کد خبر: ۶۸۲۹۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹

کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بلقیس نجات یافتند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: سه کوهنورد اهل استان‌های گلستان و زنجان که روز پنجشنبه در هوای برفی برای صعود به کوه سه‌هزار و ۳۵۰ متری بلقیس به شهرستان تکاب سفر کرده ‌و در ارتفاعات این کوه مفقود شده بودند، پس از ١٢ ساعت جست و جو نجات یافتند.
کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات بلقیس نجات یافتند
آفتاب‌‌نیوز :

امیر جعفرزاده افزود: این کوهنوردان عصر روز پنج‌شنبه سه روز قبل با وجود هوای برفی و کولاکی به ارتفاعات کوه بلقیس شهرستان تکاب صعود کردند که در ادامه، گرفتار کولاک شده و ارتباط آن‌ها قطع شده بود.

وی بیان کرد: ٢ تیم شامل امداد و نجات کوهستان هلال احمر و هیات کوهنوردی تکاب بلافاصله پس از اطلاع از مفقود شدن این کوهنوردها وارد عمل شده و از ساعت هشت صبح روز شنبه عملیات جستجو برای یافتن آن‌ها را آغاز کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تیم‌های امداد و نجات کوهستان برای یافتن این کوهنورها از چند مسیر مختلف به ارتفاعات کوه بلقیس صعود کردند که اوایل شامگاه شنبه موفق به پیدا کردن و نجات کوهنوردان شدند.

جعفرزاده با اشاره به خطرآفرین بودن صعودهای زمستانی در شرایط جوی نامناسب اضافه کرد: صعود بدون هماهنگی این تیم با واحد امداد و نجات هلال احمر و هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی، عامل اصلی برای مفقودی کوهنوردان بوده است.

کوه بلقیس با سه هزار و ۳۵۰ متر ارتفاع در ۵۰ کیلومتری تکاب در محدوده بخش تخت سلیمان واقع شده و از قله‌های مرتفع منطقه به شمار می‌رود.

تکاب از شهرهای سردسیر و کوهستانی کشور است که در جنوب آذربایجان‌غربی قرار گرفته و زمستان‌هایی سخت و طاقت‌فرسا دارد.

طی پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، بارش سنگین برف در جنوب و مرکز آذربایجان غربی به ویژه شهرستان تکاب موجب بسته شدن بسیاری از راه های روستایی به ویژه مسیرهای کوهستانی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین