کد خبر: ۶۸۲۸۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
شمار جانباختگان کووید۱۹ در ایران به ۴۷ هزار و ۴۸۶ نفر رسید

آمار کرونا در ایران، ۸ آذر ۹۹/ شناسایی ۱۳۴۰۲ بیمار و ۳۹۱ فوتی جدید

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۳۹۱ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۷ هزار و ۴۸۶ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.
آمار کرونا در ایران، ۸ آذر ۹۹/ شناسایی ۱۳۴۰۲ بیمار و ۳۹۱ فوتی جدید
آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری روز شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (هشتم آذر ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۴۰۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۸۲۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۳۵ هزار و ۷۹۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۶۴۸ هزار و ۸۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۸۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶ میلیون و ۳۸ هزار و ۵۵۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

بیشترین مرگ کرونا در استانهای یزد، سمنان و خراسان جنوبی

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: میانگین بروز هفتگی ابتلا به کووید۱۹ در هفته گذشته به ۲۰ نفر به ازای هر صدهزار نفر رسید و بیشترین میزان ابتلا در استانهای ایلام، یزد، سمنان،کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی گزارش شد. همچنین میزان میانگین موارد مرگ ناشی از این بیماری نیز در هفته گذشته در کشور به ۴۰ نفر در هر یک میلیون نفر رسید و بیشترین میزان مرگ نیز در استانهای یزد، سمنان و خراسان جنوبی بود.

وی گفت: موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ در دنیا از مرز ۶۲ میلیون نفر گذشت و تعداد جانباختگان این بیماری نیز از یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر فراتر رفت. با توجه به اینکه این بیماری هنوز هیچ واکسن و داروی تایید شده ای ندارد، همچنان مهمترین راه مقابله با این بیماری رعایت اصول بهداشتی و خودمراقبتی است. امیدواریم با افزایش انگیزه و همکاری مردم در رعایت توصیه های بهداشتی و همکاری مطلوب دستگاهها و نهادهای متولی و مسئول در اجرای محدودیت ها شاهد توقف شیوع بالا و گسترده این بیماری در آینده نزدیک باشیم.

آمار مرگ کرونا در ایران از ۱۰ آبان به بالای ۴۰۰ نفر رسید و بعد از حدود یکماه دوباره به زیر ۴۰۰ نفر کاهش یافت.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ ( فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تایید کرد.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۶۲ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۴۵۰هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر گرفتن نسبت جمعیت نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا بیش از ایران بوده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه و سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس دچار بیماری خفیف می شوند.

محدودیتهای جدید کرونایی از شنبه اول آذر در ۴۴۸ شهر شامل ۱۶۰ شهر با وضعیت قرمز، ۲۰۸ شهر با وضعیت نارنجی و ۸۰ شهر با وضعیت زرد به مدت دو هفته اجرا می شود.

بر اساس این محدودیت ها مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل می شوند، ادارات دولتی در حد تعطیل و با حداقل کارکنان فعالیت می کنند، تردد بین شهری با خودروهای پلاک غیر بومی ممنوع است و هر گونه تردد با خودرو از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای قرمز ممنوع است. با اجرای این محدودیت ها ۸۷ شهر از وضعیت قرمز کرونا خارج شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
1
وقتی آمار کرونا 50 نفر بود خیلی ناراحت بودم و می خواستم به صفر برسد هیچوقت فکر نمی کردم زمانی برسد که آمار 390 نفر که کمتر از تعداد فوتی های اخیر است باعث خوشحالی ام شود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین