کد خبر: ۶۸۳۰۲۹
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵

درگذشت یک بازیگر در ۸۵ سالگی

«دیوید پراوز» بازیگر نقش «دارث ویدر» در سه گانه اصلی «جنگ ستارگان» در سن ۸۵ سالگی درگذشت.
درگذشت یک بازیگر در ۸۵ سالگی
آفتاب‌‌نیوز :

 «دیوید پراوز» که در دوران جوانی در رشته ورزشی بدنسازی فعالیت می کرد پیش از دعوت از سوی «جورج لوکاس» برای بازی در سه گانه اصلی «جنگ ستارگان» در نقش های «دارث ویدر» و «چوباکا»، در چندین فیلم در نقش هیولا و یا شخصیت منفی بازی کرده بود.

به گزارش گاردین، او که متولد سال ۱۹۳۵ در بریستول انگلستان بود از ابتدا به ورزش بدنسازی و وزنه برداری علاقه بود و در اوایل دوران جوانی در رقابت های «مستر یونیورس» شرکت کرد و در انجا با چهره هایی چون «آرنولد شوارتزنگر» آشنا شد.

«پراوز» اولین حضور سینمایی خود را در فیلم «کازینو رویال» از مجموعه جیمز باند در سال ۱۹۶۷ تجربه کرد و در این فیلم در نقش هیولای فرانکشتاین بازی کرد و گرچه او به سبب فیزیک اش برای این نقش انتخاب شده بود اما به حرفه بازیگری علاقه مند شد و تصمیم گرفت آن را دنبال کند و در ادامه در چندین فیلم از جمله «پرتقال کوکی» ساخته «استنلی کوبریک» و بسیاری از فیلم های ترسناک حضور یافت.

او در قسمت اول مجموعه اصلی «جنگ ستارگان» در سال ۱۹۷۷، دنباله آن «جنگ ستارگان: امپراتوری ضربه می‌زند» (۱۹۸۰) و «جنگ ستارگان: بازگشت جدای» قسمت آخر از سه گانه اصلی این مجموعه فیلم علمی و تخیلی بازی کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین