کد خبر: ۶۸۲۹۹۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱

حمله انتحاری به غزنی و زابل؛ ۳۰ نفر کشته و حدود ۵۰ نفر زخمی شدند

رئیس شفاخانه غزنی گفته که ۳۰ کشته و ۲۸ زخمی تاکنون به مراکز درمانی منتقل شده‌اند که همه نظامیان هستند.
حمله انتحاری به غزنی و زابل؛ ۳۰ نفر کشته و حدود ۵۰ نفر زخمی شدند
آفتاب‌‌نیوز :

مقام‌های امنیتی در ولایت غزنی حمله با یک خودروی بمب گذاری شده را به یک پایگاه ارتش ملی در منطقه "قلعه جوز" در حومه شهر غزنی تایید کرده است. باز محمد همت، رئیس شفاخانه غزنی گفته که ۳۰ کشته و ۲۸ زخمی تاکنون به مراکز درمانی منتقل شده‌اند که همه نظامیان هستند.

در حمله انتحاری دیگر در ولایت زابل در همسایگی غزنی یک نفر کشته و دستکم ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند که به گفته مسئولین هدف رئیس شورای ولایتی زابل بوده است.

واحدالله جمعه زاده، سخنگوی والی غزنی به محمد پاکنیا خبرنگار بی‌بی‌سی در این ولایت گفته که این حمله با خودرو نظامی نوع هموی انجام شده است. او گفته که هدف یک واحد ارتش در نزدیکی "قلعه جوز" در حومه شهر بوده است. به گفته او در این محل بیشتر نیروهای کماندوهای ارتش مستقر بودند و این حمله به گفته او تلفات دارد ولی تاکنون آمار دقیق آن مشخص نیست.

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله/کشور نیز گفته است که فرد انتحاری خودری مملو از مواد انفجاری خود را در مسیر ولسوالی "ده یک" غزنی منفجر ساخته است.

به گفته او، این حمله حوالی ساعت هفت و نیم صبح امروز(یکشنبه ۹ قوس/آذر) رخ داده است. او در مورد هدف حمله چیزی نگفته است.

نصیر احمد فقیر، رئیس شورای ولایتی غزنی نیز به بی‌بی‌سی گفت که این انفجار حوالی ساعت ۸ به وقت محلی رخ‌داده که تاکنون براساس گزارشها ۲۶ نفر کشته ۱۷و نفر زخمی شدند.

وزارت دفاع افغانستان نیز با نشر خبرنامه‌ای گفت که انتحار کننده با خودرو مملو از مواد انفجاری در نزدیکی یکی از پایگاه‌های نیروهای امنیتی افغانستان در "قلعه جوز" ولسوالی "ده یک" ولایت غزنی منفجر شده است. به گفته این وزارت انتحار کننده قصد داشت خودش را به داخل پایگاه برساند که قبل از رسیدن به هدف شناسایی و در تیراندازی نیروهای امنیتی در نزدیکی پایگاه منفجر شد.

این وزارت گفته که در این حمله ۱۰ نفر از سرباز ارتش افغانستان کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

رهبری وزارت دفاع ملی از بارگاه ایزدمنان به شهدا بهشت برین و به زخمی های شفای عاجل استدعا دارد و به بازمانده های شان صبر جمیل می‌طلبد.

منطقه قلعه جوز که این رویداد در آن رخ داده در حدود ۱۲ کیلومتری جنوب شرق شهر غزنی موقعیت دارد و در مسیر ولسوالی ده یک است. ده یک از ولسوالی‌های ناامن غزنی است که حدود یک سال شده مرکز آن به دست دولت افتاده اما طالبان در اکثریت مناطق دیگر آن فعال اند.

در این منطقه قبلا یک پایگاه پلیس نظم عامه موقعیت داشت که اکنون در اختیار نیروهای ارتش ملی است. محل مورد حمله نظامی بوده و غیرنظامیان دورتر از آن زندگی می‌کنند.

در ولایت زابل در همسایگی غزنی نیز حمله انتحاری با یک خودرو بمب گذاری شده یک نفر کشته و دستکم ۲۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. به گفته حکمت الله کوچی، فرمانده پلیس زابل هدف این حمله، عطا جان حق بیان، رئیس شورای ولایتی زابل بوده است.

گل اسلام سیال، سخنگوی والی زابل گفته که این انفجار صبح امروز زمانی که آقای حق بیان از خانه به سوی دفتر در حال حرکت بود، رخ‌داده است. او گفته که علاوه بر آقای حق بیان، دو محافظ او، با شماری از کودکان و زنان نیز زخمی شده‌اند که شمار آنان به ۲۱ نفر می‌رسند.

او افزود که این انفجار باعث خسارت مالی و زیادی به مردم شده و تاکنون کسی مسئولیت این حمله را نپذیرفته است.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین