کد خبر: ۶۸۳۰۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
عضو اتاق بازرگانی ایران پاسخ داد

قیمت مرغ در دی ماه چه قدر خواهد شد؟

عضو اتاق بازرگانی ایران می‌گوید آنچه در روزهای گذشته در بازار مرغ رخ داد، یک اتفاق گذرا و موقتی بود و ادامه نخواهد یافت.
قیمت مرغ در دی ماه چه قدر خواهد شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

غلامعلی فارغی اظهار کرد: خوشبختانه در ایران ظرفیت تولید گوشت مرغ به شکل قابل توجهی افزایش یافته و سرمایه‌گذاران مختلفی در این حوزه مشغول به کار هستند اما متاسفانه به دلیل نبود حمایت‌های لازم از سوی دولت بسیاری از این واحدها با فشار مالی و دشواری‌های عملی کار خود را ادامه می‌دهند.

به گفته وی، یکی از اصلی‌ترین فشارهایی که در طول ماه‌های گذشته وجود داشته بحث تامین نهاده‌ها و خوراک طیور در واحدهای مرغداری بوده است و بعضا تاخیر در توزیع آنها یا افزایش قیمتشان، شرایط را برای تولید مرغ دشوار کرده است.

عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تکرار این تجربه در هفته‌های گذشته، بیان کرد: چند هفته قبل با توجه به تاخیر در توزیع کنجاله سویا به مرغداری‌ها، این واحدها از جوجه ریزی جدید خودداری کردند، زیرا در صورت جوجه ریزی، به دلیل نرسیدن غذا، جوجه‌هایشان تلف می‌شدند. همین مسئله باعث محدودیت در توزیع مرغ در بازار شد و اصلی‌ترین علت افزایش قیمت مرغ در روزهای هفته گذشته به شمار می‌رود.

فارغی با بیان اینکه این مشکل در حال حاضر حل شده و بازار مرغ به سمت آرامش حرکت می‌کند، تاکید کرد: بر خلاف برخی شعارها که می‌گویند با افزایش نظارت می‌خواهند قیمت را پایین بیاورند، در واقعیت این گونه است که با تامین شدن کنجاله سویا و افزایش جوجه ریزی، مشکل تامین نیاز بازار حل شده و در حال حاضر نیز قیمت‌ها کاهشی شده‌اند و این روند تا رسیدن به عدد معقول در بازار ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به شرایطی که با آن مواجهیم نمی‌توان پیش‌بینی طولانی مدتی از بازار داشت اما با توجه به براوردهای فعلی، قطعا می‌توان گفت وضعیت بازار مرغ در دی ماه بهتر از ماه جاری خواهد بود و با توزیع مرغ به اندازه نیاز جامعه، قیمت‌ها دیگر افزایشی نمی‌شوند. همچنین لااقل تا پایان سال، مشکلی در زمینه تامین نیازهای بازار و عرضه این محصول در سراسر کشور وجود ندارد.

به گفته فارغی، ظرفیت تولید مرغ در ایران بسیار بالاتر از نیاز فعلی است و با توجه به شیوع کرونا و کاهش جدی مصرف مرغ در مراسم‌ها، فشار بر تولیدکنندگان بالا رفته است. از سوی دیگر مشکلاتی که بعضا در تامین نهاده‌های دامی به وجود می‌آید نیز مزید بر علت شده که گاهی نظم بازار بر هم بریزد اما در حال حاضر با برطرف شدن مشکلات، در کوتاه مدت نگرانی درباره تامین نیاز بازار وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، در هفته گذشته با افزایش ناگهانی قیمت مرغ در بازار و رسیدن قیمت هر کیلوی آن به بیش از ۳۵ هزار تومان، این نگرانی میان مردم به وجود آمد که دسترسی به این کالا دشوار خواهد شد.

در روزهای گذشته دستگاه‌های مختلف دولتی از ورود جدی به این عرصه و برنامه ریزی برای کاهش قیمت مرغ خبر دادند و به نظر می‌رسد قیمت در روزهای اخیر بار دیگر کاهش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
0
0
قطعا بالای پنجاه هزار تومان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین