کد خبر: ۶۸۲۸۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳

مقام ارشد انصارالله: پاسخ ایران به ترور فخری زاده، قانونی و مشروع است

"محمد البخیتی" عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن شنبه شب در واکنش به ترور "محسن فخری زاده" شهید صنعت دفاعی کشورمان گفت: پاسخ ایران به این ترور مشروع و قانونی خواهد بود و تمام جهانیان آن را به رسمیت خواهند شناخت.
مقام ارشد انصارالله: پاسخ ایران به ترور فخری زاده، قانونی و مشروع است
آفتاب‌‌نیوز :

البخیتی با اشاره به این که رژیم صهیونیستی تنها دست به ترور دانشمندان در ایران نزده است، بدون نام بردن از فردی گفت: ترور دانشمندان از سوی اسرائیل تنها به ایران محدود نمی‌شود؛ بلکه تمامی کشورهای عربی را شامل می‌شود

این مقام انصارالله یمن افزود: همگان [به زودی] خواهند فهمید که عادی‌سازی روابط با اسرائیل هیچ دستاوردی به دنبال نخواهد داشت.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز نیز به نقل از یک نماینده ایالات متحده و دو مقام اطلاعاتی اعلام کرده که اسرائیل پشت این حمله است. با این حال مشخص نیست که آیا دولت ایالات متحده از پیش مطلع شده است یا خیر، اما تل‌آویو و واشنگتن دو متحد نزدیک به یکدیگر هستند.

در همین حال گزارش‌هایی در رسانه‌های آمریکایی مبنی بر انتقال یک واحد دریایی آمریکا به خلیج فارس منتشر شده که ادعا می شود با خروج نظامیان این کشور از افغانستان مرتبط است.

تروریستهای بیگانه عصر جمعه هفتم آذر ماه جاری با کمین در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند در مسیر خودروی حامل "محسن فخری‌زاده" رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران طی عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری‌زاده مورد حمله قرار گرفت و پس از آن یک دستگاه خودرو نیسان در فاصله ۱۵ متری خودروی حامل وی منفجر شد.

فخری‌زاده در اثر این تیراندازی‌ و انفجار به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده، در بیمارستان به شهادت رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین