کد خبر: ۶۸۳۱۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

اطلاعیه پلیس: ۲۸۴ اخلالگر ارز و محتکر را بازداشت کردیم

نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای از کشف بیش از ۱۷ هزارتن کالای اساسی و ضروری مردم و دستگیری ۲۲۷ محتکر و ۵۷ نفر اخلالگر بازار ارز، طلا و سکه خبر داد.
اطلاعیه پلیس: ۲۸۴ اخلالگر ارز و محتکر را بازداشت کردیم
آفتاب‌‌نیوز :

نیروی انتظامی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هفتمین مرحله طرح سراسری مبارزه با احتکار و گران فروشی اقلام اساسی و ضروری با اولویت مقابله با احتکار ارزاق عمومی اجرا و بیش از ۱۷ هزارتن کالای اساسی و ضروری کشف شد.

در این اطلاعیه در تشریح جزئیات اجرای این طرح آمده است: هفتمین مرحله طرح سراسری مبارزه با احتکار و گران فروشی اقلام اساسی و ضروری با اولویت ارزاق عمومی به مدت یک هفته در دهه سوم آبان ماه ۹۹، با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت رده‌های انتظامی استان ها، در سراسر کشور اجرا شد.

در اجرای طرح مذکور، بیش از ۱۷ هزار تن انواع کالای ضروری و ارزاق عمومی از قبیل؛ برنج، روغن، گوشت، تخم مرغ، کره، آرد، حبوبات و... به همراه ۱۳۳ هزار قطعه انواع لوازم یدکی خودرو، ۱۵۷ هزار لیتر انواع روغن موتور و مواد شوینده، هزار و ۷۰۰ ورق MDF به ارزش بیش از سه هزار و ۲۳۷ میلیارد ریال کشف شد.

در این طرح، ۲۲۷ نفر متهم دستگیر، پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری ۵۷ نفر از اخلالگران بازار ارز، طلا و سکه

همچنین در ادامه این اطلاعیه به دستگیری ۵۷ نفر از متهمان معاملات "فردایی" که اقدام به ایجاد التهاب در بازار، ارز، طلا و سکه از طریق معاملات فردایی در سطح کشور می‌کردند، اشاره شده است.

در این اطلاعیه با اشاره به اینکه یکی از مواردی که بازار طلا، سکه و ارز را ملتهب و قیمت آن‌ها را افزایش می‌دهد معاملات "فردایی" و تشکیل اتاق‌هایی به اصطلاح "کاغذی" بوده که عده‌ای سودجو فرصت طلب اقدام به این کار می‌کنند، آمده است؛ در معاملات "فردایی" هیچ گونه طلا و ارزی به صورت فیزیکی خرید و فروش نمی‌شود (خالی فروشی) و با ایجاد تقاضای کاذب باعث متشنج شدن بازار و افزایش کاذب قیمت‌ها می‌شود.

با توجه به اینکه متعاملین ارز، طلا و یا سکه فردایی، در حقیقت هیچ گونه طلا و ارزی در اختیار ندارند و معامله‌های آنان به صورت صوری و برای تهییج بازار و بالا بردن قیمت‌های واقعی انجام می‌شود و اینگونه معاملات در نظام پولی و بانکی کشور به رسمیت شناخته نمی‌شود و وجاهت قانونی ندارد.

پلیس امنیت اقتصادی ناجا با درک صحیح و به موقع از اقدامات اخلال گران بازار با انجام اقدامات اطلاعاتی تاکنون موفق به شناسایی و متلاشی نمودن ۱۱ شبکه اصلی و دستگیری ۵۷ نفر از اخلالگران بازار در سراسر کشور شدند.

این اقدامات پلیس تاثیر مثبت در کاهش قیمت طلا و ارز داشته و با نا امن سازی محیط برای فرصت طلبان، کمک شایانی به جلوگیری از رشد هیجانی نرخ طلا و ارز، کاهشی شدن قیمت‌ها و ثبات قیمت در این بازار شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
0
0
با محتکرین شدید ا برخورد شود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین