجی میرزایی با اشاره به مشکل کنونی شبکه شاد گفت: یک بخشی مربوط به زیرساخت فنی و بخش دیگر مربوط به کاستی های نرم افزاری است که شناسایی شده و در حال ترمیم است. این کار با توسعه زیرساخت ها و رفع اشکالات فنی در حال انجام است و تیم مسئولان فنی به ما نوید داده اند که ظرف یکی دو هفته آینده این مشکل هم برطرف خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره استمداد از بخش های بیرونی آموزش و پرورش گفت: از مجموعه های دیگر کمک خواسته بودیم اما یکی از مطالبات ما فراهم کردن محیط ایزوله برای دانش آموزان بود. ما از پیام رسان های داخلی تضمین خواسته بودیم که باید تحت تست هایی قرار می گرفتند اما نپذیرفتند و ناگزیر شدیم شاد را راه اندازی کنیم.

وی افزود: حتی هفته های اول، پنج پیام رسان داخلی را هم معرفی کرده بودیم اما به سرعت متوجه شدیم که توانایی لازم را برای ارائه این سرویس ندارند. اینستاگرام، واتساپ و غیره همه خارجی هستند اما تنها اپلیکیشن بومی با این حجم کاربر، شاد است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شاد یک بستر گسترده است و خطاها و کاستی هایش زود آشکار می شود اظهار کرد: شاد در همه خانه ها حضور دارد و هر خانواده ای می داند کار ما چگونه است.

حاجی میرزایی به برقراری ۶۰۰ هزار ارتباط زنده در شبکه شاد در هر روز اشاره کرد و گفت: در برخی ساعات روز ترافیک بالایی داریم که ساعات کلاسی را در ساعات مختلف روز تقسیم کردیم تا بار ترافیک توزیع شود و پاسخگویی با مشکلات کمتری روبرو باشد.

امکان تهیه ابزار هوشمند برای دانش آموزان را نداریم

وی با اشاره به اینکه اکنون در شاد این امکان فراهم است که دو یا سه فرزند بتوانند با یک گوشی وارد شبکه بشوند؟ گفت: اما درباره اینکه عده‌ای اکنون ابزار هوشمند ندارند، امکان تامین آن از ناحیه ما نیست چرا که نیازمند واردات و تامین ارز است. البته تهیه ابزار هوشمند به همت خیرین در حال انجام است و در بودجه سال ۱۴۰۰ نیز پیش بینی‌هایی برای این امر انجام شده است.

امتحانات دانش آموزان حضوری است مگر اینکه متخصصان بهداشت اجازه ندهند

وزیر آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات نیز گفت: ترجیح ما آموزش حضوری است. اصل بر برگزاری امتحانات به صورت حضوری است زیرا از وقتی که ارتباط ما با دانش‌آموز مجازی شده باید میزان فراگیری او از درس برای ما مشخص باشد، لذا امتحان حضوری است مگر اینکه در زمان امتحانات با وضعیتی مواجه شویم که متخصصان امر بهداشت اجازه این موضوع را ندهند.

توصیه می کنیم بعد از تعطیلی دوهفته ای آموزش کلاس اولی ها حضوری شود

حاجی میرزایی افزود: به محض خارج شدن از این تعطیلی دوهفته ای به خانواده‌ها توصیه آموزش حضوری به ویژه برای کلاس اولی ها را داریم و خود ما بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه لایحه رتبه بندی به دولت ارائه شده گفت: اعتباری نیز در بودجه ۱۴۰۰ برای آن پیش بینی شده و امید است سال آینده این لایحه اجرا شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
کریم محمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
1
یاد شب های برره بخیر حرف فقط حرف خودشه نه به تعطیلی کشور نه به این اظهار نظر .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
باز این شروع کرد حرف زدن.
ما فرزندانمان را به هیچ عنوان به مدرسه نمی فرستیم.
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
0
0
تاواکسن نزنند بچه هانباید مدرسه بروند وزیر محترم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین