کد خبر: ۶۸۲۸۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
معاون کل وزارت بهداشت اعلام کرد

وضعیت کرونا در کشور با گذشت یک هفته از اعمال محدودیت‌های سختگیرانه

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت کرونا در کشور بعد از گذشتن یک هفته از اعمال محدودیت ها، گفت: طی این مدت درون‌دادهای سیستم مقابله با کرونا کاهش خوبی داشته اند.
وضعیت کرونا در کشور با گذشت یک هفته از اعمال محدودیت‌های سختگیرانه
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر ایرج حریرچی درباره وضعیت فعلی کرونا در کشور، گفت: در یک هفته اخیر که پروتکل ها و محدودیت ها از سوی مردم رعایت شده است، شاهد هستیم که درون‌دادهای سیستم مقابله با کرونا کاهش خوبی داشته اند. به عنوان مثال کاهش قابل توجه رفت و آمدها چه در سطح درون شهری، چه در سطح برون شهری و چه در ساعات مختلف شبانه روز را شاهد هستیم. همچنین حضور و تماس اجتماعی مردم که منجر به نقض فاصله گذاری اجتماعی می شود نیز به میزان قابل توجه و چشمگیری کاهش یافته است و رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی، به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

حریرچی ادامه داد: با توجه به تجربه ای که در ۸۹ شهرستان در زمینه اعمال محدودیت ها داشتیم و به ترتیب با تصویب ستاد ملی کرونا، در ۴۳ و ۴۶ شهرستان، تعطیلی های مشابهی با شدت کمتر را در اوایل و اواسط ابان ماه تجربه کردیم، خوشبختانه اکثر این شهرها از وضعیت قرمز بیرون رفته و به وضعیت نارنجی و زرد بدل شدند.

حریرچی تاکید کرد: بر این اساس امیدواریم شهرهایی که اکنون قرمز بوده و از هفته قبل مشمول محدودیت ها شده اند، این وضعیت را تجربه کنند.

حریرچی درباره هزینه های مستقیم و غیرمستقیم کرونا نیز گفت: کرونا به جز بیماری، بستری و مرگ و میر، هزینه هم دارد که شامل هزینه های مستقیم و غیرمستقیم است.

وی افزود: در بیمارستان های دولتی حداقل ۹۰ درصد هزینه ها را پوشش داده و حتی اگر فردی تحت پوشش بیمه نباشد، او را روی تخت بیمه می کنیم و ۹۰ درصد هزینه هایش را پوشش می دهیم، مراکز سرپایی به حدود ۵۰۰۰ مرکز در حال گسترش هستند و در تمام این مراکز سرپایی، تست و دارو برای مراجعین رایگان خواهد بود. هرچند که با کمک بسیج و ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، وسایل پیشگیری نظیر ماسک و ... ارائه دادیم و این اقدام به سمت ارزانی پیش رفته اند، اما با این حال هنوز هزینه هایی در این زمینه وجود دارد که برای مردم گران تمام می شود. به عنوان مثال هزینه‌های مستقیم بیمارانی که مستقیما به بخش خصوصی مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه اگر کسی وسع مالی مراجعه به بخش خصوصی را ندارد، به بیمارستان دولتی مراجعه کند، گفت: ما در بیمارستان دولتی هیچ بیماری را پس نفرستاده و برنمیگردانیم. در حوزه سرپایی هم افرادی که وسع مالی ندارند که متاسفانه با توجه به شرایط اقتصادی تعداد این افراد زیاد است، حتما به مراکز دولتی برای درمان مراجعه کنند.

وی درباره هزینه های غیرمستقیم کرونا نیز گفت: به عنوان مثال در زمینه وسایل حفاظتی، ماسک و... هزینه‌هایی برای مردم وجود دارد. از طرفی اکنون با تورم زیادی که ایجاد شده، با اضافه شدن هزینه های مردم، محدود شدن سبد هزینه خانوار و انتقال عمده هزینه خانوار به مواد خوراکی و مسکن، هزینه های دیگر تحت فشار قرار گرفته و در آن ها رکود ایجاد می شود. قربانی اول این موضوع هم معمولا حوزه بهداشت و درمان است. به طوری که مردم مجبور می شوند از هزینه های بهداشت و درمان خود بکاهند.

وی گفت: البته ما در طرح شهید سلیمانی بحث تمرکز بر اقشار آسیب پذیر را آغاز کرده ایم که بسیج، هلال احمر، گروه های جهادی و سمن ها در این زمینه پیش قدم شدند. در عین حال از مردم هم می خواهم که کمک بیشتری به یکدیگر کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
کدوم کاهش
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین