کد خبر: ۶۸۲۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴

تداوم تظاهرات در فرانسه در اعتراض به قانون امنیتی جدید

منابع خبری از تداوم تجمعات مردمی در برخی شهرهای فرانسه در اعتراض به قانون امنیتی جدید دراین کشور خبر دادند.
تداوم تظاهرات در فرانسه در اعتراض به قانون امنیتی جدید
آفتاب‌‌نیوز :

منابع خبری روز شنبه از تداوم اعتراض‌ها در فرانسه علیه قانون جدید امنیتی در این کشور خبر دادند.

وبگاه شبکه خبری «ال بی سی» گزارش داد که تظاهراتی در این کشور در شهرهای مختلف در حال انجام است. این در حالی است که روز جمعه معترضان در شهرهای «نانت»، «تولوز»، «پاریس» و چند شهر دیگر اعتراض خود را به قانون امنیتی جدید نمایش دادند.قانون امنیتی جدید که در پی تصویب در مجلس منتظر تصویب سناست، انتشار تصاویر نیروهای پلیس را جرم و برای آن جریمه نقدی و مجازات زندان در نظر گرفته است.

گروه‌های مدنی و اصحاب رسانه‌ها نگرانند که این اقدام مانع آزادی مطبوعات شود و اجازه دهد وحشیگری پلیس برملا نشده و مجازات نشود. به تازگی ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن پلیس پاریس یک شهروند سیاه پوست را مورد ضرب و جرح قرار می‌دهد. «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز روز جمعه در واکنش به این تصاویر ویدئویی گفت،این تصاویر باعث شرمندگی ماست.

ماده 24 لایحه جدید انتشار تصاویر نیروهای پلیس را جرم تلقی می‌کند و هر کس که مجرم شناخته شود یک سال زندان و 45000 یورو جریمه نقدی به همراه دارد. منتقدان این قانون را اقتدارگرا معرفی کرده اند، زیرا می ترسند این قانون مبهم اعمال شود.

نخست وزیر فرانسه نیز روز جمعه اعلام کرد که کمیسیونی را برای بازنویسی ماده 24 تعیین خواهد کرد، اما پس از عصبانیت سیاستمداران از گفته‌های خود عقب نشینی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین